  • 51. Data: 2010-07-27 08:42:16
    Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 26 Lip, 21:20, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:

    > Gdybym wiedział, że mnie obciążą kosztami, to bym go nie oddawał i
    > naprawił ten kabel. No jeszcze żeby obciążali normalnymi kosztami
    > "transportu". Np 10-20zł to też bym zaryzykował i go oddał. Ale ponad
    > 50zł? To to leciało samolotem dookoła świata? A poza tym jak to idzie
    > przez sklep, to przecież jest jeszcze taniej, bo jedzie razem np na jednej
    > palecie itd itd. Jak dla mnie to podejrzana sprawa i mogę powiedzieć, że w
    > mojej ocenie na obecną wiedzę ze na granicy jakiegoś złodziejstwa.

    No to przecież masz - kurier w dwie strony to akurat wychodzi +- 42 pln

  • 52. Data: 2010-07-27 08:43:43
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 27 Jul 2010 10:33:23 +0200, januszek napisał(a):

    > Piotr M napisa?(a):

    > Skoro potrafisz uzasadnic wade produkcyjna tego sprzetu to lepsza droga
    > bylo zlozenie reklamacji na podstawie niezgodnosci z umowa u sprzedawcy
    > sprzetu.

    Ale obawiam się, że bez zrobionej na własny koszt ekspertyzy nie ma szansz
    na pozytywne załatwienie w takich warunkach.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 53. Data: 2010-07-27 08:45:43
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 27 Lip, 09:16, Przemysław Ryk <p...@g...com> wrote:

    > No nie wydaje mi się, że akurat poczta taniej wychodzi... W takim Merlinie
    > przy zamówieniu poniżej 99 zł przesyłka kurierem (w jedną stronę oczywiście)
    > kosztuje 11 zł, a pocztą - 12,50.

    A jak kupisz za XXX to w ogóle za free.
    Nie wpadłeś na to, że dopłacają do przesyłki bo zarabiają na sprzedaży?

  • 54. Data: 2010-07-27 08:50:11
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 26 Lip, 21:35, "Piotr M" <x...@x...xx> wrote:

> [...]
    > różni się między nimi o 2 zł, tzn w jednym 40 a w drugim 42 netto.
    >
    > ale żeby tego było mało (już nie pisałem o tym), to ten serwisant z tego
    > dziłału mówi że ma odnotowane że próbowali skontaktować się ze mną (być
    > może, nie wiem, nie istotne przecież), bo musieli w ciągu 2 dni dać
    > odpowiedź Asusowi czy mają odsyłać ten zasilacz czy utylizować. No i ten
    > serwisant podjął za mnie decyzję aby utylizować.
    >
    > Ogólnie ten serwis i sklep robi pozytywne wrażenie. Dają zastępcze laptopy
    > t i różne inne jak oddaje się na reklamacje gwarancyjną i nie tylko, ale

    W tym wypadku spróbowałbym wyegzekwować to od sklepu.

  • 55. Data: 2010-07-27 09:16:51
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 10:25:06 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > To już zależy od firmy kurierskiej, szczegółów umowy i wagi przesyłki.
    > Tak czy owak, opłata transportowa inkasowana przez serwis w przypadku
    > odrzucenia gwarancji i tak ma charakter umowny.

    IMVHO zasilacz do notebooka będzie porównywalny z porządniejszą książką
    wagowo czy gabarytowo. :) A odnośnie umowy z firmą kurierską - jakoś nie
    wydaje mi się, żeby taka firma, jak Asus wynegocjowała takie stawki, że
    przesyłka wychodzi za 50 dych. Rozumiem, że firma chce zarobić, ale - jak to
    obrazowo można stwierdzić - owce się strzyże, a nie zażyna. ;)

    Nie mówię, że w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyłka ma być na
    koszt firmy, do której ona szła. Pytanie tylko, czy faktycznie była to
    nieuzasadniona reklamacja.

    [ Wykonaj rzecz niemożliwą, a szef zaliczy ją do twoich obowiązków. ]
    [ (znalezione gdzieś w necie) ]

  • 56. Data: 2010-07-27 09:26:51
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 01:45:43 -0700 (PDT), Karthoon napisał(a):

    > A jak kupisz za XXX to w ogóle za free.
    > Nie wpadłeś na to, że dopłacają do przesyłki bo zarabiają na sprzedaży?

    A Asus niby laptopy charytatywnie rozdaje...

    [ Ambicja to ostatnie schronienie bankruta. (Oskar Wilde) ]

  • 57. Data: 2010-07-27 09:53:11
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:16:51 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    > wagowo czy gabarytowo. :) A odnośnie umowy z firmą kurierską - jakoś nie
    > wydaje mi się, żeby taka firma, jak Asus wynegocjowała takie stawki, że

    Ale opłata jest ceną ustaloną przez serwis, nie musi (i zapewne tego nie
    robi) w 100% odwzorowywać ceny firmy kurierskiej. W końcu serwis tak czy
    owak wykonuje diagnostykę z zachowaniem swoich procedur i dopiero potem
    odrzuca lub nie rządanie naprawy gwarancyjnej. Te 42zł netto wygląda na
    całkiem sensowną kwotę.

