-
1. Data: 2019-05-26 22:22:14
Temat: Wymiana popychaczy w oplowskim silniku Z12XE
Od: JDX <j...@o...pl>
Aby dostać się do popychaczy, muszę wyjąć wałki rozrządu. W tym celu
muszę od nich odkręcić zębatki. W instrukcji wyczytałem, że przy
ponownym montażu zębatek do wałków należy użyć nowych śrub. Dlaczego?
Dokręca się je momentem 50 Nm + 60 stopni.
Swoją drogą wyczytałem też, że jakąś śrubkę trzymającą jakiś czujnik od
ABS-u przy kole, którą dokręca się momentem 3 Nm, też trzeba użyć nową
przy ponownym montażu czujnika.
-
2. Data: 2019-05-27 20:35:12
Temat: Re: Wymiana popychaczy w oplowskim silniku Z12XE
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** JDX pisze tak:
> Aby dostać się do popychaczy, muszę wyjąć wałki rozrządu. W tym
> celu muszę od nich odkręcić zębatki. W instrukcji wyczytałem, że
> przy ponownym montażu zębatek do wałków należy użyć nowych śrub.
> Dlaczego? Dokręca się je momentem 50 Nm + 60 stopni.
Może dupochron jak śruba pęknie i silnik się uszkodzi.
> Swoją drogą wyczytałem też, że jakąś śrubkę trzymającą jakiś
> czujnik od ABS-u przy kole, którą dokręca się momentem 3 Nm, też
> trzeba użyć nową przy ponownym montażu czujnika.
lobby producentów śrubek ;)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger