    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
    Date: Mon, 15 Jul 2024 18:03:35 +0200
    <m...@i...localdomain> <Rp0jO.34391$xr13.14486@fx09.ams1>
    <m...@i...localdomain> <OsjjO.3$dDte.0@fx06.ams1>
    <m...@i...localdomain>
    <d...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <2a5acu62tg6g$.1e4dsfs5u3nnr.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>

    On Fri, 12 Jul 2024 23:24:51 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > i wtedy można wygenerować z tego sensownego JPEGa.
    > Tak się to robi od wielu lat.
    >
    > Alternatywnie teoretycznie można próbować zrobić to regulacją
    > oświetlenia i/lub czasów skanowania. W kamerze video to dość proste,
    > w aparacie foto może być problem z flashem (preflash), a w skanerze robi
    > się prescan. Tylko jak mamy białe diody (wcale nie takie złe), to to
    > może działać raczej kiepsko - może właśnie tak jak na tamtym zdjęciu.
    >
    > Kwestia dokładnych przetworników, może dałoby się sprawdzić.

    > Nie, dlaczego? Funkcją skanera jest poprawne skanowanie.

    Niech będzie i komputerem, tylko jak widać - użytkownik chce wsadzic
    ksiązkę, i mieć ładny obrazek, a nie jakis ciapaty :-)

    > Prescan domyślnie nie wymaga żadnego działania od klienta.
    > Aczkolwiek wydłuża czas skanowania.

    Pamietam czasy, gdy po tym prescanie można było ręcznie ingerować, a
    co najmniej kliknąć. Co akurat nie takie głupie, bo można obszar
    ustawić.

    A teraz patrzę, ze u mnie w prostym kombajnie biurowym nie ma
    preskanowania - leci skanowanie jeden raz.
    Ale może ma 16 bitowe przetworniki i nie potrzebuje zadnych preskanów.

    W dodatku interfejs sieciowy - plik trafia prosto na dysk serwera, bez
    interakcji.

    Z drugiej strony ... skoro ma służyc do skanowania papieru, to papier
    biały jest, parametry podobne ...

    J.