-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "cef" <c...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <52cb1144$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<52ce6657$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<52ce7100$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<52ce7564$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<52ceaa6b$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<b...@g...com>
<52cec731$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<52cecebd$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<52ced85e$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<52cee11f$0$2378$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
Subject: Re: Rys. techniczny
Date: Thu, 9 Jan 2014 22:00:38 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 41
Message-ID: <52cf0dfb$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.10.114.160
X-Trace: 1389301243 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2375 83.10.114.160:2210
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32964
[ ukryj nagłówki ]EC.ENG wrote:
> Oki, masz rację. Więc bardziej merytorycznie: jeśli możesz to podaj
> jak zmieniłby się zajęcia z zasad rysunku technicznego zamieniając
> ołówek na AC. Podaj konkretne przykłady.
Pozwolę sobie odpowiedzieć zbiorczo, bo widzę, że problem sprowadza
się do jednego: "jak niby to miałby się zmienić sposób nauki
rysunku technicznego zamieniając rysunek odręczny przez CAD?"
Czy też może:" jak od machania nadgarstkiem
rozwija się wyobraźnia?"
Odpowiedź jest dość prosta. Otóż rysowanie i bezpośrednie operowanie
ołówkiem znacznie podnosi efektywność zapamiętywania materiału
dydaktycznego.
To w zasadzie wystarczy, ale ponadto uczy śmiałości w przekazywaniu myśli
czy w przelewaniu jej na papier
- większej pewności działania. Dodatkowo mamy naukowo udowodnione,
że funkcjonowanie pamięci roboczej - tej odpowiedzialnej za naukę-
jest bardziej efektywne przy pisaniu i także wtedy gdy koncentruje
się na tej jednej czynności. Tak więc dodatkowe czynności jak
cytowane przez Ciebie "zastanowienie się nad tym jak użyć
danej funkcji, jak załączyć program, jak sprawdzić dlaczego
program nam się nie chcę załączyć" :-) są jedynie rozproszeniem
pamięci i obserwuje się znaczny spadek efektywności
procesu uczenia.
Nikt nie chciał odpowiedzieć na pytanie dotyczące nauki pisania,
to ja spróbowałem. Materiały i naukowe publikacje o wpływie i przewadze
ręcznego pisania i obcowania z kartką i ołówkiem, które to materiały i
wnioski
stamtąd płynące - nie ukrywam ekstrapolowałem na rysowanie,
dostępne są ogólnie w sieci. Uważam, że tak to działa też w rysunku.
Może z czasem właśnie umiejętności, które tak akcentujecie teraz,
będą wiodące w nauczaniu i będziemy mieli efekt "efektywnego zapamiętywania"
podczas klikania myszką, ale to chyba będzie dopiero wtedy, kiedy zaniknie
pisanie tradycyjne na papierze. No i może jakieś indywidualności
mają to już teraz.
A wyobraźnia, no cóż - to tak trochę jak z czytaniem.
Czytanie rozwija ogólnie, a pisanie/rysowanie jeszcze bardziej.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.14 22:16 JD
- 09.01.14 22:23 EC.ENG
- 09.01.14 22:33 EC.ENG
- 09.01.14 22:33 cef
- 09.01.14 22:38 Konrad Anikiel
- 09.01.14 22:44 EC.ENG
- 09.01.14 22:54 l...@g...com
- 09.01.14 22:56 JD
- 09.01.14 23:05 JD
- 09.01.14 23:08 cef
- 09.01.14 23:09 l...@g...com
- 09.01.14 23:20 l...@g...com
- 09.01.14 23:22 cef
- 09.01.14 23:26 cef
- 09.01.14 23:50 EC.ENG
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?