    From: alojzy nieborak <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ruski sensor z inskandera
    Date: Sat, 30 Dec 2023 14:03:35 +0100

    W dniu 2023-12-29 o 20:22, Janusz pisze:
    > Człowiek rozbiera ruski sensor z inskandera,
    > na płytce 16 fotodiod i 4 płytki wzmacniaczy a na płytce
    > wzm AD8527 :(

    2 PLN w hurcie. Żaden pieniądz.

    > Czyli ruskie pociski te nowocześniejsze nie istnieją bez zachodniej
    > technologii.
    > Czytałem (może to plotka ale wcale bym się nie zdziwił) że sprzęt agd i
    > ciągniki skradzione na Ukrainie był szabrowane z procków aby użyć ich w
    > rakietach.

    Wklejkę z omijaniem sankcji już zapodałem wcześniej. Sankcje srankcje.
    Kanałami przez Singapur czy Tajwan idzie wszystko kupić zwłaszcza jak
    nabywca złotem płaci.

    > https://youtu.be/Ac2ioGwfsbI?t=68

    Pierwsze ustrojstwo przypomina wabik. Rakieta goniona wypuszcza wabik,
    ten czujnikiem mikrofalowym wykrywa rakietę goniącą i mruga LED IR.
    Znaczy dobra rakieta goniąca powinna odróżniać spektrum/długość fali
    LED IR od spektrum spalin/płomienia rakiety gonionej coby nie dać się
    oszukać. Technicznie raczej wykonalne.
    https://www.ex-p.pl/2017/06/06/wybor-technologii-det
    ekcji-plomienia-w-zaleznosci-od-rodzaju-pozaru/

    Żyroskop optyczny? 10kg mniej żelastwa w postaci żyroskopu mechanicznego
    daje większy zasięg o ileś kilometrów.