eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Sens wymiany paska rozrządu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 91. Data: 2014-10-08 00:06:40
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał:
    >
    >>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale
    >>>>>> chyba się kwalifikuje..
    >>>>>
    >>>>> Znaczy - Fiat 508...
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
    >>>
    >>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
    >>>
    >>
    >> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
    >
    > Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
    > sprężania 6,3, chłodzony płynem.
    > Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.

    Silnik mógł być dolnozaworowy, a jeśli nawet górnozaworowy to na pewno w
    układzie OHV - wałek rozrządu w korpusie, pędzony przekładnią zębatą
    prosto od wału korbowego. Żadnego paska rozrządu, rozwiązanie nie do
    zdarcia. Wady - większa bezwładność rozrządu ogranicza maksymalną
    prędkość obrotową silnika.


  • 92. Data: 2014-10-08 00:10:29
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-06 21:51, Dariusz K. Ładziak pisze:
    > k...@g...com pisze:
    >
    >> Problem z kolizyjnością pojawił się jak producenci przenieśli wałek
    >> rozrządu do głowicy. Jak był w bloku to gięły się laski popychaczy.
    >> Naprawa prosta i tania.
    >>
    >
    > Kogutku, ty znów p... bez sensu.
    >
    > Problem z kolizyjnością zaczął się pojawiać jak zrezygnowano z komory
    > spalania typu L - czyli z silników dolnozaworowych. A zrezygnowano bo
    > spręż miały nijaki i sprawność pod zdechłym psem.
    >
    > Położenie samego wałka nie ma tu żadnego znaczenia - duży spręż to
    > minimalna przestrzeń między dnem tłoka a sklepieniem komory spalania.

    Nie tak znowu bez sensu. Wałek rozrządu w korpusie jest praktycznie
    równie bezawaryjny jak OHC z wałkiem królewskim.

    Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem.


  • 93. Data: 2014-10-08 00:38:43
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Wójtowicz wrote:


    > Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem.

    a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia tłoka i zaworów?
    poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 94. Data: 2014-10-08 01:27:39
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-08 00:38, masti pisze:
    > Tomasz Wójtowicz wrote:
    >
    >
    >> Kolizje zaworów to niestety choroba typowa dla silników z paskiem.
    >
    > a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia tłoka i zaworów?
    > poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?
    >

    Miałem na myśli fakt wystąpienia kolizji, a nie to czy silnik jest
    kolizyjny czy nie.


  • 95. Data: 2014-10-09 15:28:24
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał:
    >
    >>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L
    >>>>>> ale
    >>>>>> chyba się kwalifikuje..
    >>>>>
    >>>>> Znaczy - Fiat 508...
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
    >>>
    >>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
    >>>
    >>
    >> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
    >
    > Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
    > sprężania 6,3, chłodzony płynem.
    > Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
    >
    > "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
    > Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
    > u nas.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
    Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.


  • 96. Data: 2014-10-09 15:28:36
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-07 23:30, Pszemol pisze:
    >
    >> Być może producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego
    >> bałaganu, i to nie tylko z łańcuchami rozrządu, ale nawet w kwestii
    >> wymiany oleju w skrzyniach biegu. Np. w książkach obsługi Forda
    >> Sierry, czy Volkswagena Passata stoi jak byk że nie podlega wymianie,
    >> a serwis jest zupełnie innego zdania.
    >
    > A serwis robi tą naprawę gratis czy jednak widzisz konflikt interesów?

    Nie robi za darmo - konflikt interesów, czyli "platanie się w
    zeznaniach"...


  • 97. Data: 2014-10-09 18:41:37
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał:

    >>>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L
    >>>>>>> ale
    >>>>>>> chyba się kwalifikuje..
    >>>>>>
    >>>>>> Znaczy - Fiat 508...
    >>>>>>
    >>>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
    >>>>
    >>>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
    >>>>
    >>>
    >>> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
    >>
    >> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
    >> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
    >> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
    >>
    >> "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
    >> Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
    >> u nas.
    >>
    > Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
    > Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.

    Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład
    mające większą pojemność. :-)


    Pozdrawiam


  • 98. Data: 2014-10-12 09:48:18
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-09 18:41, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał:
    >
    >>>>>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L
    >>>>>>>> ale
    >>>>>>>> chyba się kwalifikuje..
    >>>>>>>
    >>>>>>> Znaczy - Fiat 508...
    >>>>>>>
    >>>>>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
    >>>>>
    >>>>> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.
    >>>
    >>> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
    >>> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
    >>> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
    >>>
    >>> "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
    >>> Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
    >>> u nas.
    >>>
    >> Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
    >> Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.
    >
    > Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład
    > mające większą pojemność. :-)
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik...


  • 99. Data: 2014-10-12 11:54:41
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-12 09:48, Użytkownik Trybun napisał:

    >>>> Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
    >>>> sprężania 6,3, chłodzony płynem.
    >>>> Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.
    >>>>
    >>>> "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
    >>>> Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
    >>>> u nas.
    >>>>
    >>> Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z
    >>> Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.
    >>
    >> Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład
    >> mające większą pojemność. :-)
    >>
    > Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik...

    Nie takie niedorzeczności ludzie w usenecie wypisują.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 9 . [ 10 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: