  • 21. Data: 2009-03-16 15:19:15
    Temat: Re: Sama dioda doswietlajaca
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009 14:03:20 +0000, Paweł W. wrote:
    > To i światła wtedy brakuje do zrobienia zdjęcia, nie?
    [...]
    > No i jak kadrujesz, skoro nic nie widać?

    Zdjecia mozna robic sporo niżej niż się konczy AF.
    Weź też pod uwagę, że to co jest zajebiscie kontrastowe przy 20EV
    (i AF wtedy łapie od kopa) przy 1EV może być prawie-jednolitą-szarą-kupą,
    z ktora AF może mieć problem.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 22. Data: 2009-03-16 15:55:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, Steel wrote:

    > i slepoty... :)
    >
    > proponuje temu co dal taki swietny pomysl zeby se poswiecil w oko
    > wskaznikiem laserowym...

    Ktoś już tu wyjaśnił w czym pic - trzeba wziąć taki "laser
    z targu z zestawem wzorków".
    Bez wzorka nie działa (przynajmniej z hybrydą, najwyraźniej *jeden*
    ostry piksel nie mieści się algorytmowi w zakresie ;))

    > PS. jakby ktos nie zalapal to byl to zart... i nie nalezy w oczy swiecic
    > laserem nawet o malej mocy jak te ze wskaznikow....

    Ale dużym wzorkiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-03-16 15:57:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Katerina napisał(a):

    > Jak jestem w pomieszczeniu lub w plenerze gdzie jest ciemno jak w D... ze
    > nic komplenie nie widac
    > i chce nastawic ostros bez wlaczania lampy.

    Hmm... Ostatnio jak mi się coś takiego zdarzyło to ledowej lampki
    rowerowej użyłem ;) Jak ta lala się sprawdziło ;)

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 24. Data: 2009-03-16 18:16:25
    Od: NomaD_FH <N...@g...com>

    Swoją drogą - za to nadal lubię moją analogową 5-kę :D ten wzorek
    wysyłany przez korpus (i za parę innych rzeczy) :D
    Szkoda, że Canon zrezygnował z tej użytecznej rzeczy i męczy nas albo
    spawarką, albo koniecznością podpięcia lampy... do tego jeszcze nie we
    wszystkich modelach da się tą lampę wyłączyć (w sensie zostawić samo
    wspomaganie, a wyłączyć błysk).
    A co do tematu - chyba jedynie lampka rowerowa ci pozostaje, jakoś ją
    przymocować do sanek, łatwe włączenie... stosowałem kilka razy (aparat
    zamontowany na statywie, lampka doświetlająca w ręce) i dawało radę.

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 25. Data: 2009-03-16 18:35:38
    Od: j...@a...at

    >   Ktoś już tu wyjaśnił w czym pic - trzeba wziąć taki "laser
    > z targu z zestawem wzorków".
    >   Bez wzorka nie działa (przynajmniej z hybrydą, najwyraźniej *jeden*
    > ostry piksel nie mieści się algorytmowi w zakresie ;))

    te wzorki wymyslono po to kiedy ostrzono na plaska tablice / sciane
    bez zadnych szczegolow , wowczas wyswitlany byl w podczerwienie wzorek
    - to dzialala nawet w dzien.

    przy ostzeniu na obiekt rzeczywisty trojwymiarowy wzorek w zasadzie
    nie jest potrzebny - mysle ze problemem tej lampki laserowej jest zbyt
    mala powierzchnia jaka zostaje nia oswietlona.

    XXX

  • 26. Data: 2009-03-17 09:39:15
    Od: FD <f...@o...pl>

    Kokos pisze:
    > Użytkownik "Katerina" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > mozesz przyczepić do aparatu laser za pomocą tasmy klejącej

    moze od razu miecz swietlny ??
    ;>

  • 27. Data: 2009-03-17 11:59:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    FD napisał(a):

    > moze od razu miecz swietlny ??
    > ;>

    Też można jednak żeby to ustrojstwo uruchomić trzeba mieć Szmoc ;P

    j.

  • 28. Data: 2009-03-17 12:19:46
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Katerina wrote:
    > Anie ma laserow na stopce? :D

    Nie ma tanich, gotowych stopek, które można by było wykorzystać do
    amatorskiego dłubania...

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 29. Data: 2009-03-17 12:36:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    jerzy szczudlowski napisał(a):

    > Nie ma tanich, gotowych stopek, które można by było wykorzystać do
    > amatorskiego dłubania...

    Oj tam, 25PLN to nie majątek:

    http://urwij.pl/859f

    --
    Mirek

  • 30. Data: 2009-03-17 12:55:31
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 12:19:46 +0000 (UTC), jerzy szczudlowski napisał(a):

    > Nie ma tanich, gotowych stopek, które można by było wykorzystać do
    > amatorskiego dłubania...

    Zrób sobie - stara karta kredytowa, nożyczki i klej - jakiś "laserek"
    utrzyma.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --