    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Date: Mon, 7 May 2012 07:34:26 -0500

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:jo8ajn$q88$1@inews.gazeta.pl...

    > No, ale ciut racji ma. Poznalem kiedys takiego "co to znaczy zaprogramowac
    > telewizor ? po co to komu, u nas jest prosto, mam 99 kanalow, wiem jak
    > stacja nadaje na 45, to przelaczam na 45 i odbieram".

    No i nie znając lokalnych warunków w USA oceniasz jego inteligencję
    na podstawie warunków panujących w PL. Dlaczego takie kryterium?

    > Ejze, pensje w usa sa rozne, a 400$ 10 lat temu na ulicy nie lezalo.
    > Zycie mozna bylo stracic za tyle.

    Pensje w USA są różne. Fakt. Jednak minimalna płaca w Polsce ile?
    1500zł miesięcznie? Minimalna płaca w USA to $8.25 za godzinę...
    8.25x160godzin = $1320 miesięcznie licząc 4x40 godzin na miesiąc.
    Jeszcze większa dysproporcja będzie jak sobie porównasz zarobki
    w różnych zawodach, na różnych stanowiskach... Generalnie ludzie
    zarabiają tu kwotowo ze 4 razy więcej niż w Polsce. A zatem sam
    widzisz że te $400 za gadżet dla Ciebie to tak jak $100 dla Amerykanina.

    > Sluchales ? Jakos nie bardzo mi sie chce wierzyc zeby byl znaczaco lepszy
    > od konkurencji, chyba ze konkurencja pozalowala na sluchawki.

    Słuchałem, czytałem też obiektywne testy audiofilskie.

    > Ale jak ktos tak lubial muzyke, to mial porownywalne towary wczesniej.
    > Czemu nie kupil tego
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Jukebox
    > lub
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Creative_NOMAD
    > tylko poczekal na Apple ?
    >

    > Ale jak sie odszuka recenzje
    > http://web.archive.org/web/20011118013704/shopper.cn
    et.com/electronics/0-6342420-1304-7654493.html

    > There has been speculation that $400 is too much to pay for an MP3 player,
    > and this will undoubtedly hold true for some folks. But the fact is that
    > most hard drive-based players are priced in this range, and none of them
    > come close to matching the iPod's design, small size, ease of use, or
    > file-transfer speeds.

    A widzisz. No ale Polaczki z kompleksami będą na podstawie sprzedaży
    iPoda oceniać niską inteligencję Amerykanów bo "wydają dużo kasy na gadżet"

    > Oczywiscie transfer tylko dla posiadaczy makjablka, bo inny swiat nie
    > obslugiwany.
    > I radia FM tez nie ma, a przeciez nie napiszesz ze radio mozna bylo z
    > internetu :-)

    Znów porównujesz polskie warunki do warunków amerykańskich...
    Tu radio FM nie jest tak popularne jak w Europie. Nigdy nie było.
    Ludzie też masowo nie robili list przebojów aby nagrywać utwory
    "zachodnie" na taśmach w Grundingu... Inny świat, inna rzeczywistość.
    Ocenianie kogoś w USA i jego zachowania na podstawie swoich
    polskich metryk to dla mnie objaw zaściankowości i braku orientacji
    że sytuacja na całym świecie będzie bardzo różna zależnie gdzie się
    znajdziesz.

    > Nie moge odszukac ile to wazylo ... bo o Nomadzie pisali tak
    > http://www.mp3newswire.net/stories/2000/nomadreview.
    html
> [...]
    > lighter. A 64MB player increased to 96 or 128MB's via additional flash
    > memory will serve much better, though the added cards can easily add
    > another $100 to the price of the unit. That can bring fine players as the
    > Diamonds Rio 500 and the Sensory Sciences Rave MP2200 close to the price
    > of the Nomad Jukebox.
    >
    > Ale tez uciazliwosc przegrywania muzyczki co dzien ... no i wiekszosc
    > ludzi wykazala sie rozsadkiem i poczekala na powiekszenie pamieci :-)
    >
    > P.S. Mowisz ze 16GB w iphonie to az za duzo ? To po co Apple wypuscil

    iPhone to nie iPod...