eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkręt w lewo na skrzyżowaniuRe: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
  • Data: 2018-11-23 13:58:45
    Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 23-11-2018 o 12:59, J.F. pisze:

    > Mysle, ze wiekszosc swiadomie.
    > Co najwyzej nieswiadomie sie myla, i wyprzedzali na skrzyzowaniu, ktore
    > skrzyzowaniem nie jest.

    Prędzej wyprzedzają na skrzyżowaniu, nie wiedząc że to jest skrzyżowanie
    - to chyba najczęstszy problem.

    >
    >>>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
    >>>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...
    >
    >> To nie powinno mieć znaczenia dla skręcającego.
    >
    > No jak nie jak tak ?
    >
    > skoro od 10 sekund migam w lewo, to mam prawo sie spodziewac

    Nie masz.
    Za to masz spojrzeć w lusterko żeby sprawdzić czy nie jesteś
    wyprzedzany, co decyduje, iż nie możesz skręcać (zgodnie z regułą
    ograniczonego zaufania).

    >> Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
    >> traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
    >> systemu.
    >
    > byc moze nie jest, bo w ramach skretu zachodzi "zmiana zajmowanego pasa
    > ruchu".

    Dokładnie taki jest mój pogląd.

    > Jasna sprawa, ze wyprzedzajacy sie nie rozplynie nagle, ale
    > metry/sekundy daja mu czas na przerwanie manewru.


    Albo nie.
    Wyprzedzana kolumna może być długa (albo ktoś przed Tobą postanowił
    przyspieszyć, żeby Ci celowo utrudnić wyprzedzanie).
    W efekcie to, że ktoś z jej środka zechce skręcać zauważasz gdy miniesz
    następne auto.
    Więc to od ilu sekund sobie mruga, nie ma tu żadnego znaczenia.

    >> Przede wszystkim - nie mam w zwyczaju prowadzić kolumny, więc sytuacja
    >> że ktoś bezpośrednio za mną jedzie jest dość rzadka.
    >
    > To nie jest to samo co "zawsze sie upewniam przed skretem" :-P

    Oczywiście, informowałem tylko że ten problem z w/w przyczyny mam
    zdecydowanie rzadziej niż zamotani kapelusznicy.

    >
    > W miescie ?
    >
    > A i w polu - ja tez nie mam w zwyczaju prowadzic kolumny, ale samochodow
    > jadacych 70 jest sporo, i w efekcie czesto jade w srodku kolumny.


    I w polu nagle skręcasz w lewo?
    Bo ja sobie nawet nie przypominam ostatniego swojego takiego manewru.

    A właśnie o pole najbardziej chodzi - pseudoskrzyżowania które tam
    występują, często nie są skrzyzowaniami w rozumieniu pord.
    A już rozróżnienie ich statusu kilkaset metrów wcześniej, z kolumny, to
    jest rzecz nie do zrobienia.

    >> I ok, ale to ma być DODATKOWE zabezpieczenie, a nie bezwzględne
    >> zezwolenie skręcającemu w lewo, na taranowanie wyprzedzającego.
    >> I zapewne tak się w kodeksie znalazło.
    >
    > To jest raczej podstawowy zakaz. Za duze ryzyko.

    Nie mówimy o zakazie dla wyprzedzającego, bo on jest oczywisty, tylko o
    uprawnieniu skręcającego do taranowania.


    > Ale oczywiscie nie powinien umozliwiac taranowania,


    Chociaż w tym się zgadzamy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: