  • 211. Data: 2010-02-17 12:04:54
    Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Od: michail <R...@c...barg.cy>

    W dniu 2010-02-12 13:07, Filip KK pisze:
    > Ten filmik dedykuję wszystkim tym, którzy uważają że przedni napęd jest
    > lepszy od tylnego:

    Przedni, tylny, na 4... wszystko jedno badziewie. Ta dyskusja nie na
    sensu, przecież wszyscy i tak wiedzą że najlepszy typ napędu mają
    samochody służbowe. Wjadą w każdą zaspę i z każdej wyjadą.

    --
    Michail

  • 212. Data: 2010-02-17 13:58:21
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 11:57, michail pisze:

    > Bzdura, tylne koła nie jadą torami przednich przy parkowaniu przodem w
    > (no może jak masz tylną oś skrętną ale i tak wątpię).

    Jak ja parkuję w bardzo trudnych warunkach (dużo mazi śniegowej ca.
    20-25 cm), to sobie wycofam po wjechaniu i wjadę jeszcze raz, żeby
    wyprostować auto. Czemu wczoraj (ok. 15:00) koło Black Red White w
    osowej na tym małym parkingu stały 4 auta zaparkowane po skosie?
    (wszystkie były przednionapędowe zaparkowane przodem). Nie łatwiej
    byłoby, gdyby chociaż raz wycofali i ponownie wjechali na miejsce
    parkingowe prosto? Przez nich nie mogłem znaleźć miejsca parkingowego..
    A gdy już znalazłem, obok mnie dwie kobietki w jakimś audi zaparkowały
    dosłownie na samym przejeździe, najbliżej wejścia (żeby szpileczki się
    nie utopiły w śniegu;) )

    > A teraz pomyśl...
    > 1. Jak parkować aby jak najszybciej wyjechać?

    Ja zawsze parkuję przodem, tyłem się łatwiej wyjeżdża z miejsca
    parkingowego.

    > 2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w wąskich przestrzeniach na
    > parkingach (99% przypadków)?

    Przodem.

    > 3. Jak parkujesz gdy parkowanie jest dozwolone tylko równolegle do
    > krawężnika a jest mało miejsca (99% przypadków)?

    99% przypadków w trójmieście parkuje się prostopadle do chodnika. Bo
    brakuje miejsc parkingowych. A jak nie ma miejsca na zaparkowanie (czyli
    np. obok manhattanu), to wbijam się zawsze przodem, bo gdybym spróbował
    tyłem, to bym musiał przejechać to miejsce (co w takim ruchu, jaki jest
    w Gdańsku, skutkuje podjechaniem innego auta pod tył naszego samochodu).
    I już nie wycofa, bo za chwile ktoś jemu pod tył podjedzie. I parkowanie
    tyłem niestety nie zdaje egzaminu.

    > A teraz odpowiedzi:
    > Ad.1 Tyłem
    > Ad.2 Tyłem
    > Ad.3 Tyłem (ulubiona na kursach "zatoczka" tyłem)

    Tyłem każdy powinien umieć parkować. Bo wjeżdżając tylną ośką
    (nieskrętną) można się wpasować w "bardzo małą przestrzeń".

    > Do czego zmierzam... W tych przypadkach Twoja fura staje się samochodem
    > najgorszym z możliwych. Nie dość że przez moment stajesz się wyśmiewanym
    > prze Ciebie FWD, to jeszcze rozkład mas działa na Twoją niekorzyść. Otóż
    > parkując tyłem wbijasz się kołami i mielisz, a że ciężki masz i tył i
    > przód to nie tylko mielisz ale i ciągniesz kawał masy. Nie daj Boże jest
    > lekko pod górkę...

    I właśnie odpowiedziałeś sam sobie dlaczego FWD jest gorszy, że podczas
    parkowania tyłem RWD->staje się->FWD i bardzo ładnie opisałeś dlaczego
    rozkład mas działa na niekorzyść, bo kołami się mieli.

    > A tymczasem w opisywanych przypadkach FWD staje się chwilowo RWD z
    > lekkim tyłem co pozwala lekko, łatwo i przyjemnie wbić lekki tył auta w
    > najgłębszy śnieg korzystając z lepszej przyczepności na drodze (ciężka
    > napędowa oś), nie wspominając o łatwym wyjeździe.

    Brawo, wreszcie ktoś dojrzał że RWD się jeździ łatwo i przyjemnie,
    korzystając z lepszej przyczepności. Nie wspominając o łatwym wyjeździe.

> [...]
    > Panu udało się to dopiero przy 50m rozbiegu. Opony miał zimowe. Na
    > pocieszenie dodam że w to samo miejsce próbowała wjechać Omega ale
    > kierowca poddał się po 4 nieudanej próbie i zaparkował gdzieś indziej.
    > Jakiż szok musiał przeżyć kierowca BMW gdy innego dnia widział jak w te
    > miejsce wjechała tyłem pani z Forda Fusiona (fakt, lekki) z oponami typu
    > Fulda.
    > Nie mówię kategorycznie że RWD jest be a FWD cacy, oba typy mają swoje +
    > i -, daję tylko przykłady, że RWD nie jest takie super jak piszesz.

    Ten przykład nie jest miarodajny. Skąd wiesz ile mm bieżnika miał w tym
    BMW? Czy miał odpowiednio dobraną szerokość opony? Czy miał dobre opony,
    czy "dobre opony" ? Czy nowe, czy stare? Ma to ogromne znaczenie. Każda
    opona ma swoją mieszankę. Jedna po 2 latach jest do wyrzucenia, bo się
    robi z niej kamień, a inna po 10 latach. Więc zimówka, a zimówka, to
    jest duża różnica. Fusion to w miarę nowy samochód i nie wierzę, żeby
    kobieta w nim miała opony-kamienie 10 letnie. Jak już wczxeśniej tu
    wielokrotnie wspomniałem, ja mam nowe opony i nie mam problemów z
    żadnymi górkami, czy śniegami. Więc przypadek jaki podałeś nie jest
    miarodajny. Jeśli chcesz, możemy zrobić jakiś test śniegowy, bo nikt nie
    chce.. Zapodałem już dwa razy taką możliwość i nikt się nie zgodził na
    test. Ale wszyscy bardzo chętnie odpowiadają, że ich FWD wygrywa w
    każdym przypadku z RWD. W takim razie czemu nie zrobimy testu?! Ja wolę
    jednak praktykę i umiejętności, a nie suchą teorię za monitorem komputera.

    > PS: To miejsce to ul. Jeleniogórska w Gdańsku, mógłbyś wpaść potrenować
    > ale teraz już droga jest czarna.

    Jest dużo innych górek zaśnieżonych w Gdańsku.. :)

  • 213. Data: 2010-02-17 15:09:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 13:58:21 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Przodem.

    Dlatego że trudniej wjechać bo auto wjeżdżając przodem ma większy
    promień skrętu?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 214. Data: 2010-02-17 16:07:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-17 15:09, MadMan pisze:

    > Dlatego że trudniej wjechać bo auto wjeżdżając przodem ma większy
    > promień skrętu?

    Ja zawsze parkuję przodem, jak komuś trudniej wjechać, niech parkuje
    tyłem (wtedy ma zaletę mając FWD).

  • 215. Data: 2010-02-17 17:38:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 16:07:34 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Ja zawsze parkuję przodem, jak komuś trudniej wjechać, niech parkuje
    > tyłem

    Ja zazwyczaj parkuję też przodem, ale jeśli jest mało miejsca to tyłem
    po prostu prościej.
    Jeśli nie wierzysz to obejrzyj sobie dowolny wózek widłowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 216. Data: 2010-02-17 18:38:24
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Ja zazwyczaj parkuję też przodem, ale jeśli jest mało miejsca to tyłem
    > po prostu prościej.
    O ile nie jest potrzebny dostęp do bagażnika.

    > Jeśli nie wierzysz to obejrzyj sobie dowolny wózek widłowy.
    Albo kombajn ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 217. Data: 2010-02-17 19:33:15
    Temat: Re: Video
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak tak przygotowujesz auto do zimy, to wszystko jest dla mnie jasne.

    Prócz założenia innych opon nie widze najmniejszych powodów do tego, zeby
    robić coś specjalnego z samochodem.
    Auto ma jeździć cały rok i w każdych warunkach i do tego jest przygotowane.

    > Nie potrafię Ci uwierzyć, bo nie wiesz co mówisz. Ale Ty mi uwierz, że
    > testowałem setki aut zimową porą.

    To wmożna wyczytać między wieraszami w tym wątku :D

    > Jednym golfem i jedną beemką - nie wiem czy mam się śmiać czy płakać?
    > Mógłbym śmiało rzec, że jeździłem większą ilością aut niż Ty... Ale po co
    > mamy się licytować kto i iloma autami jeździł?

    heheh, no ... to licytuj :D
    hyh

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)