  • Data: 2010-01-25 17:35:46
    Temat: Re: Seagate z Allegro - opinie?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <hjk6n3$fac$1@inews.gazeta.pl>, kamil napisał(a):

    > Nie kupowalem na Allegro, ale model ten sam i nie dziala w trybie AHCI. Tzn
    > dzialal przez kilka godzin, po N-tym restarcie przestal, w trybie IDE bez
    > problemow. Inne dyski na tej plycie dzialaja dobrze, najnowszy firmware od
    > seagate nic nie pomogl.

    Niestety potwierdzam. Gigabyte GA-EP45-DS4 i ST3500320AS SD15 (na naklejce
    oraz z wgranym SD1A).
    Ale to nie ma związku ani z dyskami (rozpartywanymi z osobna) ani
    z płytą główną (również analizowaną jako płyta gł.).
    U mnie w komputerze na płycie gł. Gigabyte (A) dyski (A) pracowały
    w mirrorze na IDE. Po zmianie na AHCI, BIOS zaczął się zawieszać przy
    wykrywaniu dysków.
    Te same dyski (A) przełożone do innej (B) płyty, w trybie AHCI działają
    poprawnie (BIOS dyski wykrywa).
    Z kolei inne egzemplarze dysków (B) pracują na tej płycie (A) poprawnie.

    Zwalić winy na model i firmware dysku nie mogę, bo inne sztuki działają
    na płycie poprawnie. Z kolei te same dyski nie wykrywane w BIOSie, na
    identycznym egzemplarzu płyty głównej, również pracują poprawnie.

    U siebie nie reklamowałem ani płyty ani dysków (nie chciało mi się, skoro
    podzespoły są sprawne i działają). Zamieniłem parami i działa :)

    Jacek