  • Data: 2012-11-15 14:40:11
    Temat: Re: RSM i spline
    Od: Baranosiu <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15.11.2012 bartekltg <b...@g...com> napisał/a:
    [...]
    > Tak zrobiłem!
    >
    > Wyliczyłem sin(x)*exp(-x) i w każdym punkcie dodałem liczbę
    > losową ~N(0,sd^2). Teraz w te dane walnąłem całkowaczem,
    > powstał wynik. Ten wynik porównuje z wartością dokładną,
    > to 'błąd metody'.
    >
    > Dopiero tak uzyskanie wyniku powtarzam 1000 razy.
    > Jako ostateczny wynik wypisuje średnią kwadratową tych
    > 1000 błędów metody.
    >
    > Nie, nie uśredniałem po punktach przed całkowaniem:D

    Wiem że nie uśredniałeś po punktach całkowania, tylko uśredniłeś
    wyniki całkowania - na jedno wychodzi :D

    [...]
    > Zresztą, ani słowa nie powiedziałem o RMS. Pisałem o gładkiej
    > funkcji z pomiarami zaburzonymi w taki a taki sposób;)

    Ok, przecież nie neguję Twojego podejścia, próbuję tylko znaleźć
    kontekst, w którym trapez może się okazać lepszy od simpsona i jeśli
    taki kontekst rzeczywiście jest, to bym go chętnie
    poznał. Teoretycznie (czy w MathLabie) to wszystko wychodzi fajnie,
    ale jak ma być na przykład implementacja algorytmu w konkretnym
    urządzeniu, w którym procesor nie ma na przykład zmiennoprzecinkowego
    FPU (tani oscyloskop) i operujemy tylko na liczbach całkowitych, to
    może taki przykład da się znaleźć :D