  • 1. Data: 2019-05-26 22:22:14
    Temat: Wymiana popychaczy w oplowskim silniku Z12XE
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Aby dostać się do popychaczy, muszę wyjąć wałki rozrządu. W tym celu
    muszę od nich odkręcić zębatki. W instrukcji wyczytałem, że przy
    ponownym montażu zębatek do wałków należy użyć nowych śrub. Dlaczego?
    Dokręca się je momentem 50 Nm + 60 stopni.

    Swoją drogą wyczytałem też, że jakąś śrubkę trzymającą jakiś czujnik od
    ABS-u przy kole, którą dokręca się momentem 3 Nm, też trzeba użyć nową
    przy ponownym montażu czujnika.

  • 2. Data: 2019-05-27 20:35:12
    Temat: Re: Wymiana popychaczy w oplowskim silniku Z12XE
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** JDX pisze tak:

> [...]
    > przy ponownym montażu zębatek do wałków należy użyć nowych śrub.
    > Dlaczego? Dokręca się je momentem 50 Nm + 60 stopni.

    Może dupochron jak śruba pęknie i silnik się uszkodzi.

    > Swoją drogą wyczytałem też, że jakąś śrubkę trzymającą jakiś
    > czujnik od ABS-u przy kole, którą dokręca się momentem 3 Nm, też
    > trzeba użyć nową przy ponownym montażu czujnika.

    lobby producentów śrubek ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer