  • Data: 2016-07-14 02:35:25
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:nm6fek$7ud$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    /02519.png

    > Słabe. Widziałem kiedyś schemat 4 sposobów, jak trójkątowy silnik
    > trójfazowy można przerobić na jednofazowy wpinając kondensator w różnych
    > konfiguracjach z uzwojeniami. Przypuszczam, że z gwiazdowym tak samo można
    > pokombinować, albo i lepiej.

    Mozna, mozna... 'gwiazdowym', tez, albo i lepiej...
    Mozna, takze zastosowac dlawik i kondensator, jednoczesnie, w celu
    polepszenia symetrii.
    Ale, zawsze takie 'protezki', beda miec nieco gorsze wlasnosci ruchowe, w
    porownaniu z symetrycznymi trzema fazami.

    silnik 'gwiazdowy', czy 'trojkatowy', to ten sam trojfazowy silnik,
    polaczony. lub jak mawiaja 'starzy miszczowie', skojarzony w trojkat lub
    gwiazde.
    http://www.pcbheaven.com/userpages/check_the_winding
    s_of_a_3phase_ac_motor/?topic=worklog&p=1

    Stosuje sie nawet, w celu lagodzenia rozruchu przelaczniki, (wklady
    stycznikowe), gwiazda_trojkat.
    https://electricalnotes.files.wordpress.com/2012/03/
    untitled2.png

    ale, juz coraz czesciej uzywa sie falownikow...
    http://www.gohz.com/Content/Images/uploaded/single-p
    hase-220v-to-three-phase-220v-diagram.jpg