    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SSD czy HDD do laptopa
    Date: Tue, 7 Apr 2015 12:54:27 +0200

    Dnia 2015-04-07, o godz. 12:20:20
    Heraklit <r...@f...pl> napisał(a):

    > Otrzymałem laptopa Toshiba L300-11 (AMD QL-60) z systemem W7 64-bit i
    > dyskiem 160GB. Komputer w miarę chodzi (net, "biuro", filmy) jednak
    > irytuje dość wolna i głośna praca hdd. Pomyślałem o wymianie dysku na
    > ssd do 270zł. I tutaj wybór padł na GoodRam C100 120GB. Jest to tylko
    > 120GB, częste zapisy skrócą mu "żywot". Nie wiem czy lepszym wyborem
    > nie byłby hybrydowy Seagate Momentus XT 500GB. Na pewno szybszy od
    > "starej" 160-ki, pojemny i w miarę cichy (27 dB). Co wybrać?

    Zależy od tego co Ci potrzeba. Jeśli szybkości to SSD. Jeśli pojemność
    to ewentualnie SSHD. Przy czym nie znaczy że SSHD będzie cichy ani
    że przy używaniu większej ilości aplikacji przyspieszy znacząco
    prędkość. Ewentulanie proponuję sie zastanowić nad szybkim HDD ale to
    nei będzie raczej ciche bo dyski 7200 a zwłaszcza 10k rpm ciche nie są.

    Może warto dozbierać trochę kasy i kupić SSD 256GB?

    Zdrówko