> [...]
    >
    > Nie mówię, że w przypadku nieuzasadnionej reklamacji przesyłka ma być na
    > koszt firmy, do której ona szła. Pytanie tylko, czy faktycznie była to

    Zapewne była. Kable same raczej się nie rozwarstwiają - chyba że urządzenie
    jest nieprawidłowo eksploatowane. A jak coś szwankuje, to się to od razu
    wysyła na serwis, a nie dożyna dalej, licząc, że nic się więcej nie stanie.

  • 58. Data: 2010-07-27 10:56:32
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 27-07-2010 o 10:50:11 Karthoon <k...@g...com> napisał(a):

    > W tym wypadku spróbowałbym wyegzekwować to od sklepu.

    Zadzwoniłem do sklepu i poprosiłem aby sprawdzili w Asusie, czy ten
    zasilacz na pewno został już zutylizowany, bo może bym go chciał odebrać
    (podjęli za mnie decyzję). Mają dać znać. a i ja się zastanowię czy za te
    50zł go odbierać (za tyle kupię nowy zamiennik, a tak to musiałbym jeszcze
    rozpruwać ten mój i kabelek kupić)

    Dzwoniłem do rzecznika i mówi że:
    - ustawy nie regulują o tym, czy producent może żądać jakiś opłat przy
    nieuwzględnionej reklamacji i nie reguluje też wysokość takich opłat.
    Powinien być zapis w gwarancji o tym. W książeczce gwarancyjnej Asusa nie
    ma ale, dzwoniłem do Asusa i mówi że gdzieś tam jest w internecie. Pewnie
    podpisując coś klient zgadza się z gdzieś tam umieszczonymi zapisami.
    - to czy klient wyśle przez kuriera czy zaniesie do sklepu nie rzutuje na
    te ewentualne koszta
    - w sklepie w widocznym miejscu powinna być informacja że taki ewentualny
    koszt jest możliwy, lub powinien poinformować klienta o tym.
    - oczywiście sklep nie ma prawa podejmować decyzji o jakiejkolwiek
    utylizacji (żądać na piśmie powodu niewydania towaru)
    - Asus wysłał zapytanie o tą utylizację i w tym przypadku, na sklepie
    spoczywa obowiązek dotarcia do klienta i uzyskania przez niego ewentualnej
    decyzji. Nieprawdą jest, że Asus daje jakiś termin na tą decyzję (w
    sklepie powiedzieli że mieli 2 dni na to), może być to tydzień, dwa i trzy.

    Popełniłem błąd, że nie sprawdziłem czy zapisali numer seryjny zasilacza
    na "Przyjęciu zgłoszenia", wpisali nr laptopa. W sumie to mogą mi teraz
    wydać jakiś inny jak faktycznie Asus już zutylizował tamten. Pomyślałem
    teraz też, że serwis w tym sklepie kręci jakiś własny biznes i specjalnie
    tak robią (nie informują o ewentualnych kosztach, że już podjęli decyzję,
    itd), aby sobie taki zasilacz odebrać, naprawić i sprzedać. Chociaż nie,
    bo jak by to udokumentowali klientowi, musi być przecież jakiś papier o
    utylizacji od Asusa.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 59. Data: 2010-07-27 11:08:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 12:56:32 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Popełniłem błąd, że nie sprawdziłem czy zapisali numer seryjny zasilacza
    > na "Przyjęciu zgłoszenia", wpisali nr laptopa.

    Zasilacze często nie mają numerów seryjnych, tylko PN, taki sam dla
    wszystkich sztuk danego modelu. A na zgłoszeniu MUSI się znaleźć numer
    seryjny notebooka, do którego przypisany był zasilacz.

    W jakim celu miałby tak robić?

  • 60. Data: 2010-07-27 11:16:51
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:53:11 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

> [...]
    > owak wykonuje diagnostykę z zachowaniem swoich procedur i dopiero potem
    > odrzuca lub nie rządanie naprawy gwarancyjnej. Te 42zł netto wygląda na

    "Taka sobie historyjka. Laptop kilkumiesięczny i zasilacz padł, a właściwie
    kabel. Reklamacja nieuwzględniona gdyż usterka z winy użytkownika. Gdy
    reklamacje nie są uwzględniane to klient jest obciążany kosztami
    transportu, i to nie małymi bo 42zł netto, czyli ponad 50zł."

    IMVHO jest to opłata tylko i wyłącznie za transport.

> [...]
    > wysyła na serwis, a nie dożyna dalej, licząc, że nic się więcej nie stanie.

    Wiesz - przy reklamacjach obuwia częstym przypadkiem jest tekst, że były
    nieprawidłowo użytkowane. Znaczy się - używałeś obuwia do chodzenia, a to
    przecież nie jest normalne. Mój telefon nawet raz nie spadł z biurka -
    wiesza się, wylądował trzeci raz w serwisie w ciągu półtora miesiąca. Jedną
    z wykonanych operacji było np. wgranie ponownie tej samej wersji
    oprogramowania. Wygrzebane na jednym forum informacje o wadliwej partii
    słuchawek pani w serwisie skwitowała słowem "bzdura", ale już na piśmie mi
    tego nie chciała dać.

    Więc ja bym był jednak dość ostrożny z tym zwalaniem wszystkiego na
    użytkownika.

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]