eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkręt w lewo na skrzyżowaniuRe: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
  • Data: 2018-11-23 12:33:05
    Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 23-11-2018 o 11:58, J.F. pisze:

    >>> a) czy ustawa naklada obowiazek upewnienia sie ?
    >
    >> Przecież pisałem, że robi to w sposób dalece niejasny.
    >> Wprost nie - a powinna.
    >
    > IMHO powinna. No, moze niekoniecznie na skrzyzowaniu, gdzie fakktycznie
    > powienienes patrzec przed siebie, a nie wypatrywac motocykla w lusterku :-)
    >
    > Ale czytasz uzasadnienie - nie wymaga.

    Zdaniem tego sędziego, w tej konkretnej sprawie.
    W innych przypadkach, mieli inne zdanie i ja się z nimi zgadzam.

    >
    >>> b) migacz pokazuje zamiar.
    >> W tym przypadku nie tylko.
    >> Również nadaje/zabiera czyjeś prawo.
    >> Więc również prawo do jego użycia powinno być równie mocno zlimitowane.
    >
    > Zabrania sie wlaczac migacza w odleglosci ponizej 50m przed
    > wyprzedzajacym pojazdem ? :-)

    Gdy jest się wyprzedzanym.


    >na skrzyzowaniu.
    >
    >> Którego może nie być widać, albo w ogóle może go w danym miejscu nie
    >> być, nawet jeśli skręcającemu tak się wydaje.
    >> Więc po co ryzykować?
    >
    > .... i wyprzedac na skrzyzowaniu :-)

    J.w.
    Świadomie mało kto tak robi - nieświadomie - wielu.

    >
    >>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
    >>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...


    To nie powinno mieć znaczenia dla skręcającego.
    Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
    traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
    systemu.

    >
    >> Nie dyskutowałem o ilości metrów, tylko o jakości upewnienia się.
    >> Bardzo wątpliwej.
    >
    > Z ilosci metrow wynika, ze nie trzeba sie upewniac

    Nie, to nie wynika z ilości metrów.

    > No i poza tym wcale nie trzeba sie upewniac ... chyba nie ... zdaniem SN
    > co najmniej ... w tym jednym wyroku.
    >
    > Kojarze, ze byly jeszcze co najmniej dwa inne wyroki ...


    Pewnie dużo więcej, skoro dwa trafiły na grupę....

    >> Uwierz, w przypadku skręcania w lewo na dwukierunkowej jezdni,
    >> obserwuję dość dokładnie.
    >
    > W sytuacji jak pilnie patrzysz przed siebie oceniajac czy sie zmiescisz
    > - tez ?
    > Albo jak przystanales przy srodkowej linii aby przepuscic pojazd z
    > przeciwka  ?

    Przede wszystkim - nie mam w zwyczaju prowadzić kolumny, więc sytuacja
    że ktoś bezpośrednio za mną jedzie jest dość rzadka.
    Ale tak - kontroluję zarówno to co przede mną, jak i lusterko.

    >
    >> I powtarzam - jeśli zróżnicowanie tych dwóch sytuacji przez
    >> ustawodawcę było celowe, to jest to jego wielki błąd.
    >
    > Ale ciagle mamy zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniach.

    I ok, ale to ma być DODATKOWE zabezpieczenie, a nie bezwzględne
    zezwolenie skręcającemu w lewo, na taranowanie wyprzedzającego.
    I zapewne tak się w kodeksie znalazło.

    Coś jak zakaz rozjeżdżania pieszych na przejściu, przy jednoczesnym
    zakazie włażenia bezpośrednio przed jadący samochód.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: