  • 11. Data: 2019-05-27 20:45:11
    Temat: Re: Sie tirom nie klanial
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 27, 2019 at 8:38:18 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jakich argumentow uzyjesz zeby nie placic?

    W sumie w tym celu jest ubezpieczenie OC. Kierowa popelnil blad/zlamal jakie
    sprzepisy itp. Jesli ma dzialac tylko jak jedzie przepisowo to mozna go nie kupowac
    ;)

    Celowe dzialanie to raczej celowe spowodowanie stluczki, np. "mam do naprawy tyl, to
    sobie przed kims zahamuje ostro, zeby mi w d... wjechal"

  • 12. Data: 2019-05-27 21:32:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    OC ma przede wszystkim chronic interes poszkodowanego a nie sprawcy. Oczywiscie
    chroni rowniez sprawce jesli zdarzenie miesci sie w definicji wypadku i sprawca nie
    zalapal sie na ustawowe wylaczenia od regresu. Niestety ubezpieczyciele zarabiajacy
    na marzy nie sa zainteresowani obciazaniem sprawcow wypadkow za szkody ktore celowo
    lub przez ignorowanie przepisow spowodowali.

  • 13. Data: 2019-05-27 21:41:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 27, 2019 at 9:32:19 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Niestety ubezpieczyciele zarabiajacy na marzy nie sa zainteresowani obciazaniem
    sprawcow wypadkow za szkody ktore celowo lub przez ignorowanie przepisow spowodowali.

    Ustawa mowi tylko o regresie za celowe spowodoanie wypadku, gdyby byl regres za
    zlamanie przepisow, to sensu wiekszego nie ma, bo sprawa kazdego wypadku musi zlamac
    jakis przepis, inaczej nie zostanie uznany za winnego. To by prowadzilo do sytuacji w
    ktorej ubezpieczyciel wyplaca poszkodowanemu i sciaga kase od sprawcy, troche mija
    sie to z idea ubezpieczenia...

  • 14. Data: 2019-05-27 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nic nie napisalem o zabieraniu prawa jazdy. Nie mam pojecia z
    > ktorego brudnego palucha to wyssales.

    Takie uwagi to do mamusi przy wigilii...
    Pisałes o sprawdzaniu umiejetnosci iweidzy po decyzji sądu. Jak rozumiem
    chronologia miałaby być nastepujaca:
    - jest wypadek
    - sad decyduje o przeswietleniu delikwenta
    - okazuje sie ze delikwent nie zdaje testu na PJ
    - sad odbiera uprawnienia
    - delikwent odpowiada wstecznie za spowodowany wypadek pokrywajac straty.

    Czyzbym zle zrozumiał twój tok rozumowania?

    > Jedynie to ze jestes
    > manipulatorem cie tlumaczy.

    ROTFL I to mowi gośc ktory nie raz pisał: to jest usenet, nie musze tu
    byc wiarygodny a jak jest proszony o potwierdzenie swoich dziwnych tez to
    odpycha sie stwierdzeniem ze nie ma kogoś w doowdzie. Ale jazda.

    > W warunkach ogolnych OC jest definicja
    > wypadku. Jest rowniez w jakich sytuacjach ubezpieczyciel moze
    > wystapic do sprawcy o zwrot wyplaconej poszkodowanemu kasy.

    To akurat wynika z ustawy a nie z warunków OC.

    > Daje sie
    > polaczyc paragraf z definicja wypadku z paragrafem o regresie. I
    > jesli ubezpieczyciel uzna ze dzialanie sprawcy bylo w jakims
    > zakresie zamierzone, bo np biegly policzy ze w miejs u gdzie bylo
    > ograniczenie predkosci do 50 sprawca jechal 100, i dlatego doszlo do
    > zdarzenia to ma prawo wystapic o zwrot kasy.

    Co za bzdury. O ile nie udowodnisz np ze gośc wczesniej mowił ze rozpedzi
    sie i zabije w czołowym zderzeniu to nijka nie udowodnisz ze samo
    przekroczenie predkosci miało na celu spowodowanie wypadku.
    Bo to absurd. Predkosc przekraczana jest notorycznie, chyba nie
    twierdzisz ze kazda z tych osób chce kogoś zabic?

    > W ww sytuacji zdarzenie
    > traci status wypadku. Zaloz ze jestes kiedowca co znaczaco
    > przekroczyl predkosc, wyprzedzal, nie zmiescil sie i spowodowal duze
    > uszkodzenie trzech ciezarowek. Wszystko jest udokumentowane.
    > Zniszczeniu ulegla zawartosc jednej ciezarowki, warta milion
    > zlotych. I po dwoch tygodniach dostajesz od ubezpieczycieli tamtych
    > samochodow ze masz zwrocic to co wyplacili. A jak nie to sprawa do
    > sadu. Jakich argumentow uzyjesz zeby nie placic?

