  • 1. Data: 2011-12-09 11:23:57
    Temat: Skaner PLUSTEK OpticFilm 7600i AI
    Od: "Mirek Sz." <a...@w...pl>

    Witam

    Czy ten skaner jest warty swojej ceny, kiedys miałem LS-2000 ale w tej
    chwili nic ciekawego z sprzętowym usuwaniem rys nie można kupić nowego w
    normalnej cenie. Spoglądałem na google w recenzjach tego skanera le tylko
    pojawiają się ofert sklepów, chodzi mi o opinie użytkowników. Jeśli z
    szanowych czytelników tej grupy miał okazje skanować tym skanerem proszę o
    opinię.

    Pozdrwiam
    Mirek

  • 2. Data: 2011-12-09 12:16:04
    Temat: Re: Skaner PLUSTEK OpticFilm 7600i AI
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-09 12:23, Mirek Sz. pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ten skaner jest warty swojej ceny?

    W moim przekonaniu nie.

    http://www.filmscanner.info/en/PlustekOpticFilm7600i
    .html

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2011-12-09 14:27:41
    Od: "Mirek Sz." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wrocDOTpl> napisał w wiadomości

    > W moim przekonaniu nie.
    >
    > http://www.filmscanner.info/en/PlustekOpticFilm7600i
    .html

    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Tylko nic nie kupi się nowego w normalnej cenie a na allegro też cięzko
    coś kupic mało używanego nie zajechanego. Do domowych zastosowań powinien
    byc dobry,

  • 4. Data: 2011-12-09 20:15:55
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > W moim przekonaniu nie.
    >
    > http://www.filmscanner.info/en/PlustekOpticFilm7600i
    .html

    Jeżeli coś taniego, to może:
    http://www.filmscanner.info/en/ReflectaProScan7200.h
    tml ?
    Może - nie piszę, że polecam. Po prostu troche się zastanawiałem nad tym
    problemem i nadal nie wiem co wybrać.
    Tylko nie ma lekko - jakiś bardziej specjalizowany program do
    skanowania, np. Vuescan i kalibracja wzorcami. Nie muszą być Silverfasta
    ale to i tak robi się droższe, niż widać na początku. Z drugiej strony
    cena Nikona w tym sklepie może zwalić z nóg. Wybór dość trudny.
    Maciek

  • 5. Data: 2011-12-10 22:48:36
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mirek Sz." <a...@w...pl> wrote:

    .html

    > Tylko nic nie kupi się nowego w normalnej cenie a na allegro też
    > cięzko coś kupic mało używanego nie zajechanego. Do domowych
    > zastosowań powinien byc dobry,

    Trochę to wygląda tak, jakbyś szukał uzasadnienia dla podjętej już
    decyzji... :) No, ale ja się zgadzam z przedmówcą. :))

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-12-11 11:46:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-10 23:48, Mariusz [mr.] pisze:

    > Trochę to wygląda tak, jakbyś szukał uzasadnienia dla podjętej już
    > decyzji... :) No, ale ja się zgadzam z przedmówcą. :))

    Zastanów się nad Canonem CS 9000F. Tak, to niekoszerny płaszczak, ale
    wynik skanowania slajdów jest o niebo lepszy niż w przypadku tego
    nieszczęsnego Plusteka. Dodatkowo jest tańszy, a jako bonus dostajesz
    naprawdę świetny skaner dokumentów i fotografii.
    Choć, oczywiście, nie zastąpi porządnego skanera do filmów.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2011-12-11 16:01:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wrocDOTpl> wrote:

> [...]
    > naprawdę świetny skaner dokumentów i fotografii.
    > Choć, oczywiście, nie zastąpi porządnego skanera do filmów.

    Are u talkin' to me? ;-) Bo ja wciąż się zgadzam ze wszystkim... :))

    A skoro nie może to być profi maszyna do wykonania roboty
    i dalszego odsprzedania (np. mnie ;) , to z płaszczaków dorzuciłbym
    sprawdzone Epsony z serii Vnnn - można robić materiały transparentne,
    a i jako płaszczak też będzie z niego pociecha.

    Kasę na tego Plusteka wolałbym już dorzucić do wydatków na sprzęt
    foto i odfotografować w rawach.

