eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Sens wymiany paska rozrządu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 81. Data: 2014-10-06 21:58:47
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Pszemol pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    > news:m0r4j9$l4l$2@node1.news.atman.pl...
    >> Dnia 2014-10-04 22:03, Użytkownik MadMan napisał:
    >>
    >>>>>> Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.
    >>>>>> W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
    >>>>>> powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.
    >>>>>
    >>>>> Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie
    >>>>> znalazłem
    >>>>> (nawet przeszukując dokument pod kątem słów). Tyle że wiem że 2
    >>>>> zawory na
    >>>>> garnek :)
    >>>>>
    >>>> Czyli układ bezkolizyjny.
    >>>
    >>> Ja mam 8v benzynę i kolizyjny. I co teraz? :)
    >>>
    >> I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska. :-)
    >
    > A ja mam łańcuszek, ha! :-)

    Też trzeba wymieniać - bo ci pokrywę przekładni rozrządu przepiłuje,
    olej wycieknie i silnik się zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczająco
    szybko). Tyle że zużyty łańcuch słychać dużo wcześniej niż pokrywę
    piłować zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia.

    Silniki projektowane na długowieczność (większość dużych diesli - duże
    ciężarówki, lokomotywy) mają przekładnię rozrządu zębatą - w silnikach
    wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na kołach
    walcowych, w szybszych (ciężarówki) często z wałkiem królewskim. To się
    praktycznie nie ma jak popsuć - wyjątkiem był silnik Zaporożca, w którym
    zastosowano koła walcowe ale ze względu na zakres obrotów większe z kół
    nie było stalowe tylko z jakiegoś cuda na kształt tekstolitu - trwałe to
    raczej nie było.

    --
    Darek



  • 82. Data: 2014-10-06 22:03:21
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Kamil 'Model' pisze:
    > W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze:
    >> Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    >> napisał(a):
    >>
    >>> Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest
    >>> jak żyletka.
    >>
    >> Ja się nie znam na tym wystarczająco. Ale tłoki w tym silniku mają spore
    >> podcięcia pod zawory. No więc próbuję dociec prawdy :)
    >>
    > 1,9TD od VW ma kolizyjny rozrząd. Wiem to z autopsji...

    A przynajmniej naprawialny? z nowych silników VW jest oficjalnie
    nierozbieralna w pewnych węzłach - np. producent nie gwarantuje
    możliwości wymontowania wału korbowego z bloku... Podejrzewam że dać się
    da - tylko nie należy się dziwić jak oszczędnie zaprojektowane gwinty
    wylezą z kupą materiału bloku i większość trzeba będzie helicoilami ratować.

    Księgowy głównym konstruktorem.

    --
    Darek



  • 83. Data: 2014-10-06 22:15:02
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    news:54325927$0$18094$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:
    >>
    >> A ja mam łańcuszek, ha! :-)
    >
    > W praktyce może się okazać że to żadna alternatywa dla paska. Teoretycznie
    > są podobno takie co wytrzymują i milion km przebiegu, ale najczęściej tak
    > samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jakiś czas wymiana. Jedyny
    > plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie
    > paska.

    Znajdź mi proszę jaki jest okres serwisowania takiego łańcuszka
    w silniku mojej amerykańskiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej:
    http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/


  • 84. Data: 2014-10-07 10:36:36
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. Ładziak pisze:
    > Kamil 'Model' pisze:
    >> W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze:
    >>> Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    >>> napisał(a):
    >>>
    >>>> Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest
    >>>> jak żyletka.
    >>>
    >>> Ja się nie znam na tym wystarczająco. Ale tłoki w tym silniku mają spore
    >>> podcięcia pod zawory. No więc próbuję dociec prawdy :)
    >>>
    >> 1,9TD od VW ma kolizyjny rozrząd. Wiem to z autopsji...
    >
    > A przynajmniej naprawialny? z nowych silników VW jest oficjalnie
    > nierozbieralna w pewnych węzłach - np. producent nie gwarantuje
    > możliwości wymontowania wału korbowego z bloku... Podejrzewam że dać się
    > da - tylko nie należy się dziwić jak oszczędnie zaprojektowane gwinty
    > wylezą z kupą materiału bloku i większość trzeba będzie helicoilami
    > ratować.
    >
    > Księgowy głównym konstruktorem.
    >
    Naprawialny, 5 lat temu taka naprawa kosztowała mnie 3300PLN -
    konkretnie to ścięło klin na wale (taka wada tych silników) i rozrząd
    poszedł na spacer. A że stało to się na autostradzie przy prędkości ok.
    160km/h to dodatkowo pękł blok silnika między 2 a 3 cylindrem.
    Tulejowanie bloku, wymiana wału z kołami, nowe korby, tłoki, regeneracja
    głowicy... Silnik po tym chodził jak nówka sztuka...


