-
91. Data: 2014-10-08 00:06:40
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
> Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał:
>
>>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale
>>>>>> chyba się kwalifikuje..
>>>>>
>>>>> Znaczy - Fiat 508...
>>>>>
>>>>
>>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
>>>
>>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
>>>
>>
>> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
>
> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
Silnik mógł być dolnozaworowy, a jeśli nawet górnozaworowy to na pewno w
układzie OHV - wałek rozrządu w korpusie, pędzony przekładnią zębatą
prosto od wału korbowego. Żadnego paska rozrządu, rozwiązanie nie do
zdarcia. Wady - większa bezwładność rozrządu ogranicza maksymalną
prędkość obrotową silnika.
-
92. Data: 2014-10-08 00:10:29
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2014-10-06 21:51, Dariusz K. Ładziak pisze:
> k...@g...com pisze:
>
>> Problem z kolizyjnością pojawił się jak producenci przenieśli wałek
>> rozrządu do głowicy. Jak był w bloku to gięły się laski popychaczy.
>> Naprawa prosta i tania.
>>
>
> Kogutku, ty znów p... bez sensu.
>
> Problem z kolizyjnością zaczął się pojawiać jak zrezygnowano z komory
> spalania typu L - czyli z silników dolnozaworowych. A zrezygnowano bo
> spręż miały nijaki i sprawność pod zdechłym psem.
>
> Położenie samego wałka nie ma tu żadnego znaczenia - duży spręż to
> minimalna przestrzeń między dnem tłoka a sklepieniem komory spalania.
Nie tak znowu bez sensu. Wałek rozrządu w korpusie jest praktycznie
równie bezawaryjny jak OHC z wałkiem królewskim.
Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem.
-
93. Data: 2014-10-08 00:38:43
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: masti <g...@t...hell>
Tomasz Wójtowicz wrote:
> Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem.
a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia tłoka i zaworów?
poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
94. Data: 2014-10-08 01:27:39
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2014-10-08 00:38, masti pisze:
> Tomasz Wójtowicz wrote:
>
>
>> Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem.
>
> a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia tłoka i zaworów?
> poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?
>
Miałem na myśli fakt wystąpienia kolizji, a nie to czy silnik jest
kolizyjny czy nie.
-
95. Data: 2014-10-09 15:28:24
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
> Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał:
>
>>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L
>>>>>> ale
>>>>>> chyba się kwalifikuje..
>>>>>
>>>>> Znaczy - Fiat 508...
>>>>>
>>>>
>>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
>>>
>>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
>>>
>>
>> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
>
> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
>
> "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
> Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
> u nas.
>
>
> Pozdrawiam
Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.
-
96. Data: 2014-10-09 15:28:36
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-07 23:30, Pszemol pisze:
>
>> Być może producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego
>> bałaganu, i to nie tylko z łańcuchami rozrządu, ale nawet w kwestii
>> wymiany oleju w skrzyniach biegu. Np. w książkach obsługi Forda
>> Sierry, czy Volkswagena Passata stoi jak byk że nie podlega wymianie,
>> a serwis jest zupełnie innego zdania.
>
> A serwis robi tą naprawę gratis czy jednak widzisz konflikt interesów?
Nie robi za darmo - konflikt interesów, czyli "platanie się w
zeznaniach"...
-
97. Data: 2014-10-09 18:41:37
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał:
>>>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L
>>>>>>> ale
>>>>>>> chyba się kwalifikuje..
>>>>>>
>>>>>> Znaczy - Fiat 508...
>>>>>>
>>>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
>>>>
>>>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
>>>>
>>>
>>> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
>>
>> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
>> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
>> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
>>
>> "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
>> Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
>> u nas.
>>
> Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
> Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.
Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład
mające większą pojemność. :-)
Pozdrawiam
-
98. Data: 2014-10-12 09:48:18
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-09 18:41, RadoslawF pisze:
> Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał:
>
>>>>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L
>>>>>>>> ale
>>>>>>>> chyba się kwalifikuje..
>>>>>>>
>>>>>>> Znaczy - Fiat 508...
>>>>>>>
>>>>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
>>>>>
>>>>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
>>>>>
>>>>
>>>> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
>>>
>>> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
>>> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
>>> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
>>>
>>> "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
>>> Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
>>> u nas.
>>>
>> Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
>> Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.
>
> Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład
> mające większą pojemność. :-)
>
>
> Pozdrawiam
Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik...
-
99. Data: 2014-10-12 11:54:41
Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-10-12 09:48, Użytkownik Trybun napisał:
>>>> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
>>>> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
>>>> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
>>>>
>>>> "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
>>>> Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
>>>> u nas.
>>>>
>>> Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
>>> Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.
>>
>> Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład
>> mające większą pojemność. :-)
>>
> Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik...
Nie takie niedorzeczności ludzie w usenecie wypisują.
Pozdrawiam