    Ano takich ze regres jest bardzo wyraźnie iopisany w ustawie i nic tam
    nie ma o spowodowaniu wypadku w wyniku znaczacego przekroczenia
    predkosci.
    Powiem wiecej - gdyby było tak jak piszesz to po co byłoby OC? Na małe
    przekroczenia?

    Zebys mnie dobrze zrozumiał, ja nie bronie piratów ale albo nei znasz
    przepisów albo nie rozumiesz o czym piszesz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 15. Data: 2019-05-27 22:02:06
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-27 20:38, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nic nie napisalem o zabieraniu prawa jazdy. Nie mam pojecia z ktorego brudnego
    palucha to wyssales. Jedynie to ze jestes manipulatorem cie tlumaczy. W warunkach
    ogolnych OC jest definicja wypadku. Jest rowniez w jakich sytuacjach ubezpieczyciel
    moze wystapic do sprawcy o zwrot wyplaconej poszkodowanemu kasy. Daje sie polaczyc
[...]
    zdarzenia to ma prawo wystapic o zwrot kasy. W ww sytuacji zdarzenie traci status

    Jestem biedny

  • 16. Data: 2019-05-27 22:13:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-27 21:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Takie uwagi to do mamusi przy wigilii...

    Idź no stąd

  • 17. Data: 2019-05-28 04:21:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu manipulujesz. Nigdzie nie napisalem ze tylko w wyniku przekroczenia predkosci.
    Nie znasz innych przyczyn wypadkow jak predkosc? Poza tym stwierdzenie ze przyczyna
    wypadku byla nadmierna predkosc jest bledne. Wypadek to nagle zdarzenie, niezawinine,
    nie dajace sie przewidziec. Samo przekroczenie predkosci ponad dopuszczalna jest
    zawiniona przyczyna zdarzenia jesli nastapi.

  • 18. Data: 2019-05-28 05:25:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W demokracji wiekszosc kar to kary pieniezne. Bieda uchroni przed kara a nie przed
    odpowiedzialnoscia. Bez wzgledu na status materialny kara pieniezna bedzie
    wymierzona. Inna sprawa ze w przypadku regresu nie ma kary tylko zwrot pieniedzy temu
    kto je wylozyl za sprawce i chce je odzyskac. Bieda dluznika w przypadku zdarzen
    drogowych ma rowniez druga strone. Nie bedzie w stanie zreperowac albo odkupic
    samochodu i zostanie wylaczony na jakis czas z kierowania. Jest szansa ze jezdzac
    wtedy tramwajem zrozumie swoj blad i jak kara sie przedawni to bedzie robil wszystko
    zeby w sniezyce nie stac na przystanku. Oczywiscie mozna napisac ze ktos moze unikac
    zaplacenia. Raz ze to jest postepoiwanie patologiczne. Dwa ze niesie spore
    niedogodnosci. Mozna w zarobkach operowac kwota wolna od zajecia komorniczego.
    Wszystko powyzej zostanie zajete przez komornika. Jest sie w rejestrze dluznikow
    czyli problemy z ratami i kredytami. Do tego nie mozna nic kupic z dobr
    przechodzacych przez urzad skarbowy. Komornicy stosuja czasami niestandardowe myki.
    Czytalem jak pewna pani unikala zaplacenia nalozonej sporej grzywny. Kuta byla na
    cztery nogi. Nic nie ma chociaz mieszka w ladnym domu itd. Ale miala malego pieska
    ktorego bardzo kochala. Komornik zajal jej pieska. Zadzwonil do schroniska,
    przyjechali, zapakowali do klatki i pojechali w sina dal. Za dwa dni piesek byl u
    wlascicielki ktora nie miala juz dlugu. Wyobraz sobie ze w Polsce na wzor jakiegos
    kraju skandynawskiego nie ma w obiegu pieniedzy i za wszystko sie placi
    elektronicznie. W wersji hard za karte robi odcisk palca. Masz racje ze biedny
    uniknie placenia. Ale po wprowadzeniu pewnych rozwiazan bedzie faktycznie biedny.
    Taka ciekawostka. Podawali ze w USA jest zakaz nie przyjmowania gotowki. Sa za to
    ostre kary. Ma to zwiazek z szara strefa ktora jest wazna czescia amerykanskiej
    gospodarki.

  • 19. Data: 2019-05-28 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > zainteresowani obciazaniem sprawcow wypadkow za szkody ktore celowo
    > lub przez ignorowanie przepisow spowodowali.

    Czyli postulujesz zmiane prawa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 20. Data: 2019-05-28 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > dajace sie przewidziec. Samo przekroczenie predkosci ponad
    > dopuszczalna jest zawiniona przyczyna zdarzenia jesli nastapi.

    Przyczepiłes sie do pierdoły zeby uniknac odpowiedzi na cała reszte?
    Zmien sobie przekroczenie predkosci na jazde niezgodna z przepisami i
    odpowiedz na cała reszte.

    Powiedziałbym ze manipulujesz ale to raczej jakas forma dziecinnych
    uników...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy