eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Fri, 10 Dec 2010 10:46:09 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <idt0dh$2is$1@news.onet.pl>
    References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
    <idsp65$ss0$1@sunflower.man.poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291977969 2652 212.160.173.137 (10 Dec 2010 10:46:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 10:46:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333604
    [ ukryj nagłówki ]

    Rafal VFR wrote:

    > > Mysle, ze moge podziekowac i zakonczyc dyskusje wnioskiem, ze w
    > > warunkach zwyczajnego uzytkowania, nieobciazony samochod osobowy z
    > > silnikiem z przodu jest lepszy w wersji FWD niz RWD :)
    >
    >
    > Zgadzam sie z Toba.
    > Napisze nawet dlaczego - w sumie nie napisze a przytocze to co bylo
    > kiedys na stronie MIchelina - "radzil ludzik Michelin". Michelin
    > zaleca aby opony o lepszej przyczepnosci byly montowane bez wzgledu
    > na naped na osi tylnej. Bardziej obrazowo mozna to sobie wyobrazic
    > kiedy jest auto bez zdanych systemów wspomagajacych. Jesli na luku
    > drogi ucieka przednia os naturalna obrona kierowcy jest odpuszczenie
    > gazu - i slusznie - dociazamy wten sposób os przednia, auto zwalnia
    > i szanse na wyjscie z poslizgu bez naszej niejako ingerencji rosna.

    Z tym dociążaniem przedniej osi przy odpuszczaniu gazu to bym się tak
    nie rozpędzał...
    Żeby uzyskac taki efekt, trzeba miec sensowne hamowanie silnikiem. A
    żeby takie było - trzeba odpuścić gaz przy już sporych obrotach.
    To nie moto, że się zazwyczaj kręci wysoko ;-)

    Jak ktoś jeździ np. kapeluszniczą Corollą, w stylu takim jak mu
    podpowiadają strzałeczki, czyli - kapeluszniczo, wpadając w poślizg
    będzie miał obroty rzedu 1300-1500. Hamowanie silnikiem przy takich
    obrotach jest symboliczne.
    Nie mówiąc już o automacie, bo tu przy takich obortach to tego
    hamowania praktycznie nie ma.

    Kiedyś jeździłem regularnie takim odcinkiem, gdzie zimą leżał śnieg i
    był taki bezpieczny zakręt - na zewnętrznej krawędzi zakrętu zaczynał
    się duży parking, równo z jezdnią się zaczynający, można było się tam
    bezpiecznie wsunąć w razie potrzeby.

    I tak metodą prób i błędów wyszło mi jednak że przy FWD hamowanie
    silnikiem podparte DELIKATNYM hamulcem, z czuciem - jest
    najefektywniejsze. Przy braku hamowania silnikiem, bo niskie obroty -
    hamulec odpowiednio dozowany pozwala utrzymać przyczepność kół.
    Przy tej samej prędkości, bez hamulca - przód zaczynał uciekać.

    Tyle że do takiego użycia hamulca trzeba dobrze przećwiczyć swój
    samochód, bo każdy inaczej się zachowa...

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: