-
31. Data: 2010-07-26 20:21:20
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>
W dniu 2010-07-26 22:06, Smagic pisze:
> Wydrukuj sobie maila który chcesz wysłać do rzecznika w 2
> egzemplarzch, i zanieś mu osobiście.
> Na drugim musi podbić pieczątkę pt. wpłynęło + data (0k?)
>
> Email w takich sprawach bywa zawodny. Jak masz potwierdzenie, że
> przyjęli pismo to z pewnością się tym zajmą. Email nic nie znaczy
> dopóki nie posiadasz tzw podpisu elektronicznego ;) (To tak jak
> rozmowa o "utylizacji")
Potwierdzają otrzymanie e-maila i nadają numer sprawy. Tak więc e-mail
coś znaczy.
Później można się umówić na wizytę u rzecznika.
--
animka
-
32. Data: 2010-07-26 20:21:20
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
Dnia Mon, 26 Jul 2010 21:12:00 +0200, Piotr M napisał(a):
> Tak, dlatego traktuje to w kategorii pecha swojego, a napisałem tu w
> charakterze podzielnia się historyjką.
>
> Inna sprawa, co mnie akurat zaskoczyła mocno to ten koszt transportu, tym
> bardziej co przeciec jest to oddawane do sklepu.
Nie wiem czemu cię to dziwi - zasilacz do serwisu producenta pieszo sam nie
pójdzie, a firma kurierska nie przewiezie go dlatego, że ktoś się pięknie
uśmiecha.
> I ciekawe podejście że
> jak sie zostawi u nich taki zasilacz ("niby" celem utylizacji) to
> odstępują od kosztu transportu.
Dziwi cię to? Płacą kurierowi ze swoich funduszy, z czegoś to pokryć muszą
jak nie odbierzesz sprzętu.
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"The beer was good and there was even a free lunch. The demons
tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny
they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been
beautiful. Everything was beautiful."
-
33. Data: 2010-07-26 20:22:34
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: "Piotr M" <x...@x...xx>
Dnia 26-07-2010 o 21:47:30 Animka <a...@t...nieja.wp.pl> napisał(a):
> W dniu 2010-07-26 21:07, Piotr M pisze:
>> Dnia 26-07-2010 o 18:21:07 MAR<M...@s...org> napisał(a):
>>
>>> On Mon, 26 Jul 2010 17:53:41 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:
>>>
>>>> Jesteś obciążony kosztami, bo gwarancja NIE jest uwzględniona. Łapiesz
>>>> różnicę?
>>>
>>> Ale dlaczego musi być obciażany gdy reklamacja została odrzucona ?
>>> Coś jest o tym w gwarancji ?
>>
>> Zadzwonię jutro do rzecznika z ciekawości. Bo to jest dziwne. No chyba
>> że
>> ktoś tu napisze wiarygodnie że to norma.
>
> Nie dodzwonisz się. Lepiej wyślij maila, napisz wszystko. Odpowiedź
> otrzymasz.
A to Cię zaskoczę, bo z rzecznikiem rozmawiałem już w swojej historii z,
ja wiem, ponad 10 razy. A to krawaty w pralni mi załatwili, a to w Media
Markt coś tam.
Poza tym mamy do wyboru dużo rzeczników :) Nie dodzwonisz się do Warszawy
to dzwonisz do Gdańska, jak nie to do Szczecina, Krakowa itd :) No chyba
że rzecznik ma pokierować jakąś sprawą, papiery itd (bo chyba można w
takim aspekcie też liczyć na pomoc, nie miałem okazji i całe szczęście) to
wtedy trzeba (lub najłatwiej) z tym najbliższym rzecznikiem, "swoim".
--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
- Szukałem, ale nie znalazłem."
-
34. Data: 2010-07-26 20:24:32
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Jawi <t...@p...pl>
W dniu 2010-07-26 21:35, Piotr M pisze:
> A było to tak, że poszedłem oddałem i koniec. Czekałem na telefon i się
> nie doczekałem to dzwonie dziś. A gościu (w dziale serwisu i reklamacji)
> mówi, że reklamacja nie została uwzględniona przez Asus i w takim
> przypadku jestem obciążony kosztem transportu 40zł netto. Mówili że są 2
> miejsca w Polsce serwisowania Asus, jeden w Koszalinie i drugi, jak się
> nie mylę, to we Wrocławiu, i koszt transporu nieuwzględnionej reklamacji
> różni się między nimi o 2 zł, tzn w jednym 40 a w drugim 42 netto.
>
> ale żeby tego było mało (już nie pisałem o tym), to ten serwisant z tego
> dziłału mówi że ma odnotowane że próbowali skontaktować się ze mną (być
> może, nie wiem, nie istotne przecież), bo musieli w ciągu 2 dni dać
> odpowiedź Asusowi czy mają odsyłać ten zasilacz czy utylizować. No i ten
> serwisant podjął za mnie decyzję aby utylizować.
>
:)))) pogadaj z rzecznikiem, serio. Najlepiej papier z pieczątami ze
sklepu o ich decyzji:) Niech Ci to dadzą na papierze.
Kiedyś miałem podobny problem z wężem i filtrek do pralki. Gadali
głupoty, chciałem to na piśmie, poinformowałem dzwoniąc, na drugi dzień
zjawiam się po pismo a tam czeka wąż nowy z filterkiem.
-
35. Data: 2010-07-26 20:25:30
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:17:01 +0200, Piotr M napisał(a):
> Dnia 26-07-2010 o 21:47:36 Smagic <s...@g...com> napisał(a):
>
>> Tak na szybko to myślę, że rzecznik praw konsumenta to jest osoba do
>> której powinieneś się zgłosić.
>> a) czy masz jakiś kwit od nich , że przyjęli zasilacz do "utylizacji"?
>
> Nie, na razie dzwoniłem dziś do nich i to wszystko. Tak w ogóle to używeam
> ich zasilacz bo dali mi na czas reklamacji. Taki poobijany jakiś "Delta
> Elekcronics" ale ważne że chodzi :)
>
>> b) jaką masz pewność , że zasilacz był gdziekolwiek wysłany?
>
> No żadnej, potwierdzenia też nie mam. Może mają jakieś papiery od Asusa
> odnośnie przebiegu reklamacji itd.
>
>> c) jeżeli "utylizowali" zasilacz, powinieneś dostać minimum protokół
>> zdawczo-odbiorczy.
>> Nic w przyrodzie nie ginie! Oni muszą wykazać w księgowości taki fakt,
>> tj. przyjęcie hardware w zamian z zwrot kosztu transportu :) (wiesz
>> podatki , rozliczenia , te sprawy )
>> numer seryjny zasilacza, data etc.
>> No i papier który potwierdza "utylizację" tegoż.
>
> No racja. Właśnie.
>
>
>> Mataczą wszędzie! Czekają na takich klientów i cieszą się, że się
>> pojawiają ;P
>> Ty jesteś bez zasilacza, a oni załtwią komuś "taniej" np na aukcji :(
>
> No o to ich nie podejrzewam. Bo to by było przegięcie. Nie jest to jakiś
> sklepik mały, krzak. Tak myślę zresztą.
>
>
>> Skopiuj te posty i wydrukuj sobie, będzie łatwiej przedstawić sytuację
>> rzecznikowi :)
>>
>>
>> Rozmowa z rzecznikiem nic nie kosztuje (urzędnik jest dla nas, nie my
>> dla urzędnika - pamiętaj!), będziesz miał wiedzę :)
>
> Zadzwonię aby dowiedzieć się czy można pobierać jakieś opłaty za transport
> w przypadku nieuwzględnionej naprawy gwarancyjnej. Nie słyszałem wcześniej
> o tym po prostu. No chyba że ktos tu potwierdzi że to standard. Zresztą
> przed dzwonieniem trochę się chciałem dowiedzieć. Co za wszystkie
> informacje tutaj dziękuję.
No więc potwierdzam ci po raz kolejny, że jest to normalna procedura w
każdym serwisie D2D, nie tylko Asusa. Inaczej jest chyba tylko w HP (jeśli
chodzi o zasilacze, bo z notebookiem już jest normalnie), bo oni po
zgłoszeniu problemu z zasilaczem wołają tylko skan karty gwarancyjnej i
dowodu zakupu, a jak to dostaną to wysyłają nowy zasilacz - inna rzecz, że
czasem czeka się na to miesiącami.
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."
-
36. Data: 2010-07-26 20:26:40
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:24:32 +0200, Jawi napisał(a):
>>
> :)))) pogadaj z rzecznikiem, serio. Najlepiej papier z pieczątami ze
> sklepu o ich decyzji:) Niech Ci to dadzą na papierze.
Wszystko ok, tylko zwracam uwagę, że tu sklep nie ma nic do gadania,
decyzja jest serwisu producenta.
