  • Data: 2022-07-20 13:55:05
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/07/2022 13:44, Piotr Gałka wrote:
    > Co to znaczy utrzymywać serwera SVN. Czy to nie jest tak, że on dostaje
    > jakąś kartotekę i trzeba ją tylko backupować na wypadek awarii HDD.

    1) Możesz zainstalować oprogramowanie TortoiseSVN.
    2) W nim możesz postawić bazę danych subverion, za pomocą 2 kliknięć w
    pustym katalogu (Create reposistory here)
    3) Od tej porty ten "katalog" jest Twoim "serwerem". Adres to file://siezka
    4) Dzięki temu możesz się bawić do woli i psuć co chcesz
    5) W razie czego zawartośc tego katalogu z bazą danych należy backupować

    W poważnych zastosowaniach, odpala się serwer SVN, ale takie proste
    rozwiązanie z lokalną bazą niczym się nie rózni na początek.

    > Czy SVN jest gratis?

    Tak.

    > Z tego co piszesz zrozumiałem, że co najmniej Github daje prywatne repo
    > za darmo.

    Githum (o czym wielu zapomina) pozwala na dostęp do swoich repo za
    pomocą gita i svn. Ja używam svn podczas pracy z githubem. Co kto lubi.

    > Czy którekolwiek z tych narzędzi da się użyć u siebie na komputerze
    > odizolowanym od internetu?

    Tak. TortoiseSVN. Integruje się z powłoką windowsa i masz je "pod prawym
    przyciskiem myszki", również w Total Commanderze. To, co tam znajdziesz,
    jest 100% wystarczające do wszystkiego.