  • 1. Data: 2009-03-16 02:39:04
    Temat: Karta Sandisk CF 4 GB - "ciekawa" awaria
    Od: NomaD_FH <N...@g...com>

    Padła mi karta CF SanDisk Extreme III, tzn jeszcze nie do końca jest
    martwa, ale zaczynam się obawiać o jej stan. Ostatnio (około roku) od
    momentu zaginięcia w "boju" czytnika, zdjęcia zgrywałem kablem (tak
    wiem - w przypadku Canona to masochizm), ostatnio postanowiłem takowy
    czytnik zanabyć.
    Karta - z całym 1 dniowym dorobkiem zdjęciowym wrzucona do czytnika,
    komputer zawartość karty widzi... zgrywam pierwsze zdjęcie - w tym
    momencie czytnik znika z urządzeń w komputerze, ponowne podpięcie -
    nie widać w systemie karty.
    Wrzucenie karty do aparatu - informacja o uszkodzeniu karty (i strata
    wszystkich zapisanych na niej zdjęć).
    Próba wrzucenia karty do innego aparatu - ten sam efekt.
    Wrzucenie innej karty CF do czytnika - czyta bez problemu, zrzuca
    zdjęcia - można dowolnie "żonglować plikami" na karcie.
    Karte udało się sformatować w aparacie - zrzucanie nowych zdjęć przez
    kabel z aparatu działa.
    Próba zrzucenia przez dowolny czytnik (przetestowałem już chyba 5-6
    czytników, różnych producentów, różne komputery) - wszędzie ten sam
    efekt, czyli wywalenie czytnika z systemu po próbie zrzucenia 1-2
    pierwszych zdjęć, po czym komunikat o uszkodzeniu karty (pomaga jej
    format w aparacie).

    Karta niedługo idzie do MM w ramach reklamacji (mam nadzieję, że
    przyjmą - kupiona 2 lata temu), jestem ciekaw czy ktoś już się spotkał
    z takimi problemami tego typu kart? :)
    Fakt - karta jest bardzo sporo używana, ale nie spodziewałem się tego
    typu awarii (całe szczęście, że te zdjęcia można było powtórzyć).

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 2. Data: 2009-03-16 15:33:18
    Temat: Re: Karta Sandisk CF 4 GB - "ciekawa" awaria
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Użytkownik "NomaD_FH" <N...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Padła mi karta CF SanDisk Extreme III

    Takie pytanie mnie naszło po ostatnich przygodach w pracy:
    masz aktualny program antywirusowy...?

    pozdr.
    Rafi

  • 3. Data: 2009-03-16 17:04:56
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    .googlegroups.com...
    >Padła mi karta CF SanDisk Extreme III

    Takie pytanie mnie naszło po ostatnich przygodach w pracy:

    Dokladnie. Odkad pojawily sie w duzych ilosciach pamieci na usb wrocily
    wirusy !!! Zagladnij, czy w katalogu glownym karty nie masz ukrytych
    dziwnych plikow bat, albo exe i jeszcze jakies autorun

    Zennon

  • 4. Data: 2009-03-16 18:08:50
    Od: NomaD_FH <N...@g...com>

    On 16 Mar, 18:04, "Zennon" <z...@n...pl> wrote:

> [...]
    > wirusy !!! Zagladnij, czy w katalogu glownym karty nie masz ukrytych
    > dziwnych plikow bat, albo exe i jeszcze jakies autorun

    To była jedna z pierwszych rzeczy jakie sprawdziłem.
    Na wszystkich komputerach zainstalowane aktualne programy
    antywirusowe. I to raczej z czołówki jeśli chodzi o skuteczność. Na
    karcie nie ma żadnych ukrytych plików (o ile mogę to stwierdzić zanim
    karta się w czytniku wysypie).
    Generalnie wygląda tak jak napisałem - przy ściąganiu z aparatu
    "kablem" nie ma problemu, wrzucenie karty do czytnika - długo ją
    wykrywa, po czym po chwili wysypuje się. Próba sformatowania karty w
    czytniku - ten sam skutek.
    Czyli karta działa tylko kiedy jest sformatowana w aparacie - i
    ściąganie zdjęć odbywa się poprzez aparat.

    Pozdrawiam
    Grzesiek "Nomad_FH"

    p.s. swoją drogą - coś podobnego z tego co pamiętam miałem ponad rok
    temu - z tą samą kartą, tyle że wtedy ją tylko wywalało po zgraniu 1-2
    zdjęć. Ale że czytnik był wtedy z tych najtańszych i "wiekowy"
    uznałem, że to on się zepsuł.

  • 5. Data: 2009-03-17 06:15:10
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > czytniku - ten sam skutek.
    > Czyli karta działa tylko kiedy jest sformatowana w aparacie - i
    > ściąganie zdjęć odbywa się poprzez aparat.

    Wpadles na to, zeby sprawdzic ja w innym czytniku?

  • 6. Data: 2009-03-17 23:28:34
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jaki czytnik kupiles? Jakis porzadny czy takie jakies chinskie g****?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-03-18 13:48:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009, Jakub Jewuła wrote:

    > Wpadles na to, zeby sprawdzic ja w innym czytniku?

    A czytałeś oryginalny post?

    Żeby nie było - nie, nie czepiam się.
    U mnie też oryginalny post pojawił się *długo* po pierwszej odpowiedzi.

    To tak pod rozwagę wszystkim mającym pretensje że "już 10 minut/godzinę
    /6 godzin temu było...", korzystam z okazji :D

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-03-18 22:42:05

    On 16 Mar, 16:33, "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl> wrote:

    > Takie pytanie mnie naszło po ostatnich przygodach w pracy:
    > masz aktualny program antywirusowy...?

    Mnie się też zdawało że mam w pracy dobry program antywirusowy... i
    miałem to samo.
    Po zmianie programu lista syfu by ła długa na 3 strony.
    Problemy z kartami zwłaszcza XD permanentne.
    Pozdro Marcin