  • Data: 2011-02-02 21:26:56
    Temat: Re: Silnik grawitacyjny
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lut, 17:09, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    [perpetuum mobile]

    Ktoś tu sugerowal odpowiedz z okolic poprawnych.
    Energia wewnetrzna ciała to nie tylko temperatura, ale
    i pole magentyczne.

    Energia ze zderzenia pojdzie nei tylko na podgrzanie, ale
    i na pozbycie sie pola magnetycznego ze srodka.
    Dostarczajac energii nie tylko podnosisz temperature,
    ale i zmniejszasz podatnosc magnetyczna, co skutkuje
    zmianami pola. W rezultacie, trzeba znacznie wiekszej
    energii do podgrzania.

    Po szczegoly i konkretne wyliczenia musialbym odkopac
    z szafy stare notatki (i je ponownie zrozumiec;).
    Nawet cykl termodynamiczny da sie z tego zrobić:)

    > Zagadkę wymyśliłem jeszcze na studiach, czyli bardzo dawno temu. Od tego
    > czasu straszę nią napotkanych fizyków. Niektórzy (nawet całkiem dobrzy)
    > po wysłuchaniu przypominają sobie nagle, że mieli właśnie Coś Ważnego do
    > zrobienia.

    Termodynamika fenomenologiczna jest trudna;) Pytales nei tych fizykow
    (a jak ktoś odpowiedzial, to wymagales dosc sporo pracy od kogos
    tym sie nie zajmujacego)
    https://usosweb.mimuw.edu.pl/kontroler.php?_action=a
    ctionx:katalog2/przedmioty/pokazPrzedmiot%28prz_kod:
    1101-548%29

    Mozesz tez elegancko sformulowac pytanie i wrzucic tutaj:
    http://ifd.fuw.edu.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=category&sectionid=14&id=35&Itemid=383

    pozdrawiam
    bartekltg