eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Mon, 13 Dec 2010 11:42:12 +0100
    Organization: unorganized
    Lines: 52
    Message-ID: <op.vnneombha6rut4@koder>
    References: <idtnhl$ii$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <5...@4...com>
    <4d036098$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...com>
    <4d0366bd$2$27047$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...com>
    <4d036f95$0$27047$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm7k6rla6rut4@koder>
    <4d05d5e3$0$22801$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm9aqf1a6rut4@koder>
    <4d05df01$0$21001$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnm981p8a6rut4@koder>
    <4d05e2c3$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnna6ry4a6rut4@koder>
    <4d05e776$0$22800$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnnbheboa6rut4@koder>
    <4d05efae$0$27046$65785112@news.neostrada.pl> <op.vnndl8epa6rut4@koder>
    <4d05f4de$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.207.243.244
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292236933 26147 91.207.243.244 (13 Dec 2010 10:42:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Dec 2010 10:42:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Opera Mail/10.63 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334453
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 13 Dec 2010 11:26:40 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >>> Fizyka pozostaje niezmienna, wyprzedzanie przodu tyłem również.
    >>> Dla mnie jest to nieakceptowalne.
    >>
    >> O, to dochodzimy do sedna. Fizyka faktycznie pozostaje niezmienna.
    >> Jazda prosto na skręconych kołach również. Dla mnie TO jest
    >> nieakceptowalne.
    >
    > Jakoś samoistna jazda prosto mniej mnie przeraża, niż samoistne
    > skręcanie.

    Mnie tam nie podoba się, jak auto samo chce z zakrętu wyskoczyć.
    Dużo bardziej niż drobne wahnięcie tyłem, które występuje tylko gdy
    sam je nadmiernym gazowaniem wywołam - i ustaje natychmiast po zdjęciu
    nogi z gazu.

    [...]
    >> A nadsterowność w zimowych warunkach nie ma znaczenia, bo i tak nie
    >> przyśpiesza się inaczej niż delikatnie.
    >
    > Problem w tym, że żadna delikatność nie gwarantuje że tył nigdy nie
    > wyprzedzi przodu, o ile się jedzie a nie stoi.

    Żeby tył wyprzedził przód, to musiałbyś przez kilka sekund trzymać
    gaz w podłodze. Nie wiem, jak u Ciebie "delikatność" wygląda, u mnie
    inaczej.

    [...]
    >>> Podsterowność w zimowych warunkach nie ma znaczenia, bo i tak nie
    >>> wchodzi się w zakręty inaczej niż bardzo delikatnie.
    >>
    >> W FWD faktycznie, za bardzo wyboru nie ma.
    >>
    >>> A na prostej żaden FWD jeszcze nigdy nie sprawił mi problemu.
    >
    > A mi sprawił, więc wystarczy.
    > Rowy liczyłem jak najbardziej na prostych odcinkach drogi, z zakrętami
    > nie miałem żadnych problemów.

    To ja mam fajniej, rowów wcale nie liczyłem. Ale potwierdzasz mi, jakie
    kryterium jest ogólnie przyjęte do stwierdzenia "FWD się nadaje na zimę":

    "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
    zakrętu nie wypaść".

    Spoko, można i tak.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: