eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Mon, 13 Dec 2010 11:42:12 +0100
    <4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
    <4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
    <4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
    <4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
    <4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
    <4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
    <4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>

    On Mon, 13 Dec 2010 11:26:40 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    > Jakoś samoistna jazda prosto mniej mnie przeraża, niż samoistne
    > skręcanie.

    Mnie tam nie podoba się, jak auto samo chce z zakrętu wyskoczyć.
    Dużo bardziej niż drobne wahnięcie tyłem, które występuje tylko gdy
    sam je nadmiernym gazowaniem wywołam - i ustaje natychmiast po zdjęciu
    nogi z gazu.

    [...]
    > Problem w tym, że żadna delikatność nie gwarantuje że tył nigdy nie
    > wyprzedzi przodu, o ile się jedzie a nie stoi.

    Żeby tył wyprzedził przód, to musiałbyś przez kilka sekund trzymać
    gaz w podłodze. Nie wiem, jak u Ciebie "delikatność" wygląda, u mnie
    inaczej.

    [...]
    > A mi sprawił, więc wystarczy.
    > Rowy liczyłem jak najbardziej na prostych odcinkach drogi, z zakrętami
    > nie miałem żadnych problemów.

    To ja mam fajniej, rowów wcale nie liczyłem. Ale potwierdzasz mi, jakie
    kryterium jest ogólnie przyjęte do stwierdzenia "FWD się nadaje na zimę":

    "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
    zakrętu nie wypaść".

    Spoko, można i tak.

    pozdrawiam,
    --