  • 1. Data: 2009-09-21 15:38:13
    Temat: SNS-HDR
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Witam.

    Stworzyłem proste narzędzie, przeznaczone do automatycznego łączenia
    ekspozycji. Doszedłem do wniosku, że tak prosta rzecz jak łączenie
    ekspozycji, nie powinna wymagać od użytkowników wiedzy, jakiej wymagają
    dostępne na rynku narzędzia, dedykowane do tego celu. Doszedłem do wniosku,
    że można obyć się bez tych wszystkich suwaczków i opracowałem algorytm,
    który automatycznie wydobywa z ekspozycji to, co jest w nich najbardziej
    istotne.

    Duży nacisk w algorytmie, został położony na jakość samego łączenia. Do
    minimum zostały zredukowane niepożądane efekty, takie jak sztuczne poświaty
    czy cienie. Starałem się aby złożone obrazy, były w jak największym stopniu
    naturalne. Oczywiście zdarza się, że wygenerowany obraz należy poddać
    niewielkim modyfikacjom w programie graficznym, ale modyfikacje te nie
    wymagają już ingerencji w kontrast subtonowy.

    Zamieszczam wersję testową programu SNS-HDR
    (http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-HDR/SNS-HDR.zip). Wersja ta jest we wczesnej
    fazie rozwoju i nie posiada jeszcze pełni funkcjonalności docelowego
    narzędzia (ekspozycje muszą zostać wyrównane ręcznie). Wersja demonstracyjna
    ogranicza wielkość przetwarzanych obrazów, obsługuje jedynie obrazy w
    formacie 24bit (obrazy 48bit są konwertowane do 24bit), oraz zapisuje obrazy
    wynikowe w formacie JPEG, ze średnia jakością kompresji.

    Obsługa programu sprowadza się, do przeciągnięcia plików ekspozycji na
    ikonkę programu. Niestety, na chwilę obecną, na program składają się aż dwa
    pliki z kodem aplikacji.

    Krytyczne uwagi mile widziane.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 2. Data: 2009-09-21 15:50:43
    Temat: Re: SNS-HDR
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Krytyczne uwagi mile widziane.

    Jakies sample?

  • 3. Data: 2009-09-21 15:56:12
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Jakies sample?

    Niestety, nie posiadam takich, które mogę udostępnić.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Nibisz

  • 4. Data: 2009-09-21 16:35:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > ikonkę programu. Niestety, na chwilę obecną, na program składają się aż dwa

    zachecam do experymentowania . bede mogl sprawdzic jutro , ale zrobie
    to z przyjemnoscia.

    pierszy program jest u mnie na desktopie ciagle w uzyciu.
    pzdr

    XXX

  • 5. Data: 2009-09-21 17:11:18
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sebastian Nibisz:

> [...]
    > czy cienie. Starałem się aby złożone obrazy, były w jak największym stopniu

    Od czego wyszedłeś?

  • 6. Data: 2009-09-21 17:18:18
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Sebastian Nibisz:
    >
    > Od czego wyszedłeś?

    Pytasz o punkt odniesienia dla naturalnego obrazu?
    Oparłem się na własnym, subiektywnym odczuciu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 7. Data: 2009-09-21 17:33:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sebastian Nibisz:

    > Pytasz o punkt odniesienia dla naturalnego obrazu?

    O algorytm.

  • 8. Data: 2009-09-21 17:41:07
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Sebastian Nibisz:
    >
    > O algorytm.

    Nie wychodziłem od żadnego znanego algorytmu, bo nie znam algorytmów tego
    typu.
    Nie zapoznaje się z istniejącymi algorytmami, bo wiedza na temat ich
    działania, przeszkadza w wymyślaniu nowych algorytmów.
    Do algorytmu doszedłem metodą prób i błędów. Pomogło trochę doświadczenia.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 9. Data: 2009-09-21 17:45:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sebastian Nibisz:

> [...]
    > działania, przeszkadza w wymyślaniu nowych algorytmów.
    > Do algorytmu doszedłem metodą prób i błędów. Pomogło trochę doświadczenia.

    OK, no to co tam stosujesz? Mieszasz coś na gradientach, czy tylko krzywe?

  • 10. Data: 2009-09-21 17:59:53
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > OK, no to co tam stosujesz? Mieszasz coś na gradientach, czy tylko krzywe?

    W pierwszej kolejności następuje składanie obrazu HDR oraz mapowanie tonów.
    Funkcje są adaptacyjne dlatego też, ekspozycje nie są składane liniowo.
    Następnie analizowana jest amplituda lokalnego gradientu, na której
    podstawie tworzone jest mapa dla jego wzmocnienia. Celem tej operacji, jest
    zwiększenie kontrastu subtonowego w sposób minimalizujący generowanie
    niepożądanych efektów.
    Ostatnim etapem jest mapowanie kolorów.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -