eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-10 11:46:09
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Rafal VFR wrote:

    > > Mysle, ze moge podziekowac i zakonczyc dyskusje wnioskiem, ze w
    > > warunkach zwyczajnego uzytkowania, nieobciazony samochod osobowy z
    > > silnikiem z przodu jest lepszy w wersji FWD niz RWD :)
    >
    >
    > Zgadzam sie z Toba.
    > Napisze nawet dlaczego - w sumie nie napisze a przytocze to co bylo
    > kiedys na stronie MIchelina - "radzil ludzik Michelin". Michelin
    > zaleca aby opony o lepszej przyczepnosci byly montowane bez wzgledu
    > na naped na osi tylnej. Bardziej obrazowo mozna to sobie wyobrazic
    > kiedy jest auto bez zdanych systemów wspomagajacych. Jesli na luku
    > drogi ucieka przednia os naturalna obrona kierowcy jest odpuszczenie
    > gazu - i slusznie - dociazamy wten sposób os przednia, auto zwalnia
    > i szanse na wyjscie z poslizgu bez naszej niejako ingerencji rosna.

    Z tym dociążaniem przedniej osi przy odpuszczaniu gazu to bym się tak
    nie rozpędzał...
    Żeby uzyskac taki efekt, trzeba miec sensowne hamowanie silnikiem. A
    żeby takie było - trzeba odpuścić gaz przy już sporych obrotach.
    To nie moto, że się zazwyczaj kręci wysoko ;-)

    Jak ktoś jeździ np. kapeluszniczą Corollą, w stylu takim jak mu
    podpowiadają strzałeczki, czyli - kapeluszniczo, wpadając w poślizg
    będzie miał obroty rzedu 1300-1500. Hamowanie silnikiem przy takich
    obrotach jest symboliczne.
    Nie mówiąc już o automacie, bo tu przy takich obortach to tego
    hamowania praktycznie nie ma.

    Kiedyś jeździłem regularnie takim odcinkiem, gdzie zimą leżał śnieg i
    był taki bezpieczny zakręt - na zewnętrznej krawędzi zakrętu zaczynał
    się duży parking, równo z jezdnią się zaczynający, można było się tam
    bezpiecznie wsunąć w razie potrzeby.

    I tak metodą prób i błędów wyszło mi jednak że przy FWD hamowanie
    silnikiem podparte DELIKATNYM hamulcem, z czuciem - jest
    najefektywniejsze. Przy braku hamowania silnikiem, bo niskie obroty -
    hamulec odpowiednio dozowany pozwala utrzymać przyczepność kół.
    Przy tej samej prędkości, bez hamulca - przód zaczynał uciekać.

    Tyle że do takiego użycia hamulca trzeba dobrze przećwiczyć swój
    samochód, bo każdy inaczej się zachowa...

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: