  • 201. Data: 2010-02-16 22:00:04
    Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Plumpi pisze:

    > FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
    > prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
    > popełnianych błędów.
    > RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
    > ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.

    Patrząc na wyniki w sportach motorowych, RWD wygrywają tylko w próbach
    torowych, gdzie jest asfalt po którym jeździ się z dużymi prędkościami.

    Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
    trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
    porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
    wynikających z pojemności silnika.

    Zresztą taka była historia motorsportów - kiedyś jeździły RWD, które
    potem zostały zdetronizowane przez FWD. A dopiero potem przyszło Audi
    Quattro i wszystkich pogodziło.

  • 202. Data: 2010-02-16 22:02:30
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Zresztą taka była historia motorsportów - kiedyś jeździły RWD, które
    > potem zostały zdetronizowane przez FWD. A dopiero potem przyszło Audi
    > Quattro i wszystkich pogodziło.

    No i tak samo będzie wyglądać pmsowa kariera Filipa KK. Za dwa lata się
    dowiemy jakie to AWD jest super i wogóle och ach, a te wstrętne ośki to
    są dla dziadków i kapeluszników.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 203. Data: 2010-02-16 22:09:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-16 22:00, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
    > porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas

    Daj 3 takie porównania.

  • 204. Data: 2010-02-16 22:41:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Filip KK pisze:

    > Daj 3 takie porównania.

    Tu masz do oporu porównań:
    http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html

    Zresztą jakikolwiek rajd - startuje trochę aut RWD i dysproporcja jest
    dość wyraźna.

    Np. w RPP jest osobna klasa RWD po to żeby samochody z napędem na tył
    miały o co walczyć, bo tak w konkurencji z FWD to mimo wszystko słabo.

  • 205. Data: 2010-02-16 22:58:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > No i tak samo będzie wyglądać pmsowa kariera Filipa KK. Za dwa lata się
    > dowiemy jakie to AWD jest super i wogóle och ach, a te wstrętne ośki to
    > są dla dziadków i kapeluszników.

    Od dzisiaj jesteś moją szklaną kulą. :D

    Czy mógłbyś mi powiedzieć, co będę robił ciekawego 20 maja 2017 roku?

  • 206. Data: 2010-02-16 23:05:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-16 22:41, Tomasz Pyra pisze:

    > Tu masz do oporu porównań:
    > http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html

    Tomku, ale ja bym chciał porównanie według parametrów fabrycznych.
    Czyli, np. do 2 litrów:
    samochód X FWD, od 0-100 x sek. (xx KM na 1 kg)
    samochód Y RWD, od 0-100 x sek. (XX KM na 1 kg)

    do 3 litrów:

    itp.

  • 207. Data: 2010-02-16 23:25:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Filip KK pisze:

    > Tomku, ale ja bym chciał porównanie według parametrów fabrycznych.
    > Czyli, np. do 2 litrów:
    > samochód X FWD, od 0-100 x sek. (xx KM na 1 kg)
    > samochód Y RWD, od 0-100 x sek. (XX KM na 1 kg)

    Ale nie ma parametrów fabrycznych mówiących który rodzaj samochodu daje
    się szybciej prowadzić.
    Przyspieszenie jest lepsze w RWD i widać to doskonale jeżeli chodzi o
    wyniki na 1/4 mili które polegają jedynie na przyspieszaniu.

    Ja mówię o wynikach w rajdach i wyścigach górskich, czyli w jakiś tam
    dość specyficznych warunkach gdzie najistotniejsza jest możliwość
    pokonywania ostrych zakrętów.

    Tam gdzie jeździ się bardzo szybko, zaczyna grać rolę docisk
    aerodynamiczny, a zakręty się jedzie na okrągło bez poślizgów, tam RWD
    jest szybsze niż FWD (wyścigi torowe, F1 itp.).

  • 208. Data: 2010-02-17 00:50:05
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Przyspieszenie jest lepsze w RWD i widać to doskonale jeżeli chodzi o
    > wyniki na 1/4 mili które polegają jedynie na przyspieszaniu.

    Czyli - w realnym świecie - dla miszczów prostej ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 209. Data: 2010-02-17 06:50:35
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Np. w RPP jest osobna klasa RWD po to żeby samochody z napędem na tył
    > miały o co walczyć, bo tak w konkurencji z FWD to mimo wszystko słabo.

    A nie wynika to z faktu, ze wszelkie podciecia oski robisz z gazem na
    dnie, w RWD MUSISZ rozpiac na chwile naped. Albo strzelic sprzeglem,
    zeby zerwac tyl, albo rozpiac sprzeglo i zawinac sie na recznym.
    W AWD przyhamowanie tylu przerzuci moc na przednie kola, no i generalnie
    zwawiej sie rozpedza na 4 lapach.

    Jezdzilem i FWD i RWD, ale nigdy nie robilem porownan, wiec o dywagacje
    czysto teoretyczne.
    Mozliwe, ze najwiekszy potencjal drzemie pomiedzy kierownica a pedala..
    przepraszam: gejami.
    ;)

    S. Zasada jakos nie marudzil z powodu jezdzenia porsche.

    MarcinJM

  • 210. Data: 2010-02-17 11:57:32
    Od: michail <R...@c...barg.cy>

    W dniu 2010-02-16 00:01, Filip KK pisze:

    > FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg
    > przednimi kołami i mieli, a tylny napęd jedzie cały czas po torze już
    > ubitym przez przednie koła.
    Bzdura, tylne koła nie jadą torami przednich przy parkowaniu przodem w
    (no może jak masz tylną oś skrętną ale i tak wątpię).
    A teraz pomyśl...
    1. Jak parkować aby jak najszybciej wyjechać?
    2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w wąskich przestrzeniach na
    parkingach (99% przypadków)?
    3. Jak parkujesz gdy parkowanie jest dozwolone tylko równolegle do
    krawężnika a jest mało miejsca (99% przypadków)?
    A teraz odpowiedzi:
    Ad.1 Tyłem
    Ad.2 Tyłem
    Ad.3 Tyłem (ulubiona na kursach "zatoczka" tyłem)

    Do czego zmierzam... W tych przypadkach Twoja fura staje się samochodem
    najgorszym z możliwych. Nie dość że przez moment stajesz się wyśmiewanym
    prze Ciebie FWD, to jeszcze rozkład mas działa na Twoją niekorzyść. Otóż
    parkując tyłem wbijasz się kołami i mielisz, a że ciężki masz i tył i
    przód to nie tylko mielisz ale i ciągniesz kawał masy. Nie daj Boże jest
    lekko pod górkę...
    A tymczasem w opisywanych przypadkach FWD staje się chwilowo RWD z
    lekkim tyłem co pozwala lekko, łatwo i przyjemnie wbić lekki tył auta w
    najgłębszy śnieg korzystając z lepszej przyczepności na drodze (ciężka
    napędowa oś), nie wspominając o łatwym wyjeździe.

    > Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to
    > samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.

    Na parkingu na moim osiedlu przez kilka dni z rzędu koleś Bardzo Małym
    Wackiem (rozmiar "5") chciał sobie zaparkować równolegle do krawężnika
    (zatoczka tyłem) w niezbyt głębokim śniegu. Pechowo było lekko po górkę.
    Panu udało się to dopiero przy 50m rozbiegu. Opony miał zimowe. Na
    pocieszenie dodam że w to samo miejsce próbowała wjechać Omega ale
    kierowca poddał się po 4 nieudanej próbie i zaparkował gdzieś indziej.
    Jakiż szok musiał przeżyć kierowca BMW gdy innego dnia widział jak w te
    miejsce wjechała tyłem pani z Forda Fusiona (fakt, lekki) z oponami typu
    Fulda.
    Nie mówię kategorycznie że RWD jest be a FWD cacy, oba typy mają swoje +
    i -, daję tylko przykłady, że RWD nie jest takie super jak piszesz.

    PS: To miejsce to ul. Jeleniogórska w Gdańsku, mógłbyś wpaść potrenować
    ale teraz już droga jest czarna.

    --
    Michail