    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Samyang - co sądzicie o obiektywach?
    Date: Wed, 11 Jun 2014 21:50:24 +0200
    <9...@g...com>
    <ln511d$2t3$1@node1.news.atman.pl>
    <53960a7f$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
    <ln56ad$mcc$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ln71e2$f1l$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <ln7mh4$59b$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <ln9ekl$k66$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    W dniu 2014-06-11 16:33, XX YY pisze:

    > wybacz teraz zobaczylem dokladnie zdjecia

    Widziałeś je dużo wcześniej - z rok czasu temu.

    > - ale nie potrafisz
    > prawidlowo obslugiwac aparatu. Daj AF do justacji.

    Aparat był regulowany. AF działa idealnie, stabilizacja po regulacji
    też. Do tego obiektyw Tamron był kalibrowany do body. Nie rozumiem co ma
    AF do rzeczy skoro wszelkie testy robiłem z MF i wielokrotnie to już
    podkreślałem????

    A poza wszystkim ... co znaczy, że nie potrafię aparatu obsługiwać?
    Skoro z Marumi WPC działał zawsze tak samo źle i nawet w MF nic nie dało
    się poprawić a z Marumi DHG działa zawsze tak samo dobrze, to na czym
    polega moja niemumiejętność?

    > Bywa jakis spadek
    > rozdzielczosci ale nie az taki - ledwo , ze widoczny

    Do niedawna twierdziłeś, że żaden przyrząd tego spadku ostrości nie
    wykrywa. Przytaczałeś teorie naukowe, że to nie jest możliwe i że widuję
    UFO. Jesteś jak chorągiewka w poglądach.

    > robisz testy d.d. - jak sie spodziewalem , typowa amatorszczyzna , a
    > wyciagasz wnioski uniwersalne na miare globu.

    Owszem, test był czysto amatorski bo jak wielokrotnie podkreślałem - nie
    jestem optykiem. Gdybyś wtedy zaproponował mi lepszy test - wykonałbym a
    tak miej pretensje do siebie wyłącznie.

    Napisz wreszcie na czym mój błąd polega, że zmiana filtrów na droższe
    (UV, ND, CPL) spowodowała iż przestałem mieć jakiekolwiek problemy z
    jakością.

    > tak wyglada oryginal pomniejszony :
    >
    > http://spherapan.vot.pl/IMG_4819.jpg
    >

    > z filtrem cpl marumi wycinek 100%:
    >
    > http://spherapan.vot.pl/IMG_4819a.tif
    >

    > bez filtra cpl wycinek 100%: http://spherapan.vot.pl/IMG_4820a.tif
    >
    > ostrzone w AF

    Bardzo ładnie, tak jak teraz mam z Marumi DHG.
    Ale jaki model Marumi testowałeś? Czy oby na pewno WPC?
    Sęk w tym, że używałeś 200mm i pewnie jeszcze z większymi pikselami FF.
    Czyli tak jak ja bym użył ok 100mm uwzględniając oba czynniki gdzie
    filtr zawsze rysował ostro. Dopiero na długim końcu robiło się coraz
    większe mydło. Też o tym pisałem.

    > U ciebie problemy wynikaja nie z filtrow!!!!

    A z czego skoro wymiana filtrów rozwiązała problem?

    Marek