    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skaner PLUSTEK OpticFilm 7600i AI
    Date: Mon, 12 Dec 2011 13:16:01 +0100

    "Mirek Sz." <a...@w...pl> wrote:

    Zacznijmy od tego, że de facto jestem w tym samym miejscu, co Ty
    (możesz poszukać niedawnych wątków "skan...", "ucyfrowi..."), mam
    dokładnie to samo podejście, co Ty, jednak po DOGŁĘBNYM zbadaniu sprawy
    kilka lat temu (a od tamtego czasu nic praktycznie się nie zmieniło -
    nic nowego nie weszło na rynek) doszedłem jednak do zupełnie odmiennych
    wniosków. Dlatego się odezwałem.

    > Nie chce kupować uzywanego ponieważ przeważnie czym lepszy skaner
    > to większe podejżenie że był używany do zarabiania kasy czyli jest
    > zjechany/zużyty.

    Ach, jak dobrze to znam! A jednak, po zbadaniu sprawy doszedłem do
    wniosku, że ogromna różnica w jakości oraz, co BARDZO WAŻNE: w ilości
    poświęconego czasu skłania do kupna sprzętu używanego (oby nie
    zawodowo!). Tanie domowe skanerki to mnóstwo zabiegów i marny efekt.
    Główna korzyść - cyfrowe zdublowanie materiału, ale z poczuciem, że
    sporo na kliszy jeszcze zostało (i, w zasadzie, przydałoby się kiedyś
    czynność powtórzyć na czymś lepszym [ach, ten czas!], tylko niby kiedy,
    skoro skanery do filmów przechodzą do klasy zabytków techniki?).

    > Niestety nic innego nie można nowego kupić w polsce, sprawdziłem w
    > kilku sklepach internetowych.

    Dziwne nie jest... :))

    Wysokiej klasy skanery (np. Coolscany) miały bodajże podświetlenie
    LED-owe - bardzo trwałe i o stabilnej charakterystyce, no i były
    przeznaczone do dużego obciążenia, sam jednak kupując używkę dokładnie
    sprawdziłbym najpierw poziom zakurzenia w zakamarkach oraz stopień
    wytarcia ramek/prowadnic.

    "Gęstość" skanowania w cieniach, rozpiętość tonalna, ostrość,
    rozdzielczość, sprzętowe usuwanie defektów, automatyzacja, tempo
    obróbki - to wszystko skłania mnie do poczekania na jakąś okazję
    i kupienia używki wysokiej klasy, a następnie zeskanowania z taką
    jakością, że negatywy będzie można już oddać dzieciom do zabawy.
    Finito - przejście do fotografii cyfrowej zakończone. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]