    (z tego co pamiętam literki 'AI' oraz 'i' w jego nazwie są tylko po
    to, żeby ładnie wyglądały, podobnie jak dobrze brzmiące '7600' :))
    Co tu się zresztą długo rozpisywać - wszystko to jest już od dawna
    w sieci: 60 sekund poszukiwania i wszystko podane jak na tacy: opinie,
    sample, porównania... :))

    [mr.]

  • 8. Data: 2011-12-12 11:28:37
    Od: "Mirek Sz." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jc0nfh$3cq$1@news.task.gda.pl...

    > Trochę to wygląda tak, jakbyś szukał uzasadnienia dla podjętej już
    > decyzji... :) No, ale ja się zgadzam z przedmówcą. :))
    >

    > [mr.]

    Nie chce kupować uzywanego ponieważ przeważnie czym lepszy skaner to większe
    podejżenie że był używany do zarabiania kasy czyli jest zjechany/zużyty.
    Niestety nic innego nie można nowego kupić w polsce, sprawdziłem w kilku
    sklepach internetowych. W tej chwili mi sie bardzo nie spieszy, mam urwanie
    głowy z zamówieniami i nie miałbym czasu i tak skanować ale coś po nowym
    roku muszę kupić.

  • 9. Data: 2011-12-12 12:09:14
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mirek Sz." <a...@w...pl> wrote:

    Zacznijmy od tego, że de facto jestem w tym samym miejscu, co Ty (możesz poszukać
    niedawnych
    wątków "skan...", "ucyfrowi..."), mam dokładnie to samo podejście, co Ty, jednak po
    DOGŁĘBNYM
    zbadaniu sprawy kilka lat temu (a od tamtego czasu nic praktycznie się nie zmieniło -
    nic nowego
    nie weszło na rynek) doszedłem jednak do odmiennych wniosków. Dlatego się odezwałem.

    > Nie chce kupować uzywanego ponieważ przeważnie czym lepszy skaner to większe
    podejżenie że był
    > używany do zarabiania kasy czyli jest zjechany/zużyty.

    Ach, jak dobrze to znam! A jednak, po zbadaniu sprawy doszedłem do wniosku, że
    ogromna różnica
    w jakości oraz, co BARDZO WAŻNE: w ilości poświęconego czasu skłania do kupna sprzętu
    używanego
    (oby nie zawodowo!). Tanie domowe skanerki to mnóstwo zabiegów i marny efekt. Główna
    korzyść -
    cyfrowe zdublowanie materiału, ale z poczuciem, że sporo na kliszy jeszcze zostało
    (i, w zasadzie,
    przydałoby się kiedyś czynność powtórzyć [ach, ten czas!], tylko niby kiedy, skoro
    skanery do
    filmów przechodzą do klasy zabytków techniki?).

    > Niestety nic innego nie można nowego kupić w polsce, sprawdziłem w kilku sklepach
    internetowych.

    Dziwne nie jest... :))

    Wysokiej klasy skanery (np. Coolscany) miały bodajże podświetlenie LED-owe -
    bardzo trwałe i o
    stabilnej charakterystyce, no i były przeznaczone do dużego obciążenia, sam jednak
    kupując używkę
    dokładnie sprawdziłbym najpierw poziom zakurzenia w zakamarkach oraz stopień wytarcia

    ramek/prowadnic.

    "Gęstość" skanowania w cieniach, ostrość, rozdzielczość, sprzętowe usuwanie
    defektów,
    automatyzacja, tempo obróbki - to wszystko skłania mnie do poczekania na jakąś okazję
    i kupienia
    używki wysokiej klasy, a następnie zeskanowania z taką jakością, że negatywy będzie
    można już oddać
    dzieciom do zabawy. Finito - przejście do fotografii cyfrowej zakończone. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2011-12-12 12:16:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mirek Sz." <a...@w...pl> wrote:

[...]
    nic nowego nie weszło na rynek) doszedłem jednak do zupełnie odmiennych
> [...]

    Główna korzyść - cyfrowe zdublowanie materiału, ale z poczuciem, że
    sporo na kliszy jeszcze zostało (i, w zasadzie, przydałoby się kiedyś
    czynność powtórzyć na czymś lepszym [ach, ten czas!], tylko niby kiedy,
> [...]

    przeznaczone do dużego obciążenia, sam jednak kupując używkę dokładnie
    sprawdziłbym najpierw poziom zakurzenia w zakamarkach oraz stopień

    "Gęstość" skanowania w cieniach, rozpiętość tonalna, ostrość,