    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samba na telefon
    Date: Sat, 26 Feb 2022 14:51:02 +0100
    <1...@4...net> <sv7clv$hip$1@dont-email.me>
    <1vwtde4b06izk$.1xixhxqs3wxb7.dlg@40tude.net>
    <sv856p$c2k$1@dont-email.me>
    <1e20wbul7vvdk$.1ap0qia6kq4wl.dlg@40tude.net>
    <sv8a0l$lct$1@dont-email.me> <x5n34tfsz8jk.1s1jtibpo5xcy$.dlg@40tude.net>
    <sv8e3c$nm8$1@dont-email.me>
    <1tq4872txqklr$.zfd7f2fn7m2h$.dlg@40tude.net>
    <sv8kld$bkd$1@dont-email.me> <sv9368$t6g$1@news.icm.edu.pl>
    <sv9s8j$tif$1@dont-email.me> <svak51$dkt$1@news.icm.edu.pl>
    <svauma$6c5$1@dont-email.me> <svb22v$g6b$1@news.icm.edu.pl>
    <svb35n$daa$1@dont-email.me> <svb93p$1b2$1@news.icm.edu.pl>
    <svbbvu$gcb$1@dont-email.me> <svd97v$290$1@news.icm.edu.pl>

    On 26/02/2022 14:16, ii wrote:
    > Jakiej ignorancji. Życia nie starcza na te wszystkie bzdury!!!!

    Ignorancja polega na niepojmowaniu czegoś *powszechnie* znanego.
    Dokładnie tym jest obecnie sieć.

    Nie musi Ci się to podobać. Ignorancją jest nieznajomośc trygonometrii
    albo geologii w podstawowym zakresie, ale nie muszą Ci się one podobać
    nawet tyci tyci.

    > P..sz bez sensu. Ludzie mają prawo nie zmieniać TV co 10 lat jak im
    > działa itp itd.

    Przeciez właśnie za chwile im działać nie będzie. 2x z rzędu, wiele
    telewizorów przeżyje dwie zmiany kodowania.

    Że jakie mają prawo? To jest właśnie patokonserwatyzm. Siedzieć na dupie
    i pierdzeć w ten sam fotel przez 50 lat, jak za oknem nastapiło już
    kilka rewolucji i wrzeszczeć, żeby świat się zatrzymał. To nie jest
    rozsądna postawa, to problem psychiatryczny.

    > No ale to przecież dowodzi, że jest potrzebny tyle, że nie w archaicznym
    > wydaniu.

    Niearchaiczne wydania, takie jak komunikatory internetowe, wymagają
    pojmowania trywialnych zagadnień, których patokonserwatyści nie pojmują.
    Jak Internet, logowanie, hasło itd. Bo 50 lat pierdzieli w fotel
    oglądając Izaurę/Boks, jak świat za oknem się zmieniał. Znam ich całe
    stada. Pod koniec życia obrażają się na świat, którego nie pojmują.

    > Ale też nie w wydaniu jakim są obecne komunikatory wzajmnie ze
    > sobą niezgodne.

    To się nazywa wolny rynek. Jest to rzecz pożyteczna.

    > Po co taki system komunikacji. Niech sobie te firmy
    > konkurują a my używajmy systemów nawet archaicznych, ale nadających się.

    Te archaiczne systemy do niczego się nie nadają. Są trywialne w
    podsłuchaniu, ataku hackerskim, fuckupie globalnym itd. Całe GSM to
    żałosny przykład, jak można zbudować wysoki budynek na fundamencie ze
    styropianu.

    I dlatego banki bazują na nich swoje i klientów bezpieczeństwo.

    Bo to banki, czyli zbiorowiska imbecyli w garniturach.

    > Do tego nie potrzeba banków. Urzędy cyfrowe są.

    Banki służą jako gwarant tożsamości. Tak z grubsza, dla większości
    społeczeństwa.

    > Daj spokój, bankowość elektroniczna nie jest potrzebna zwykłym ludziom
    > tylko systemy płatności.

    Bankowośc elektroniczna jest tak samo ważna, jak usługi urzędowe w
    bankach. Mogłeś przepierdzieć w stołek ostatnie 50 lat, ale obecnie
    płatności elektronicze i wypełnianie dokumentów robie w zdecydowanej
    większości z sypialni, a nie stojąć w kolejce dla wykluczonych.

    > Ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność.

    Przecież od skrajności się zaczeło: "są ludzie co używają starych
    telefonów". No, jak używam. Jako token. Ale nie znam nikogo innego
    używającego *tak*. Reszta używa starych telefonów, bo najzwyczajniej
    jest głupia, nie ogarnia, albo cierpi na ostrą postać konserwatyzmu
    patologicznego.

    > Te różne urządzenia i
    > systemy są tylko użyteczne, ale za 5 lat ich nie będzie, będą jakieś inne.

    Nie wazne co będzie. Ważne, że nie będzie kolejek do okienek w celu
    złożenia wniosku o dotację, konto, firmę. Może być cokolwiek innego.
    Dostosuje się. Ludzie ze starymi telefonami - nie. Przegapią nastepną
    rewolucję. Żeby to jedną, ta będzie pewnie nasta.