-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pt470i$kv9$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<pt5m3t$2po$1@node1.news.atman.pl>
<5bf6f16e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<pt70gs$1h9$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <pt70gs$1h9$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
Date: Fri, 23 Nov 2018 11:58:59 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 90
Message-ID: <5bf7dda7$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.188.235
X-Trace: 1542970791 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 486 83.26.188.235:63203
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644467
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pt70gs$1h9$...@n...news.atman.pl...
W dniu 22-11-2018 o 19:11, J.F. pisze:
>>>> Z prostej przyczyny wymienionej w artykule:
>>>> -Skrecajac w lewo kierujący musi patrzeć wprost i w lewo, zwracac
>>>> uwage na samochody z naprzeciwka, pieszych na chodniku/przejsciu,
>>>> rowerzystów.
>
>>> TYLKO jeśli dodamy zakaz nawet włączania lewego kierunku, gdy
>>> widać iż ktoś zamierza Cię wyprzedzić zanim skończysz manewr.
>
>>> I nie jak w tym durnym tłumaczeniu sądu, że skręcający "nie
>>> zauważył", tylko obiektywnie - jak mógł zauważyć że jest
>>> wyprzedzany ZANIM zaczął skręcać, zanim włączył kierunek, to jego
>>> psim obowiązkiem ma być zaniechanie manewru.
>
>> Ale:
>> a) czy ustawa naklada obowiazek upewnienia sie ?
>Przecież pisałem, że robi to w sposób dalece niejasny.
>Wprost nie - a powinna.
IMHO powinna. No, moze niekoniecznie na skrzyzowaniu, gdzie
fakktycznie powienienes patrzec przed siebie, a nie wypatrywac
motocykla w lusterku :-)
Ale czytasz uzasadnienie - nie wymaga.
>> b) migacz pokazuje zamiar.
>W tym przypadku nie tylko.
>Również nadaje/zabiera czyjeś prawo.
>Więc również prawo do jego użycia powinno być równie mocno
>zlimitowane.
Zabrania sie wlaczac migacza w odleglosci ponizej 50m przed
wyprzedzajacym pojazdem ? :-)
>>> To że jakiś jełop nieuważnie patrzy w lusterko nie może być
>>> powodem niemożności wyprzedzenia kilku aut wlokących się w
>>> kolumnie kapeluszników, a których każde w dowolnym momencie może
>>> Ci włączyć lewy kierunek i w dowolnym momencie skręcić sobie
>>> bezkarnie w lewo.
>
>> Nie w dowolnym momencie, a na skrzyzowaniu.
>Którego może nie być widać, albo w ogóle może go w danym miejscu nie
>być, nawet jeśli skręcającemu tak się wydaje.
>Więc po co ryzykować?
... i wyprzedac na skrzyzowaniu :-)
>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...
>Nie dyskutowałem o ilości metrów, tylko o jakości upewnienia się.
>Bardzo wątpliwej.
Z ilosci metrow wynika, ze nie trzeba sie upewniac, bo inni
przestrzegaja przepisow i nie wyprzedzaja :-P
No i poza tym wcale nie trzeba sie upewniac ... chyba nie ... zdaniem
SN co najmniej ... w tym jednym wyroku.
Kojarze, ze byly jeszcze co najmniej dwa inne wyroki ...
>>>> Dokładanie obowiązku obserwacji wstecz pod katem
>>>> samochodów/motocyklistów/rowerzystów jest w tym przypadku
>>>> wymaganiem niemozliwego.
>
>>> Jak dla kogoś to niemożliwe, to niech odda prawo jazdy i porusza
>>> się pks-em, zanim wjedzie komuś wprost przed maskę.
>
>> Spojrzyj na siebie przy najblizszej okazji, jak sam obserwujesz :-)
>Uwierz, w przypadku skręcania w lewo na dwukierunkowej jezdni,
>obserwuję dość dokładnie.
W sytuacji jak pilnie patrzysz przed siebie oceniajac czy sie
zmiescisz - tez ?
Albo jak przystanales przy srodkowej linii aby przepuscic pojazd z
przeciwka ?
>I powtarzam - jeśli zróżnicowanie tych dwóch sytuacji przez
>ustawodawcę było celowe, to jest to jego wielki błąd.
Ale ciagle mamy zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniach.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.18 12:33 Cavallino
- 23.11.18 12:59 J.F.
- 23.11.18 13:04 Irek.N.
- 23.11.18 13:58 Jacek Maciejewski
- 23.11.18 13:58 Cavallino
- 23.11.18 15:39 J.F.
- 23.11.18 16:27 SW3
- 23.11.18 18:39 Cavallino
- 23.11.18 18:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS