-
Data: 2018-11-23 12:59:21
Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pt8ohf$jjh$...@n...news.atman.pl...
W dniu 23-11-2018 o 11:58, J.F. pisze:
>>> a) czy ustawa naklada obowiazek upewnienia sie ?
>>> Przecież pisałem, że robi to w sposób dalece niejasny.
>>> Wprost nie - a powinna.
>
>> IMHO powinna. No, moze niekoniecznie na skrzyzowaniu, gdzie
>> fakktycznie powienienes patrzec przed siebie, a nie wypatrywac
>> motocykla w lusterku :-)
>
>> Ale czytasz uzasadnienie - nie wymaga.
>Zdaniem tego sędziego, w tej konkretnej sprawie.
To jest jednak sedzia SN, a nawet kilku, i skoro wspominaja przepis,
to nie tylko w tej jednej sprawie ma zastosowanie.
Chyba, ze masz na mysli sprawe przed SN.
>W innych przypadkach, mieli inne zdanie i ja się z nimi zgadzam.
Kiedys w ogole chyba tak bylo, ale potem ustawa sie troche zmienila
...
>>> Którego może nie być widać, albo w ogóle może go w danym miejscu
>>> nie być, nawet jeśli skręcającemu tak się wydaje.
>>> Więc po co ryzykować?
>
>> .... i wyprzedac na skrzyzowaniu :-)
>J.w.
>Świadomie mało kto tak robi - nieświadomie - wielu.
Mysle, ze wiekszosc swiadomie.
Co najwyzej nieswiadomie sie myla, i wyprzedzali na skrzyzowaniu,
ktore skrzyzowaniem nie jest.
>>> A tu zauwaz, ze sad zbadal sprawe i stwierdzil ze od wlaczenia
>>> migacza do skrecenia uplynelo troche metrow ...
>To nie powinno mieć znaczenia dla skręcającego.
No jak nie jak tak ?
skoro od 10 sekund migam w lewo, to mam prawo sie spodziewac, ze nikt
mnie nie wyprzedza, skoro mu nie wolno.
Co innego jak skrece po sekundzie ...
>Sytuacja w której najbardziej drastyczny manewr - skręt w lewo, jest
>traktowany bardziej pobłażliwie niż np. banalna zmiana pasa, to błąd
>systemu.
byc moze nie jest, bo w ramach skretu zachodzi "zmiana zajmowanego
pasa ruchu".
Tylko jakos (p)oslowie zapomnieli tego wyraznie napisac.
Albo jednak nie mieli takiej intencji ... na skrzyzowaniu nie wolno
wyprzedzac, ta intencja jest jasna.
>>> Nie dyskutowałem o ilości metrów, tylko o jakości upewnienia się.
>>> Bardzo wątpliwej.
>
>> Z ilosci metrow wynika, ze nie trzeba sie upewniac
>Nie, to nie wynika z ilości metrów.
IMO to jednak wynika, skoro migajacego w lewo nie wolno wyprzedzac.
Jasna sprawa, ze wyprzedzajacy sie nie rozplynie nagle, ale
metry/sekundy daja mu czas na przerwanie manewru.
A w sumie to bardziej na niepodjecie ...
>>> Uwierz, w przypadku skręcania w lewo na dwukierunkowej jezdni,
>>> obserwuję dość dokładnie.
>
>> W sytuacji jak pilnie patrzysz przed siebie oceniajac czy sie
>> zmiescisz - tez ?
>> Albo jak przystanales przy srodkowej linii aby przepuscic pojazd z
>> przeciwka ?
>Przede wszystkim - nie mam w zwyczaju prowadzić kolumny, więc
>sytuacja że ktoś bezpośrednio za mną jedzie jest dość rzadka.
To nie jest to samo co "zawsze sie upewniam przed skretem" :-P
W miescie ?
A i w polu - ja tez nie mam w zwyczaju prowadzic kolumny, ale
samochodow jadacych 70 jest sporo, i w efekcie czesto jade w srodku
kolumny.
Poza tym skoro chce skrecic w lewo, to zwalniam ... i juz za mna sie
moze ktos zblizyc.
>>> I powtarzam - jeśli zróżnicowanie tych dwóch sytuacji przez
>>> ustawodawcę było celowe, to jest to jego wielki błąd.
>
>> Ale ciagle mamy zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniach.
>I ok, ale to ma być DODATKOWE zabezpieczenie, a nie bezwzględne
>zezwolenie skręcającemu w lewo, na taranowanie wyprzedzającego.
>I zapewne tak się w kodeksie znalazło.
To jest raczej podstawowy zakaz. Za duze ryzyko.
Moze ktos w lewo skrecac, moze ktos z ulicy po prawej ocenic ze sie
zmiesci przed ciezarowka, moze pieszy przechodzic.
Ale oczywiscie nie powinien umozliwiac taranowania, chyba ze Szydlo
jedzie :-)
>Coś jak zakaz rozjeżdżania pieszych na przejściu, przy jednoczesnym
>zakazie włażenia bezpośrednio przed jadący samochód.
No coz, kodeks sie od tego zaczyna, ze trzeba jezdzic tak, aby unikac
kolizji.
Reszta to przepisy zabezpieczajace :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.18 13:04 Irek.N.
- 23.11.18 13:58 Jacek Maciejewski
- 23.11.18 13:58 Cavallino
- 23.11.18 15:39 J.F.
- 23.11.18 16:27 SW3
- 23.11.18 18:39 Cavallino
- 23.11.18 18:45 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem