-
Data: 2014-01-09 22:00:38
Temat: Re: Rys. techniczny
Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]EC.ENG wrote:
> Oki, masz rację. Więc bardziej merytorycznie: jeśli możesz to podaj
> jak zmieniłby się zajęcia z zasad rysunku technicznego zamieniając
> ołówek na AC. Podaj konkretne przykłady.
Pozwolę sobie odpowiedzieć zbiorczo, bo widzę, że problem sprowadza
się do jednego: "jak niby to miałby się zmienić sposób nauki
rysunku technicznego zamieniając rysunek odręczny przez CAD?"
Czy też może:" jak od machania nadgarstkiem
rozwija się wyobraźnia?"
Odpowiedź jest dość prosta. Otóż rysowanie i bezpośrednie operowanie
ołówkiem znacznie podnosi efektywność zapamiętywania materiału
dydaktycznego.
To w zasadzie wystarczy, ale ponadto uczy śmiałości w przekazywaniu myśli
czy w przelewaniu jej na papier
- większej pewności działania. Dodatkowo mamy naukowo udowodnione,
że funkcjonowanie pamięci roboczej - tej odpowiedzialnej za naukę-
jest bardziej efektywne przy pisaniu i także wtedy gdy koncentruje
się na tej jednej czynności. Tak więc dodatkowe czynności jak
cytowane przez Ciebie "zastanowienie się nad tym jak użyć
danej funkcji, jak załączyć program, jak sprawdzić dlaczego
program nam się nie chcę załączyć" :-) są jedynie rozproszeniem
pamięci i obserwuje się znaczny spadek efektywności
procesu uczenia.
Nikt nie chciał odpowiedzieć na pytanie dotyczące nauki pisania,
to ja spróbowałem. Materiały i naukowe publikacje o wpływie i przewadze
ręcznego pisania i obcowania z kartką i ołówkiem, które to materiały i
wnioski
stamtąd płynące - nie ukrywam ekstrapolowałem na rysowanie,
dostępne są ogólnie w sieci. Uważam, że tak to działa też w rysunku.
Może z czasem właśnie umiejętności, które tak akcentujecie teraz,
będą wiodące w nauczaniu i będziemy mieli efekt "efektywnego zapamiętywania"
podczas klikania myszką, ale to chyba będzie dopiero wtedy, kiedy zaniknie
pisanie tradycyjne na papierze. No i może jakieś indywidualności
mają to już teraz.
A wyobraźnia, no cóż - to tak trochę jak z czytaniem.
Czytanie rozwija ogólnie, a pisanie/rysowanie jeszcze bardziej.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.14 22:16 JD
- 09.01.14 22:23 EC.ENG
- 09.01.14 22:33 EC.ENG
- 09.01.14 22:33 cef
- 09.01.14 22:38 Konrad Anikiel
- 09.01.14 22:44 EC.ENG
- 09.01.14 22:54 l...@g...com
- 09.01.14 22:56 JD
- 09.01.14 23:05 JD
- 09.01.14 23:08 cef
- 09.01.14 23:09 l...@g...com
- 09.01.14 23:20 l...@g...com
- 09.01.14 23:22 cef
- 09.01.14 23:26 cef
- 09.01.14 23:50 EC.ENG
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=