  • 11. Data: 2010-01-18 12:14:21
    Temat: Re: Sklep z towarem z USA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Dlaczego? Jesli sprowadzajacy placi clo i odprowadza nalezne
    > podatki (glównie mam na mysli VAT) to nie lamie zadnych
    > przepisów. Nie jest to zatem nielegalne - co najwyzej niewygodne
    > dla producenta.

    Pomijajac kwestie elektryczne, ktore ostatnio faktycznie moga nie
    istniec, to moze byc cala masa prawnych.

    Od umow z partnerami handlowymi zapewniajacymi im wylacznosc, przez
    konieczne certyfikaty CE, RoHS, WEEE, przez prawa konsumenta w
    Europie, do np patentow ktore obowiazuja np w Niemczech, a reszcie
    swiata nie, i na Niemcy producent ma wykupiona stosowna licencje na
    okreslona ilosc sztuk.

    J.

  • 12. Data: 2010-01-18 12:37:29
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Slyszalem, ze fotoszop tez jest w USA na 60 herców ;)

  • 13. Data: 2010-01-18 13:43:07
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "Marcin [3M]" napisal
    > Slyszalem, ze fotoszop tez jest w USA na 60 herców ;)

    Dokladnie.
    I tylko NTSC.

    adam

  • 14. Data: 2010-01-18 15:48:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "adam"
    <j...@o...maile.com>
    > Uzytkownik "Marcin [3M]" napisal
    > Dokladnie. I tylko NTSC.

    Wy sie zajace smiejcie, a kiedys mu dorobia edycje filmow :-)

    Albo uslyszycie w supporcie "nie mamy pana numeru licencji w
    bazie".

    J.

  • 15. Data: 2010-01-18 20:15:48
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Uzytkownik "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> napisal w wiadomosci
    grup dyskusyjnych:hj1e5f$att$...@a...news.neostrada.pl

    > He?

    Kumpel chcial kupic jakis korpus w B&H (co za sklep to kazdy wie) placac
    polska karta i wyslano go na drzewo z tlumaczeniem ze Nikon nie pozwala...

    KZ

  • 16. Data: 2010-01-18 20:17:59
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    > Mialem dwa lata temu problem, napisali mi ze Nikon jest objety zakazem
    > wysylki do Holandii.
    > Przepraszam za nieaktualne i wprowadzajace w blad informacje.
    > StaM

    Nie przepraszaj - tak jest dalej - dopiero jakby sfinalizowal zostalby
    wyslany na drzewo. Kolega próbowal, placil polska karta z wysylka na adres w
    US (!).

    KZ

  • 17. Data: 2010-01-19 07:30:55
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    Uzytkownik "KZ" <n...@a...email.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > polska karta i wyslano go na drzewo z tlumaczeniem ze Nikon nie pozwala...

    Od tego jest wolny rynek zeby zapytac w innym sklepie.

  • 18. Data: 2010-01-19 09:06:52
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 19 Sty, 08:30, "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote:
    > Uzytkownik "KZ" <n...@a...email.pl> napisal w
    wiadomoscinews:hj2fhr$fas$1@inews.gazeta.pl...

    > Od tego jest wolny rynek zeby zapytac w innym sklepie.

    No oczywiscie jest wybor w roznych sklepach z tzw. "gray market"
    nie majace usa gwarancji, tylko tzw. inernational warranty.
    Moga Ci ja uznac w ktoryms kraju, w usa napewno nie.
    I nawet moze sie zdarzyc ze Ci przysla towar, ktory zamowiles.
    StaM

  • 19. Data: 2010-01-19 09:57:06
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Moga Ci ja uznac w ktoryms kraju, w usa napewno nie.
    > I nawet moze sie zdarzyc ze Ci przysla towar, ktory zamowiles.

    Pieprzysz jak amerykanin ;)

    Kupowalem sporo rzeczy w USA (wysylkowo).
    W jednym wypadku oficjalny dystrybutor faktycznie odpowiedzial,
    ze ma "zakaz eksportu", drugi powiedzial to samo, trzeci skasowal,
    zapakowal i przyslal.

    Takie "zakazy" to tylko umowy miedzy producentem a sprzedawcami,
    a nie prawo USA (pomijajac towary ktorych sprzedaz reguluje panstwo).
    Nalezy miec to gdzies i szukac sprzedawcy, ktory uwaza podobnie :)

  • 20. Data: 2010-01-19 12:34:09
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 19 Sty, 10:57, "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Pieprzysz jak amerykanin ;)
    No wlasnie prawie pol wieku sie uzeralem z wysylkowymi firmami,
    jeszcze o internecie slychu nie bylo.
    Znam na wskros te wszystkie Abes of Meine, SmilePhoto, Adoramy.
    pozdrowka
    StaM