  • 41. Data: 2013-01-24 15:57:42
    Temat: Re: Sciemy producentow
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-01-24 13:00, J.F pisze:
    > Ale co - sam niedawno dom budowales ?

    >Niekoniecznie dom, w mieszkaniu wybudowanym w XXI wieku mam tyle
    >miedzi w sufitach.

    no, w projekcie z roku 1999 to 500W bylo zasadne.
    1.5mm2 ... owszem, za duzo.
    Ale cena miedzi sie wahala, moze kiedys byl mniejszy sens oszczedzac
    :-)

    >Dalej nie widzę problemu, chyba że halogeny na 12 V. Tyle że w pokoju
    >nie bardzo jest sens halogeny na 12 V, jak w ~tej samej bańce można
    >mieć halogeny na 230 V.

    Te na 12V sa lepsze, ale transformator i tak raczej przy zyrandolu ..

    J.

  • 42. Data: 2013-01-24 16:51:16
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 15:57:42 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > :-)

    > Te na 12V sa lepsze, ale transformator i tak raczej przy zyrandolu ..

    Zapominacie o zabezpieczeniach. Typowe najmniejsze bezpieczniki ski sa na 10A. Dla
    przewodu 0,5 są za duże. Bezpieczniki to również zabezpieczenie instalacji przed
    uszkodzeniem.

  • 43. Data: 2013-01-24 20:08:56
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-24 15:57, J.F pisze:

    > no, w projekcie z roku 1999 to 500W bylo zasadne.
    > 1.5mm2 ... owszem, za duzo.

    Na dzisiejsze, ledowe czasy. Aż się prosi dopuścić 0.5 mm^2 do oświetlenia.

    > Te na 12V sa lepsze,

    A to ciekawe - dlaczego ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 44. Data: 2013-01-24 20:10:38
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-24 16:51, k...@g...com pisze:

    > Zapominacie o zabezpieczeniach. Typowe najmniejsze bezpieczniki ski sa na 10A. Dla
    przewodu 0,5 są za duże. Bezpieczniki to również zabezpieczenie instalacji przed
    uszkodzeniem.

    Ski są nawet i na 0.5 A.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 45. Data: 2013-01-24 22:03:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Na dzisiejsze, ledowe czasy. Aż się prosi dopuścić 0.5 mm^2 do
    >oświetlenia.

    Owszem, ale tu kogutek ma racje - jeszcze trzeba odpowiedni projekt
    zrobic i bezpieczniki umiejetnie dobrac.
    I dac wyrazna tablice "zabrania sie wsadzac wiekszego". Bo kiedys
    bedzie pozar..

    >A to ciekawe - dlaczego ?

    Jakos tak z grubym drutem lepiej swieca. Szczegolnie ze te malenstwa
    ~40W na 230V tu drucik maja juz bardzo cienki.

    Sprawdz skutecznosc i zywotnosc.

    Nawet zwykle zarowki w USA okazuja sie ciut lepsze - 110V w tym
    przypadku zaleta ..

    J.

  • 46. Data: 2013-01-24 23:43:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PeJot wrote:

    > Ski są nawet i na 0.5 A.

    ale wtedy musiałyby być podzielone na sekcje
    a kiedy jest 1 na całe oświetlenie to musi być większy = grubsze
    przewody bo jak sam doskonale wiesz przewody dobiera się również do
    zabezpieczeń

    jeffrey

  • 47. Data: 2013-01-25 02:03:02
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 23:43:23 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

    > ale wtedy musia�yby by� podzielone na sekcje
    >
    > a kiedy jest 1 na ca�e o�wietlenie to musi by� wi�kszy = grubsze
    >
    > przewody bo jak sam doskonale wiesz przewody dobiera si� r�wnie� do
    >
    > zabezpieczeďż˝
    >

    > jeffrey

    Po co kombinować.Nie ma w sprzedaży esek mniejszych niż 6A. A raczej pomimo że ski 6A
    są najmniejsze w szeregu. To i tak najmniejsze w sklepie na rogu sa 10A.

  • 48. Data: 2013-01-25 07:05:52
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-24 22:03, J.F pisze:

    > Jakos tak z grubym drutem lepiej swieca. Szczegolnie ze te malenstwa
    > ~40W na 230V tu drucik maja juz bardzo cienki.
    >
    > Sprawdz skutecznosc i zywotnosc.

    Wg producenta ? Przypominam temat :>

    Halogeny i tak są skazane na wymarcie, nawet te z odbłyśnikiem. Jak nie
    UE ich wykończy, zrobią to *trwałe* i taniejące ledówki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 49. Data: 2013-01-25 15:44:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    k...@g...com wrote:

    > Po co kombinować.Nie ma w sprzedaży esek mniejszych niż 6A. A raczej pomimo że ski
    6A są najmniejsze w szeregu. To i tak najmniejsze w sklepie na rogu sa 10A.

    Nigdy nie miałem najmniejszego problemu z nabyciem szóstek.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 50. Data: 2013-01-26 00:44:36
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Po co kombinować.Nie ma w sprzedaży esek mniejszych niż 6A. A raczej pomimo że ski
    6A są najmniejsze w szeregu. To i tak najmniejsze w sklepie na rogu sa 10A.

    Dziwne, przede mną na ścianie od kilku lat funkcjonuje eska 2A B
    zabezpieczająca gniazdko na blacie, kupiłem ją od ręki w pierwszej z
    brzegu hurtowni elektrycznej. To że Kanlux czy Legrand nie mają ich w
    ofercie nie znaczy, że nie ma ich w sprzedaży, podobnie jak 4A. Hint -
    Moeller.