-
Data: 2018-11-23 13:58:45
Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 23-11-2018 o 12:59, J.F. pisze:
> Mysle, ze wiekszosc swiadomie.
> Co najwyzej nieswiadomie sie myla, i wyprzedzali na skrzyzowaniu, ktore
> skrzyzowaniem nie jest.
Prędzej wyprzedzają na skrzyżowaniu, nie wiedząc że to jest skrzyżowanie
- to chyba najczęstszy problem.
>
>>>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
>>>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...
>
>> To nie powinno mieć znaczenia dla skręcającego.
>
> No jak nie jak tak ?
>
> skoro od 10 sekund migam w lewo, to mam prawo sie spodziewac
Nie masz.
Za to masz spojrzeć w lusterko żeby sprawdzić czy nie jesteś
wyprzedzany, co decyduje, iż nie możesz skręcać (zgodnie z regułą
ograniczonego zaufania).
>> Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
>> traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
>> systemu.
>
> byc moze nie jest, bo w ramach skretu zachodzi "zmiana zajmowanego pasa
> ruchu".
Dokładnie taki jest mój pogląd.
> Jasna sprawa, ze wyprzedzajacy sie nie rozplynie nagle, ale
> metry/sekundy daja mu czas na przerwanie manewru.
Albo nie.
Wyprzedzana kolumna może być długa (albo ktoś przed Tobą postanowił
przyspieszyć, żeby Ci celowo utrudnić wyprzedzanie).
W efekcie to, że ktoś z jej środka zechce skręcać zauważasz gdy miniesz
następne auto.
Więc to od ilu sekund sobie mruga, nie ma tu żadnego znaczenia.
>> Przede wszystkim - nie mam w zwyczaju prowadzić kolumny, więc sytuacja
>> że ktoś bezpośrednio za mną jedzie jest dość rzadka.
>
> To nie jest to samo co "zawsze sie upewniam przed skretem" :-P
Oczywiście, informowałem tylko że ten problem z w/w przyczyny mam
zdecydowanie rzadziej niż zamotani kapelusznicy.
>
> W miescie ?
>
> A i w polu - ja tez nie mam w zwyczaju prowadzic kolumny, ale samochodow
> jadacych 70 jest sporo, i w efekcie czesto jade w srodku kolumny.
I w polu nagle skręcasz w lewo?
Bo ja sobie nawet nie przypominam ostatniego swojego takiego manewru.
A właśnie o pole najbardziej chodzi - pseudoskrzyżowania które tam
występują, często nie są skrzyzowaniami w rozumieniu pord.
A już rozróżnienie ich statusu kilkaset metrów wcześniej, z kolumny, to
jest rzecz nie do zrobienia.
>> I ok, ale to ma być DODATKOWE zabezpieczenie, a nie bezwzględne
>> zezwolenie skręcającemu w lewo, na taranowanie wyprzedzającego.
>> I zapewne tak się w kodeksie znalazło.
>
> To jest raczej podstawowy zakaz. Za duze ryzyko.
Nie mówimy o zakazie dla wyprzedzającego, bo on jest oczywisty, tylko o
uprawnieniu skręcającego do taranowania.
> Ale oczywiscie nie powinien umozliwiac taranowania,
Chociaż w tym się zgadzamy.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=