-
Data: 2010-12-10 11:46:09
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Rafal VFR wrote:
> > Mysle, ze moge podziekowac i zakonczyc dyskusje wnioskiem, ze w
> > warunkach zwyczajnego uzytkowania, nieobciazony samochod osobowy z
> > silnikiem z przodu jest lepszy w wersji FWD niz RWD :)
>
>
> Zgadzam sie z Toba.
> Napisze nawet dlaczego - w sumie nie napisze a przytocze to co bylo
> kiedys na stronie MIchelina - "radzil ludzik Michelin". Michelin
> zaleca aby opony o lepszej przyczepnosci byly montowane bez wzgledu
> na naped na osi tylnej. Bardziej obrazowo mozna to sobie wyobrazic
> kiedy jest auto bez zdanych systemów wspomagajacych. Jesli na luku
> drogi ucieka przednia os naturalna obrona kierowcy jest odpuszczenie
> gazu - i slusznie - dociazamy wten sposób os przednia, auto zwalnia
> i szanse na wyjscie z poslizgu bez naszej niejako ingerencji rosna.
Z tym dociążaniem przedniej osi przy odpuszczaniu gazu to bym się tak
nie rozpędzał...
Żeby uzyskac taki efekt, trzeba miec sensowne hamowanie silnikiem. A
żeby takie było - trzeba odpuścić gaz przy już sporych obrotach.
To nie moto, że się zazwyczaj kręci wysoko ;-)
Jak ktoś jeździ np. kapeluszniczą Corollą, w stylu takim jak mu
podpowiadają strzałeczki, czyli - kapeluszniczo, wpadając w poślizg
będzie miał obroty rzedu 1300-1500. Hamowanie silnikiem przy takich
obrotach jest symboliczne.
Nie mówiąc już o automacie, bo tu przy takich obortach to tego
hamowania praktycznie nie ma.
Kiedyś jeździłem regularnie takim odcinkiem, gdzie zimą leżał śnieg i
był taki bezpieczny zakręt - na zewnętrznej krawędzi zakrętu zaczynał
się duży parking, równo z jezdnią się zaczynający, można było się tam
bezpiecznie wsunąć w razie potrzeby.
I tak metodą prób i błędów wyszło mi jednak że przy FWD hamowanie
silnikiem podparte DELIKATNYM hamulcem, z czuciem - jest
najefektywniejsze. Przy braku hamowania silnikiem, bo niskie obroty -
hamulec odpowiednio dozowany pozwala utrzymać przyczepność kół.
Przy tej samej prędkości, bez hamulca - przód zaczynał uciekać.
Tyle że do takiego użycia hamulca trzeba dobrze przećwiczyć swój
samochód, bo każdy inaczej się zachowa...
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 11:46 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 11:47 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 10.12.10 11:52 Massai
- 10.12.10 12:06 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 12:07 Artur Frydel
- 10.12.10 12:55 Massai
- 10.12.10 12:57 DoQ
- 10.12.10 12:59 DoQ
- 10.12.10 13:16 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 13:47 Michał Gut
- 10.12.10 13:41 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 14:20 BaX
- 10.12.10 14:16 Yans van Horn
- 10.12.10 14:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:39 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=