  • Data: 2016-07-14 22:07:30
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> szukaj wiadomości tego autora

    news:anp1vmz0l4qw.1k69px05ndadh$.dlg@40tude.net...
> [...]
    -current/chpt-13/single-phase-induction-motors/

    > Przestawienie uzwojenia o kat to jedno, ale jeszcze musisz prad w nim
    > plynacy przesunac w fazie odpowiednio.
    > W powyzszym przykladzie dzieje sie za pomoca innej indukcyjnosci i
    > rezystancji uzwojenia rozruchowego niz glownego.
    >
    > Jak sami pisza - przesuniecie w fazie jest niewielkie, a moment
    > rozruchowy - sredni (moderate).
    > Nie wiem, czy to sie do lodowki nadaje.

    Wystarczy, niewielka asymetria i mozna uzyskac okreslony kierunek obrotow.
    Po 'wejsciu' wirnika na obroty nominalne, uzwojenie rozruchowe juz jest
    niepotrzebne, kierunek okresla moment bezwladnosci wirujacych mas.
    W lodowkach, z lat 70-80-dziesiatych, tak wlasnie byl zorganizowany rozruch.
    Uzwojenie rozruchowe, zalaczanie, ( w wlasciwie rozlaczane), bylo bimetalem,
    na ktory nawiniety byl drut oporowy, przez ktory przeplywal prad uzwojenia
    roboczego.
    http://static.elektroda.pl/attach/po__czenie_spr__ar
    ki.jpg

    > Oj tam technologie - papier i folia aluminiowa :-)

    Wlasnie, technologia, kondensator do pralki 'Frania', musial by byc
    wielkosci wiadra, no i do tego miec odpowiednia trwalosc, a wlasciwie,
    zdolnosc do samoregeneracji, tak jak to robia wspolczesne kondensatory.