  • Data: 2012-11-15 02:13:39
    Temat: Re: Simpson vs. Niski Cotes
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > To tym bardziej. Mamy 1000 węzłów. To para z drugeij dziesiątki
    > wejdzie kilkanaście razy jako 4 i 2, a ponad 980 razy jako 2 i 4;)
    > Za to para z okolic centrum wejdzie mniej więcej po 500 razy
    > jako 4_2 i tyle samo jako 2_4.

    Uj to mowimy chyba od poczatku o innych rzeczach.
    Ale mea culpa - biore tp na karb mej kiepskiej precyzji/brakow matematycznuch.
    Niewazne.
    Nie jestem w stanie po tylu latach wyprowadzic/odtworzyc tego przypadku
    (choc to oczywiscie prostota matematyczna), ale byl on niewatpliwy (musisz mi
    uwierzyc na slowo).
    W tym przypadku (napewno bylo "przesuwanie" wielomanu (tak naprawde do nie pamietam
    jzu na 100%
    czy to byla parabolka, czy spline czy cus) i napewno bylo branie do calki/sumowania
    tylko jednego przedzialu z obszary "pokrytego" tym wielomianem) metoda sprowadzala
    sie do zwyklych
    trapezow (pomijac te kilka punktow z brzegow).
    (Oczywiscie w zaden sposob nei swiadczy to o rownosci trapez == Simpson,
    ale wlasnie o zlym zalozeniu i tym samym "obcieciu" stopni metody (w wyniku czego
    wyszedl trapez)).

    PS: Eh.. Moze jednak pojde do tej piwnicy jutro i kupie w antykwariacie poradnik
    matematyczny
    (chyba Bronsztajna), a Ralstona wyjme spod krotszej nogi polki na 'wecki'.

    > A może robię to po firowemu? Piszę, bo lubię;)

    Alez! Takie podejscie to sedno usenetu /skrajne fir^H^Hpunkty odrzucamy/ :)
    Natomaist metoda "tak Tatusiu, lekarz kazal przytakiwac" tyczyla tylko i wylacznie
    hrabiego slawka

    AK