  • Data: 2022-07-20 14:45:26
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/07/2022 14:32, Janusz wrote:
    > Sam jesteś ignorant

    To trzeba udowodnić.

    >, każąc mi myśleć po twojemu

    To nie po mojemu. To nie moje nazwy i definicje. To jest C++. Idź tam z
    pretencjami że "dynamic" uzydo w innym kontekście niż do kodu
    samomodyfikującego i cie zmyliło.

    > najlepiej a twój przykład jest z dupy i ni jak ma się do klasycznego
    > polimorfizmu

    Przedtsaw wiec powody, dla których nie jest klasycznym polimorfizmem
    prosta klasa z virtual foo() = 0 i dwoma implementacjami tego
    interfejsu. To samo dla statycznego polimorfizmu. Chetnie dowiem się
    *czemu* to nie klasyczny polimorfizm.

    > "Pozwala pisać ogólne struktury danych i algorytmy, bez precyzowania na
    > jakich dokładnie typach one operują i bez konieczności dostarczania
    > implementacji odpowiednich dla każdego przypadku."

    I dlatego masz abstrakcyjny Timer i jego dwie implementacje.

    Wypełniam tą definicję. Oglądałeś w ogóle kod? Czy tylko przypuszczasz,
    co w nim jest?

    > widzisz jak się to ma do migania led-em czy obsługi rs-a?

    Tak. Przedsatwiłem przykład, gdzie dwie niezależne implementacje są
    używane przez abstrakcyjny kod do wykonania algorytmu. Migania diodą.
    Moze być lotu kosmicznego. Mało ważne do czego.

    > ma się jak wół
    > do karety, to jest wymyślanie koła od początku tylko strasznie
    > kwadratowe ci ono wychodzi.

    Ono pokazuje, jak bardzo masz nikła wiedzę jak działa polimorfizm na
    mikrokontrolerach z achitekturą Harvard.

    > Potem ludki zdziwione że programy 'puchną'

    Program w statycznym polimorfizmie nie puchnie. To jest cała idea.

    Zaskoczę cię: nie puchnie z tych samych powodów, co Tobie wycieło kiedyś
    switch/case.

    >,  ja się wcale nie dziwię

    Bo też nie ma co się dziwić urojeniom.

    > siedzę w informatryce w zasadzie od początku

    To za słabo się przykładasz. To, jak działa metoda wirtualna w
    polimorfizmie C++ jest oczywiste dla każdego programisty jakiego znam, a
    znam ich kilkuset. Chyba nikt by nie powiązał jej z architekturą
    Harvard, a prawie każdy z indirect call.

    >, coraz bardziej ogólne
    > narzędzia dają coraz więcej nadmiarowego kodu i ciągną za sobą 'ogon'.

    To oczywste brednie. C++ redukuje kod. Szczególnie statyczny
    polimorfizm. I to nie tak, że mi się "wydaje". Ja piszę kod od nastu
    lat, w ciezkim C++, z masą szablonów. Ja wiem, jak to działa, w
    detalach. I tam również, jakie niebotyczne bzdury bredzisz w tej chwili,
    myśląc, że masz śladowe pojecie, jak działa jakikolwiek polimorfizm w C++.

    > tym mi cały czas próbujesz udowodnić że wysoki poziom abstrakcji w
    > embeded jest lepszy niż linijka czy kilka prostego kodu w C :) śmiechu
    > warte.

    Tak. Jedną z rzeczy, na jakie pozwala, jest testowanie implementacji bez
    obciążenia wynikowego kodu.

    Możesz ignorować testowanie, to typowe dla niedzielnych programistów
    migających diodami.

    > U mnie też miga, za pomocą jednej linijki w C.

    Ale miało nie migać. Tak napisałes. Że na Harvard nie da się. To co,
    odszczekujesz, skoro już fakt zaakceptowałeś?