  • 1. Data: 2011-11-16 20:39:28
    Temat: SGS 2 calkiem dobrze sobie radzi z energia
    Od: atm <...@v...pl>

    Wlasnie mija trzecia doba od ostatniego ladowania telefonu. W
    miedzyczasie ekran dzialal 5h40min (fakt, ze glownie jako ebook reader z
    czarnym tlem), ok 20min internetu w Operze, 1h8min rozmow
    telefonicznych, ok 25min grania. Wifi wlaczalem tylko wtedy gdy bylo
    potrzebne. Swego czasu na SGS zdarzalo sie, ze cos w nocy potrafilo
    zezrec ze 20% akku w SGS 2 z czym takim sie nie spotkalem.
    Koniec koncow jestem bardzo zadowolony.

  • 2. Data: 2011-11-16 22:18:18
    Temat: Re: SGS 2 calkiem dobrze sobie radzi z energia
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Wlasnie mija trzecia doba od ostatniego ladowania telefonu. W
    > miedzyczasie ekran dzialal 5h40min (fakt, ze glownie jako ebook reader z
    > czarnym tlem), ok 20min internetu w Operze, 1h8min rozmow

    Jak masz drugi telefon do rozmow normalne, ze ten bedzie trzymal dluzej ;)

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-11-16 23:35:20
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Uzytkownik "atm" <...@v...pl> napisal
> [...]
    > grania. Wifi wlaczalem tylko wtedy gdy bylo potrzebne. Swego czasu na SGS
    > zdarzalo sie, ze cos w nocy potrafilo zezrec ze 20% akku w SGS 2 z czym

    A push email? A która wersja Androida? A w sumie to faktycznie calkiem
    niezle :P

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-11-17 10:30:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-16 21:39, atm pisze:
> [...]
    > potrzebne. Swego czasu na SGS zdarzalo sie, ze cos w nocy potrafilo
    > zezrec ze 20% akku w SGS 2 z czym takim sie nie spotkalem.

    niezaleznie od Ciebie skonczylem tez dzisiaj testy swojego DesireZ -
    glownie dla ciekawosci i narzekania wszechogolnego jakie te smarfony sa
    be i uzaleznione od ladowarki.

    Moj wytrzymal pelne trzy doby - i wciaz mial jeszcze 14% stanu baterii.
    Wczoraj - poczatek 3-ciego dnia testow - mial jeszcze 43%

    Przed testem zrobilem:
    1. optymalizacje pamieci
    2. powywalalem niepotrzebne procesy pracujace w tle
    3. powylaczalem 'optymalizatory pamieci' pracujace ciagle - wlaczam je
    teraz recznie samodzielnie (ale to raczej z wlasnej ciekawosci/nudy niz
    z faktycznej potrzeby)

    Pare uslug, ktore uznalem za konieczne oczywiscie zostawilem, w tym
    'analiza danych', program antyvir, HTC Sense, VoiceCallerID, Swype,
    Widgety: GTask, BusinessCal, WidgetsoidSwitcher.

    Wylaczylem dod. BT na stale, WiFi wlaczam tylko wowczas, gdy potrzebuje
    (czyli nawet jak jestem w zasiegu w pracy/w domu - WiFi mam wylaczone)
    Ustawienia jasnosci ekranu: Auto, wylaczenie ekranu po 30sek nieuzywania
    Uzywam telefonu jako glownie telefon +f.smartfonu (nie na odwrót).
    Nie ograniczam sie - tzn, sprawdzam od czasu do czasu kalendarz, smsy
    przychodza i jak trzeba to wysylam, odbieram rozmowy i dzwonie (ale nie
    jestem telemarkieterem badz uzalezniona osoba od telefonu, wiec nie ma
    ich setki).

    W miedzy czasie z telefonu korzystalem:
    - dziennie okolo 10 telefonow wydzwonionych/odebranych - niektore 15s
    niektore po pare minut (historia rozmow)
    - dziennie sprawdzalem aktualizacje aplikacji na markecie +
    zainstalowalem pare nowych aplikacji
    - sciagalem maile 'na żądanie'
    - w sumie sciagnalem ok 100MB danych via WiFi i 5MB via GPRS (tyle
    zeznaje MyDataManager pracujacy caly czas w tle)
    - kalendarz + synchronizacja z kontem - na biezaco (ale WiFi/GPRS
    wlaczalem tylko po nowym wpisie - po synchronizacji wylaczalem)
    - dzienna prasowka w internecie (via WiFi)
    - nie uzywalem gier (brak czasu)
    - nie korzystalem z nawigacji (ale w aucie pewnie bym doladowal)
    - dwa razy korzystalem z pozycjonowania GPS - ale jedynie celem
    lokalizacji pozycji telefonu (jak jakis program tego potrzebuje)

    Czyli da sie na smartfona wyciagnac 3 dni - uzywajac go podobnie jak
    telefon (a nawet ciut wiecej niz telefon).
    Nalezy jednak zauwazyc, ze ekran w smartfonie jest 2-3 razy wiekszy niz
    w normalnym telefonie (+ dod. cechy ekrany dotykowego ktore nie sluza
    oszczedzaniu energii).
    Kwestia optymlizacji i pewnych nawyków.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2011-11-17 10:36:13
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-17 11:30, AL pisze:
    > W dniu 2011-11-16 21:39, atm pisze:
    > Wlasnie mija trzecia doba od ostatniego ladowania telefonu.
    (...)
> [...]
    > Nalezy jednak zauwazyc, ze ekran w smartfonie jest 2-3 razy wiekszy niz
    > w normalnym telefonie (+ dod. cechy ekrany dotykowego ktore nie sluza

    Dla potomnych dolaczam statystyki systemowe zuzycia bateri:
    Czas dzialania: 3d 1g 37minut:
    - wyswietlacz: 32%
    - Telefon: 19%
    - Komórka w trybie gotowości: 14%
    - Telefon nieaktywny: 12%
    - System Android: 11%
    - Połączenia głosowe: 10%
    - WiFi 2%

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 6. Data: 2011-11-17 11:00:51
    Od: atm <...@v...pl>

    > A push email? A która wersja Androida? A w sumie to faktycznie calkiem
    > niezle :P

    Pusha wogole nie uzywam, siec mobilna mam przelaczona na gsm, system 2.3.5.
    Fajnie sie tez sprawuje systemowy task killer. Odpalilem w ramach testu
    jak najwiecej aplikacji lacznie z ciezkimi grami 3D. Wyszlo tego ok 18
    aplikacji dzialajacych w tle. Gdy sprawdzilem po bodajze 2h, wszystkie
    byly pozamykane.
    Ogolnie staram sie nie uzywac "ulepszaczy" firm trzecich. Zauwazylem, ze
    przewaznie wiecej z nimi klopotu i dodatkowego grzebania niz to warte.

  • 7. Data: 2011-11-17 12:23:57
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-11-2011 21:39, atm pisze:
    > Wlasnie mija trzecia doba od ostatniego ladowania telefonu. W
    > miedzyczasie ekran dzialal 5h40min (fakt, ze glownie jako ebook reader z
    > czarnym tlem), ok 20min internetu w Operze, 1h8min rozmow

    Xperia Neo: 5 dni 16 godzin w trybie lekkim tj: 2h pracy wyswietlacza,
    ok. 1h rozmów, kilkadziesiąt SMSów, włączona synchronizacja google,
    synchronizacja z FB i "pogodynka" co godzinę - głównie po EDGE. Poza tym
    kilka zdjęć, kilka plików po BT itp. Mój rekord androida ;)

    http://imageshack.us/photo/my-images/403/77188309.pn
    g/

    --
    Paweł

  • 8. Data: 2011-11-17 14:08:39
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Uzytkownik "atm" <...@v...pl> napisal w wiadomosci
    > Pusha wogole nie uzywam, siec mobilna mam przelaczona na gsm, system
    > 2.3.5.

    Czyli jednak...
    Na SGS niedawno dorzucilem (bo gmail chodzi na okraglo) klienta poczty
    yahoo - masakra, zre baterie az przykro patrzec. Wywalilem yahoo.
    Tylko GSM - to wlaczam wlasciwie tylko na noc. SGS uzywam z karta Play i w
    UMTS jest lepsza jakosc rozmów, a nie widze sensu w przelaczaniu trybu pracy
    sieci kilka razy dziennie.
    2.3.5 w porównaniu z uzywanym przez prawie rok 2.2.1 - jest wlasciwie tak
    samo. Co 1,5-2 doby trzeba doladowac.

    Obecnie wkurza mnie stan naladowania baterii:
    - laduje sie, system krzyczy, ze 100%,
    - odlaczam zasilacz, system pokazuje 96%,
    - podlaczam zasilacz, system krzyczy, ze 100%,
    - czekam jakies 10 minut, odlaczam zasilacz, system pokazuje 99%.

    Ale tez na krótko... Chwila moment i jest juz 94%.
    Teoretycznie - po roku uzywania - wszystko jest OK, bo normalne, ze bateria
    traci pojemnosc. Ale... chcialem sie wyzalic ;)

    --
    M.

  • 9. Data: 2011-11-17 14:34:56
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-11-2011 15:08, Maciek. pisze:
    > Obecnie wkurza mnie stan naladowania baterii:
    > - laduje sie, system krzyczy, ze 100%,
    > - odlaczam zasilacz, system pokazuje 96%,
    > - podlaczam zasilacz, system krzyczy, ze 100%,

    To normalne, przy kilku procentach na minusie telefon może go w ogóle
    nie doładowywać, oszczędza w ten sposób akumulator.

    --
    Paweł

  • 10. Data: 2011-11-17 14:50:01
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > To normalne, przy kilku procentach na minusie telefon może go w ogóle nie
    > doładowywać, oszczędza w ten sposób akumulator.

    Masz rację. Nie ma sensu się tym przejmować.

    --
    M.