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
shifted from mural to reality at his back."
-
37. Data: 2010-07-26 20:27:30
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: "Piotr M" <x...@x...xx>
Dnia 26-07-2010 o 22:12:25 Andrzej Libiszewski
<a...@g...usunto.pl> napisał(a):
> Jaka jedna paleta? Czy ty w ogóle wiesz, o czym mówisz? Najwyraźniej nie
> -
> każda paczka serwisowa MUSI być spakowana osobno, bo ma nadany przez
> serwis
Być może. Nie wiem. Ale jak takiego sprzętu idzie kilka sztuk.. Nie ważne
zresztą.
> unikalny numer RMA. Paczka MUSI być wysłana kurierem - wiesz, ile
> kosztują
> przesyłki kurierskie? Za 10zł to możesz sobie pocztą wysłać - w jedną
> stronę zresztą, bo w obie już ci kasy nie starczy.
No właśnie tyle kurier kosztuje. 15zł to drobny przedsiębiorce może sobie
wynegocjować. Sądzę że takie 2 punkty w Polsce co zbierają reklamacje
codziennie z całej Polski, to mają stawki bardzo dobre (żeby nie
powiedzieć zryczałtowane jakieś)
--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
- Szukałem, ale nie znalazłem."
-
38. Data: 2010-07-26 20:28:13
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>
W dniu 2010-07-26 22:19, Jawi pisze:
> W dniu 2010-07-26 21:47, Animka pisze:
>> Nie dodzwonisz się. Lepiej wyślij maila, napisz wszystko. Odpowiedź
>> otrzymasz.
>
> Ty to potrafisz jednak...
> Ja dzwoniłem w ostatnim roku trzy razy, też problem z gwarancją,
> dzodzwoniłem się za każdym razem.
W Warszawie?
--
animka
-
39. Data: 2010-07-26 20:40:48
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:27:30 +0200, Piotr M napisał(a):
> Dnia 26-07-2010 o 22:12:25 Andrzej Libiszewski
> <a...@g...usunto.pl> napisał(a):
>
>
>> Jaka jedna paleta? Czy ty w ogóle wiesz, o czym mówisz? Najwyraźniej nie
>> -
>> każda paczka serwisowa MUSI być spakowana osobno, bo ma nadany przez
>> serwis
>
> Być może. Nie wiem. Ale jak takiego sprzętu idzie kilka sztuk.. Nie ważne
> zresztą.,
Jak takiego sprzętu idzie kilka sztuk to każda musi być spakowana w osobną
paczkę i mieć nadany osobny numer naprawy. Inaczej zapłaci za przesyłkę
sklep, a raczej pracownik, który nie tego nie dopatrzył.
>
>> unikalny numer RMA. Paczka MUSI być wysłana kurierem - wiesz, ile
>> kosztują
>> przesyłki kurierskie? Za 10zł to możesz sobie pocztą wysłać - w jedną
>> stronę zresztą, bo w obie już ci kasy nie starczy.
>
>
> No właśnie tyle kurier kosztuje. 15zł to drobny przedsiębiorce może sobie
> wynegocjować. Sądzę że takie 2 punkty w Polsce co zbierają reklamacje
> codziennie z całej Polski, to mają stawki bardzo dobre (żeby nie
> powiedzieć zryczałtowane jakieś)
Lepsze na niż zwykłe, ale jednak na pewno nie 10zł w obie strony.
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
shifted from mural to reality at his back."
-
40. Data: 2010-07-26 20:44:59
Temat: Re: Serwis Asus i nieuwzględniona reklamacja
Od: Jawi <t...@p...pl>
W dniu 2010-07-26 22:28, Animka pisze:
> W dniu 2010-07-26 22:19, Jawi pisze:
>> W dniu 2010-07-26 21:47, Animka pisze:
>>> Nie dodzwonisz się. Lepiej wyślij maila, napisz wszystko. Odpowiedź
>>> otrzymasz.
>>
>> Ty to potrafisz jednak...
>> Ja dzwoniłem w ostatnim roku trzy razy, też problem z gwarancją,
>> dzodzwoniłem się za każdym razem.
>
> W Warszawie?
>
>
no nie, ale zadzwonić może poza warszawę.
Swoją drogą to mnie ta pani rzecznik ciągle ganiła za używanie słowa
gwarancja, "co Pan z tą gwarancją ciągle, ona jest nieistotna, z dowodem
zakupu do sklepu..."