  • Data: 2011-11-17 10:30:38
    Temat: Re: SGS 2 calkiem dobrze sobie radzi z energia
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-16 21:39, atm pisze:
    > Wlasnie mija trzecia doba od ostatniego ladowania telefonu. W
    > miedzyczasie ekran dzialal 5h40min (fakt, ze glownie jako ebook reader z
    > czarnym tlem), ok 20min internetu w Operze, 1h8min rozmow
    > telefonicznych, ok 25min grania. Wifi wlaczalem tylko wtedy gdy bylo
    > potrzebne. Swego czasu na SGS zdarzalo sie, ze cos w nocy potrafilo
    > zezrec ze 20% akku w SGS 2 z czym takim sie nie spotkalem.
    > Koniec koncow jestem bardzo zadowolony.

    niezaleznie od Ciebie skonczylem tez dzisiaj testy swojego DesireZ -
    glownie dla ciekawosci i narzekania wszechogolnego jakie te smarfony sa
    be i uzaleznione od ladowarki.

    Moj wytrzymal pelne trzy doby - i wciaz mial jeszcze 14% stanu baterii.
    Wczoraj - poczatek 3-ciego dnia testow - mial jeszcze 43%

    Przed testem zrobilem:
    1. optymalizacje pamieci
    2. powywalalem niepotrzebne procesy pracujace w tle
    3. powylaczalem 'optymalizatory pamieci' pracujace ciagle - wlaczam je
    teraz recznie samodzielnie (ale to raczej z wlasnej ciekawosci/nudy niz
    z faktycznej potrzeby)

    Pare uslug, ktore uznalem za konieczne oczywiscie zostawilem, w tym
    'analiza danych', program antyvir, HTC Sense, VoiceCallerID, Swype,
    Widgety: GTask, BusinessCal, WidgetsoidSwitcher.

    Wylaczylem dod. BT na stale, WiFi wlaczam tylko wowczas, gdy potrzebuje
    (czyli nawet jak jestem w zasiegu w pracy/w domu - WiFi mam wylaczone)
    Ustawienia jasnosci ekranu: Auto, wylaczenie ekranu po 30sek nieuzywania
    Uzywam telefonu jako glownie telefon +f.smartfonu (nie na odwrót).
    Nie ograniczam sie - tzn, sprawdzam od czasu do czasu kalendarz, smsy
    przychodza i jak trzeba to wysylam, odbieram rozmowy i dzwonie (ale nie
    jestem telemarkieterem badz uzalezniona osoba od telefonu, wiec nie ma
    ich setki).

    W miedzy czasie z telefonu korzystalem:
    - dziennie okolo 10 telefonow wydzwonionych/odebranych - niektore 15s
    niektore po pare minut (historia rozmow)
    - dziennie sprawdzalem aktualizacje aplikacji na markecie +
    zainstalowalem pare nowych aplikacji
    - sciagalem maile 'na żądanie'
    - w sumie sciagnalem ok 100MB danych via WiFi i 5MB via GPRS (tyle
    zeznaje MyDataManager pracujacy caly czas w tle)
    - kalendarz + synchronizacja z kontem - na biezaco (ale WiFi/GPRS
    wlaczalem tylko po nowym wpisie - po synchronizacji wylaczalem)
    - dzienna prasowka w internecie (via WiFi)
    - nie uzywalem gier (brak czasu)
    - nie korzystalem z nawigacji (ale w aucie pewnie bym doladowal)
    - dwa razy korzystalem z pozycjonowania GPS - ale jedynie celem
    lokalizacji pozycji telefonu (jak jakis program tego potrzebuje)

    Czyli da sie na smartfona wyciagnac 3 dni - uzywajac go podobnie jak
    telefon (a nawet ciut wiecej niz telefon).
    Nalezy jednak zauwazyc, ze ekran w smartfonie jest 2-3 razy wiekszy niz
    w normalnym telefonie (+ dod. cechy ekrany dotykowego ktore nie sluza
    oszczedzaniu energii).
    Kwestia optymlizacji i pewnych nawyków.

    --
    pozdr