    Date: Sat, 04 Oct 2014 12:16:41 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sens wymiany paska rozrządu

    W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze:

    > Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic. To duzy koncern byl.
    >
    > Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy
    > bardzo podobnym przebiegu.
    > Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl.
    > Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze.
    > Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w
    > gre.
    >
    > Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm,
    > wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej.

    Wątpliwe, ale oczywiście nie można wykluczyć tego że to Daewoo samo
    produkowało paski do swoich pojazdów. Ale wbrew temu co piszesz nie były
    one jakiejś dobrej jakości, skoro nie wytrzymywały nawet tego co był
    gwarantowane..

    Jeden przykład - Passat sąsiada, 22 lata, sąsiad ma go od 15 lat, ani
    razu paska nie wymieniał. 2 razy wymienił olej w silniku, z tym że
    nieomal przemocą ja mu ten drugi raz olej zmieniałem,. Jak widać tak też
    można jeździć autem.
    Nie, nie propaguje tutaj jakiejś mody na niewymienianie paska czy oleju
    w silniku, ale jak widać po powyższym zalecania producentów to raczej
    dmuchanie na zimne, niż rzeczywista konieczność.

    > Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco
    > mniejszy :-)
    > Pomijajac mozliwe niespodzianki.
    > Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika
    > ciezko.
    > Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw
    > trzeba chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu.
    >
    > J.

    Polo pewnie gołe w przedziale silnikowym - w Passacie i Vectrze dochodzą
    klima i gaz.