  • 85. Data: 2014-10-07 10:44:47
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-07 10:36, Kamil 'Model' pisze:
    > W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. Ładziak pisze:
    >> Kamil 'Model' pisze:
    >>> W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze:
    >>>> Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    >>>> napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Bezkolizyjny diesel? Przecież tam komora spalania przy GMP tłoka jest
    >>>>> jak żyletka.
    >>>>
    >>>> Ja się nie znam na tym wystarczająco. Ale tłoki w tym silniku mają
    >>>> spore
    >>>> podcięcia pod zawory. No więc próbuję dociec prawdy :)
    >>>>
    >>> 1,9TD od VW ma kolizyjny rozrząd. Wiem to z autopsji...
    >>
    >> A przynajmniej naprawialny? z nowych silników VW jest oficjalnie
    >> nierozbieralna w pewnych węzłach - np. producent nie gwarantuje
    >> możliwości wymontowania wału korbowego z bloku... Podejrzewam że dać się
    >> da - tylko nie należy się dziwić jak oszczędnie zaprojektowane gwinty
    >> wylezą z kupą materiału bloku i większość trzeba będzie helicoilami
    >> ratować.
    >>
    >> Księgowy głównym konstruktorem.
    >>
    > Naprawialny, 5 lat temu taka naprawa kosztowała mnie 3300PLN -
    > konkretnie to ścięło klin na wale (taka wada tych silników) i rozrząd
    > poszedł na spacer. A że stało to się na autostradzie przy prędkości ok.
    > 160km/h to dodatkowo pękł blok silnika między 2 a 3 cylindrem.
    > Tulejowanie bloku, wymiana wału z kołami, nowe korby, tłoki, regeneracja
    > głowicy... Silnik po tym chodził jak nówka sztuka...


    Czy ten klin na wale prawdziwi specjaliści opierający się na złych
    doświadczeniach klientów proponują również wymieniać?
    W Fordowskim 1,8 D 1990-2000 był taki klin zużywający się ale na wałku
    rozrządu, pamiętam jak zmieniałem rozrząd i Spec nakazał bezwzględną
    wymianę. Stary klin w stosunku do nowego wyglądał na bardzo mocno zmęczony.


  • 86. Data: 2014-10-07 10:54:38
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-10-07 10:44, depros pisze:

    >
    >
    > Czy ten klin na wale prawdziwi specjaliści opierający się na złych
    > doświadczeniach klientów proponują również wymieniać?
    > W Fordowskim 1,8 D 1990-2000 był taki klin zużywający się ale na wałku
    > rozrządu, pamiętam jak zmieniałem rozrząd i Spec nakazał bezwzględną
    > wymianę. Stary klin w stosunku do nowego wyglądał na bardzo mocno zmęczony.

    Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana wału z kołem na taki od silnika
    1,9TDI 1Z. Pasuje idealnie ale klin ma inny kształt i jest dużo bardziej
    trwałe.
    A inni robią frezowanie czopa wału, dają nowy klin, nowe koło i heja.
    Po jakimś czasie problem powraca i od nowa robota...

    Niestety wtedy byłem świeżym użytkownikiem takiego silnika i dopiero po
    awarii się dowiedziałem jakie jest wyjście z tego problemu...


  • 87. Data: 2014-10-07 22:01:12
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-06 21:40, Dariusz K. Ładziak pisze:
    >
    >>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale
    >>>> chyba się kwalifikuje..
    >>>
    >>> Znaczy - Fiat 508...
    >>>
    >>
    >> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
    >
    > Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
    >

    Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.


  • 88. Data: 2014-10-07 22:01:43
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    > news:54325927$0$18094$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:
    >>>
    >>> A ja mam łańcuszek, ha! :-)
    >>
    >> W praktyce może się okazać że to żadna alternatywa dla paska.
    >> Teoretycznie są podobno takie co wytrzymują i milion km przebiegu,
    >> ale najczęściej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co
    >> jakiś czas wymiana. Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie
    >> zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska.
    >
    > Znajdź mi proszę jaki jest okres serwisowania takiego łańcuszka
    > w silniku mojej amerykańskiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej:
    > http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/

    Być może producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego bałaganu,
    i to nie tylko z łańcuchami rozrządu, ale nawet w kwestii wymiany oleju
    w skrzyniach biegu. Np. w książkach obsługi Forda Sierry, czy
    Volkswagena Passata stoi jak byk że nie podlega wymianie, a serwis jest
    zupełnie innego zdania.


  • 89. Data: 2014-10-07 23:30:37
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    news:543446a2$0$3174$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze:
    >> Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    >> news:54325927$0$18094$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:
    >>>>
    >>>> A ja mam łańcuszek, ha! :-)
    >>>
    >>> W praktyce może się okazać że to żadna alternatywa dla paska.
    >>> Teoretycznie są podobno takie co wytrzymują i milion km przebiegu, ale
    >>> najczęściej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jakiś czas
    >>> wymiana. Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy
    >>> tak jak zerwanie paska.
    >>
    >> Znajdź mi proszę jaki jest okres serwisowania takiego łańcuszka
    >> w silniku mojej amerykańskiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej:
    >> http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/
    >
    > Być może producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego bałaganu, i
    > to nie tylko z łańcuchami rozrządu, ale nawet w kwestii wymiany oleju w
    > skrzyniach biegu. Np. w książkach obsługi Forda Sierry, czy Volkswagena
    > Passata stoi jak byk że nie podlega wymianie, a serwis jest zupełnie
    > innego zdania.

    A serwis robi tą naprawę gratis czy jednak widzisz konflikt interesów?


  • 90. Data: 2014-10-07 23:34:15
    Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał:

    >>>>> Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale
    >>>>> chyba się kwalifikuje..
    >>>>
    >>>> Znaczy - Fiat 508...
    >>>>
    >>>
    >>> Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".
    >>
    >> Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!
    >>
    >
    > Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.

    Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
    sprężania 6,3, chłodzony płynem.
    Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.

    "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
    Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
    u nas.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: