    Date: Fri, 06 Jun 2014 22:49:20 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Samodzielny pomiar pojemności akumulatorka

    W dniu 06.06.2014 21:24, Sebastian Biały pisze:

    > Nie dam wiary. Wiekszość urządzeń pokazuje stan bateri całkiem do rzeczy
    > w dodatku podczas pracy pod obciążeniem (np. dowolny aparat fotograficzny).
    Masz racje! ale tam jest właśnie mierzone napięcie, bo podczas pracy
    jest pobierany wmiarę stały prąd. czyli jeśli jedna fotka zużyje 10mAh
    to przy napieciu 1.36V przy przeciętnych bateriach wiadomo + / - 10% ile
    jeszcze pozostało.
    JAk taką baterie z 1% życia wsadzisz do zegarka pożyje jeszcze 3 miesiące :)

    > Tak, ale mogę też dostać jakieś kroki pośrednie. Nie jest mi to w
    > zasadzie potrzebne, ale może się da? Albo inaczej: na pewno się da,
    > jednak zakladając że mogę wsadzić 4 rózne typy baterii zapytuje czy
    > wystarczy pomiar napięcia czy też wymagane jest kombinowanie z
    > obciązeniem i bez, albo np. obserwacja przez kilka ms czy napięcie
    > spada. Innymi słowy czy pomiar ilości energii można zaprojektować w
    > miarę uniwersalnie.
    Moim zdaniem doktoryzujesz się niepotrzebnie. Każdy typ ogniw inaczej
    się rozładowuje, i inaczej "trzyma" parametry w czasie (kilku tygodni)
    Ciężko będzie Ci takie coś zaprojektować, zbudować, może lepiej poprawić
    zasilanie?
    ToMasz