  • Data: 2016-07-14 02:24:22
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Jul 2016 20:38:32 +0200, Magnus Elephantus napisał(a):

    > Przesuniecie fazy uzwojenia rozruchowego, mozna uzyskac nie tylko za pomoca
    > kondenzatora, ale przez umieszczenie uzwojenia rozruchowego przesunietego o
    > pewien kat, na obwodzie stojana.
    > http://sub.allaboutcircuits.com/images/02490.png
    > http://www.allaboutcircuits.com/textbook/alternating
    -current/chpt-13/single-phase-induction-motors/

    Przestawienie uzwojenia o kat to jedno, ale jeszcze musisz prad w nim
    plynacy przesunac w fazie odpowiednio.
    W powyzszym przykladzie dzieje sie za pomoca innej indukcyjnosci i
    rezystancji uzwojenia rozruchowego niz glownego.

    Jak sami pisza - przesuniecie w fazie jest niewielkie, a moment
    rozruchowy - sredni (moderate).
    Nie wiem, czy to sie do lodowki nadaje.

    > Byly tez roztuszniki uruchamiane przekaznikiem nad_pradowym, (pradem
    > rozruchu w uzwojeniu roboczym).
    > Byly tez, silniki uruchamiane za pomoca wylacznika odsrodkowego, z masami
    > umieszczonymi na wale wirnika.
    > http://obrazki.elektroda.pl/7305958600_1361303571.jp
    > ale, to bylo w czasach, gdy, technologie materialowe nie pozwalaly na
    > wytwarzanie tak zajebistych kondenzatorow, jak obecnie.

    Oj tam technologie - papier i folia aluminiowa :-)

    J.