  • Data: 2010-02-23 16:19:16
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Feb., 14:12, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:
    > XX YY wrote:
    >
    >  ale jak wytlumaczysz fakt ze maping jednego zdjecia jest identyczny z> mapingiem z
    3 zdjec ?

    > Wyobraz sobie, ze robisz trzy zdjecia tej samej sceny aparatem, który moze
    > zarejestrowac maly zakres dynamiki. Skladasz te zdjecia w jedno zdjecie HDR.
    > Nastepnie robisz jedno zdjecie tej samej sceny aparatem, który rejestruje
    > duzy zakres dynamiki.
    > Twoim zdaniem te zdjecia powinny sie róznic?
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    w opisanym przez Ciebie przypadku w uproszczeniu mowiac nie.

    ale ja skladam 3 zdjecia roznie naswietlone
    -2 ev , 0 ev +2ev.
    kazde z tych zdjec obejmuje jakis tam waski inny powiedzmy 10 ev
    zakres dynamiczny
    ale te 3 zdjecia zlozone razem obejmuja ju zakres 14 ev.

    i to jest sens hdr.

    zobacz na podany przeze mnie przyklad pownaj zdjecie 3 i nastepne na
    prawo - przeskakuj szybko miedzy zdjeciami strzalka prawo , lewo -
    roznic nie ma . ( lewe jet nieco jasniejsze to sprawa suwaka )

    tutaj:
    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#544
    1371722602055202

    jesli tonmaping z jednego raw jest identyczny jak tonmaping z 3 raw
    roznie naswietlonych tzn ze hdr ( zlozenie 3 raw ) nie dziala. Ten sam
    efekt dostajemy z jednego raw-u.A to jest zwykly tonmaping nie HDR.

    pomiedzy zdjeciem nr 2 ( PM) a 3 ( sns) jest roznica wyraznie widoczna
    nad kabina samolotu na prawo w skos od anteny w gore. rowniez widac na
    kabinie z przodu taka odchylona plytke do gory . Zdjecie z PM - widac
    szczegoly , sns , nie. - biala plama.

    PM sciaga szczgoly w chmurach ze zdjecia najmniej naswietlonego , sns
    przyciemnia biala plame.

    Tak jest na calej powierzchi w szczytowych swiatlach.