-
Data: 2018-11-23 12:33:05
Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 23-11-2018 o 11:58, J.F. pisze:
>>> a) czy ustawa naklada obowiazek upewnienia sie ?
>
>> Przecież pisałem, że robi to w sposób dalece niejasny.
>> Wprost nie - a powinna.
>
> IMHO powinna. No, moze niekoniecznie na skrzyzowaniu, gdzie fakktycznie
> powienienes patrzec przed siebie, a nie wypatrywac motocykla w lusterku :-)
>
> Ale czytasz uzasadnienie - nie wymaga.
Zdaniem tego sędziego, w tej konkretnej sprawie.
W innych przypadkach, mieli inne zdanie i ja się z nimi zgadzam.
>
>>> b) migacz pokazuje zamiar.
>> W tym przypadku nie tylko.
>> Również nadaje/zabiera czyjeś prawo.
>> Więc również prawo do jego użycia powinno być równie mocno zlimitowane.
>
> Zabrania sie wlaczac migacza w odleglosci ponizej 50m przed
> wyprzedzajacym pojazdem ? :-)
Gdy jest się wyprzedzanym.
>na skrzyzowaniu.
>
>> Którego może nie być widać, albo w ogóle może go w danym miejscu nie
>> być, nawet jeśli skręcającemu tak się wydaje.
>> Więc po co ryzykować?
>
> .... i wyprzedac na skrzyzowaniu :-)
J.w.
Świadomie mało kto tak robi - nieświadomie - wielu.
>
>>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
>>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...
To nie powinno mieć znaczenia dla skręcającego.
Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
systemu.
>
>> Nie dyskutowałem o ilości metrów, tylko o jakości upewnienia się.
>> Bardzo wątpliwej.
>
> Z ilosci metrow wynika, ze nie trzeba sie upewniac
Nie, to nie wynika z ilości metrów.
> No i poza tym wcale nie trzeba sie upewniac ... chyba nie ... zdaniem SN
> co najmniej ... w tym jednym wyroku.
>
> Kojarze, ze byly jeszcze co najmniej dwa inne wyroki ...
Pewnie dużo więcej, skoro dwa trafiły na grupę....
>> Uwierz, w przypadku skręcania w lewo na dwukierunkowej jezdni,
>> obserwuję dość dokładnie.
>
> W sytuacji jak pilnie patrzysz przed siebie oceniajac czy sie zmiescisz
> - tez ?
> Albo jak przystanales przy srodkowej linii aby przepuscic pojazd z
> przeciwka ?
Przede wszystkim - nie mam w zwyczaju prowadzić kolumny, więc sytuacja
że ktoś bezpośrednio za mną jedzie jest dość rzadka.
Ale tak - kontroluję zarówno to co przede mną, jak i lusterko.
>
>> I powtarzam - jeśli zróżnicowanie tych dwóch sytuacji przez
>> ustawodawcę było celowe, to jest to jego wielki błąd.
>
> Ale ciagle mamy zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniach.
I ok, ale to ma być DODATKOWE zabezpieczenie, a nie bezwzględne
zezwolenie skręcającemu w lewo, na taranowanie wyprzedzającego.
I zapewne tak się w kodeksie znalazło.
Coś jak zakaz rozjeżdżania pieszych na przejściu, przy jednoczesnym
zakazie włażenia bezpośrednio przed jadący samochód.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.18 12:59 J.F.
- 23.11.18 13:04 Irek.N.
- 23.11.18 13:58 Jacek Maciejewski
- 23.11.18 13:58 Cavallino
- 23.11.18 15:39 J.F.
- 23.11.18 16:27 SW3
- 23.11.18 18:39 Cavallino
- 23.11.18 18:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo