eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
    Date: Thu, 11 Nov 2010 13:30:14 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 44
    Message-ID: <ibgnkr$d7c$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ibfbao$bof$1@inews.gazeta.pl> <ibgikm$q88$1@inews.gazeta.pl>
    <ibglvm$7q3$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: avk101.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1289478620 13548 83.27.44.101 (11 Nov 2010 12:30:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Nov 2010 12:30:20 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324947
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "kamil d" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ibglvm$7q3$1@inews.gazeta.pl...
    > Technologia materiałowa też się zmienia i moim zdaniem nie ma co się bać
    > silników z turbo, szczególnie jeśli kupuje się nowe auto.


    ja tam nie mam nic przeciwko silnikami turbo, ale moja filozofia mówi, ze to
    fajnie mieć turbo, gdy potrzeba 200KM i więcej, bo wtedy to turbo to ma
    jakiś cel.
    Jesli ktoś miniaturyzyje silnik i tylko tego efektem jest montowanie turbo,
    zeby silnik podołał rosnącej masie samochodu ... to wg mnie bez sensu.

    Dlaczeg9o?
    Bo mozliwości technologiczne i możliwości materiałowe sie zmieniają, ale
    zmienia sie też stosunek producenta do samochodu, ktory z założenia ma
    jeździć tylko w okresie gwarancyjym, a później to mają go głęboko gdzies.
    Stąd moja teza - że prócz możliwości materiałowych nie wzrasta ich
    wykorzystanie, bo ... to mija sie z polityką marketingową.

    Bardzo jestem ciekaw, czy za 15 lat będziemy mieli wybór:
    -jeździć 10 letnim używanym, czy kupić nowy. Bo mozę sie okazać, ze żaden 10
    letni samochód nie bedzie nadawał sie do użytkowania i opcją będą dzisiejsze
    10 letnie samochody, ktore będą mialy 25 lat i nadal będą jeździć oraz będą
    "remontowalne" w przeciwieństwie do tych z dałnsajzingu.

    ps. generalnie nie mówie, ze tak musi byc, ale patrząc na to co sie dzieje z
    nowymi autami ... jest to całkiem prawdopodobne i idąc tym tropem mimo
    wszystko bardziej ufałbym auto z większym wolnossącym silnikiem, niż tym
    pochodzącym z proekologicznego bełkotu, ktory ma równie mało wspólnego z
    rzeczywistą ochroną srodowiska, jak to, ze małe mocniejsze silniki są równie
    trwałe jak większe wolnossące.

    Oczywiście nie każdy musi sie ze mną zgadzac w temacie małych silniczków w
    dużych autach, jak i w tym, ze to CO2 produkowane przez człowieka
    (nie)powoduje roztapianie sie lodowców na biegunie.



    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: