  • Data: 2018-11-23 11:58:59
    Temat: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pt70gs$1h9$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 22-11-2018 o 19:11, J.F. pisze:

    >Przecież pisałem, że robi to w sposób dalece niejasny.
    >Wprost nie - a powinna.

    IMHO powinna. No, moze niekoniecznie na skrzyzowaniu, gdzie
    fakktycznie powienienes patrzec przed siebie, a nie wypatrywac
    motocykla w lusterku :-)

    Ale czytasz uzasadnienie - nie wymaga.

    >W tym przypadku nie tylko.
    >Również nadaje/zabiera czyjeś prawo.
    >Więc również prawo do jego użycia powinno być równie mocno
    >zlimitowane.

    Zabrania sie wlaczac migacza w odleglosci ponizej 50m przed
    wyprzedzajacym pojazdem ? :-)

    >Którego może nie być widać, albo w ogóle może go w danym miejscu nie
    >być, nawet jeśli skręcającemu tak się wydaje.
    >Więc po co ryzykować?

    ... i wyprzedac na skrzyzowaniu :-)

    >Nie dyskutowałem o ilości metrów, tylko o jakości upewnienia się.
    >Bardzo wątpliwej.

    Z ilosci metrow wynika, ze nie trzeba sie upewniac, bo inni
    przestrzegaja przepisow i nie wyprzedzaja :-P

    No i poza tym wcale nie trzeba sie upewniac ... chyba nie ... zdaniem
    SN co najmniej ... w tym jednym wyroku.

    Kojarze, ze byly jeszcze co najmniej dwa inne wyroki ...

    >Uwierz, w przypadku skręcania w lewo na dwukierunkowej jezdni,
    >obserwuję dość dokładnie.

    W sytuacji jak pilnie patrzysz przed siebie oceniajac czy sie
    zmiescisz - tez ?
    Albo jak przystanales przy srodkowej linii aby przepuscic pojazd z
    przeciwka ?

    >I powtarzam - jeśli zróżnicowanie tych dwóch sytuacji przez
    >ustawodawcę było celowe, to jest to jego wielki błąd.

    Ale ciagle mamy zakaz wyprzedzania na skrzyzowaniach.

    J.