  • 21. Data: 2011-09-21 17:37:28
    Temat: Re: Rtęć w świetlówkach i kineskopach.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4e7a1955$0$3499$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zwykłe przeniesienie odpowiedzialności. Teraz ewentualne przestępstwo
    > popełni klient, a nie producent ;-)

    Gdyż? Zabroniona jest produkcja żarówek tradycyjnych, a nie ich
    użytkowanie.

  • 22. Data: 2011-09-21 17:45:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 12:36:23 +0200, Desoft napisał(a):

    > W sklepach pojawiły się już żarówki 100W. Coś mają zmienione w nazwie i są
    > "zgodne".

    "wstrzasoodporne". Z Heliosa. I chyba naprawde "wstrzasoodporne"
    I zgodnie z unijna dyrektywa maja napis "nie nadaja sie do uzytku
    domowego".

    I kosztuja 4zl ... ale moze tez sa dlugowieczne ... czyli maja jeszcze
    mniejsza sprawnosc i taki skutek unijnej glupoty :-)

    > Jeżeli zabroniony jest demontaż sprzętu wycofanego z eksploatacji, to należy
    > najpierw zdemontować sprzęt, a potem jako nienaprawialny wycofać z
    > eksploatacji.

    No i tu jest problem - z chwila rozpoczecia robiorki na czesci podejmujesz
    decyzje o wycofaniu z eksploatacji i nie mozesz kontunuowac pracy.
    No chyba ze to demontaz w celu naprawy/konserwacji/czyszczenia.

    Tak czy inaczej - zegnaj zrodlo czesci dla hobbystow.
    J.

  • 23. Data: 2011-09-21 17:54:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 21.09.2011 19:45, J.F. wrote:

    > "wstrzasoodporne". Z Heliosa. I chyba naprawde "wstrzasoodporne"

    Na bagnet?
    (już to chyba kiedyś pytałem)

    Mirek.

  • 24. Data: 2011-09-21 18:19:51
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 19:45:04 +0200, J.F. napisał(a):

    > No i tu jest problem - z chwila rozpoczecia robiorki na czesci podejmujesz
    > decyzje o wycofaniu z eksploatacji i nie mozesz kontunuowac pracy.
    > No chyba ze to demontaz w celu naprawy/konserwacji/czyszczenia.

    Demontaż w celu czyszczenia, a że się zespuło w jego trakcie - no cóż,
    zdarza się :P A przecież nikt nie będzie składał do kupy zepsutego
    sprzętu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 25. Data: 2011-09-21 19:03:17
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 21.09.2011 19:37, Marcin Wasilewski pisze:

    > Gdyż? Zabroniona jest produkcja żarówek tradycyjnych, a nie ich
    > użytkowanie.

    A co rozumie Kolega pod pojęciem żarówki tradycyjnej ?
    Parę miesięcy temu kupiłem "setki" oznakowane (piszę z pamięci) jako
    "nie do użytku domowego o przedłużonej trwałości". Wyglądają jak
    normalne PRL-owskie setki. Długi żarnik elegancko podparty w pięciu
    punktach, a nie tak jak w nowoczesnych kawał drutu rozpięty na dwóch
    kołkach. Jakby co, to używam ich w garażu, a nie w domu ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 26. Data: 2011-09-21 23:47:53
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 21.09.2011 r. 19:45, J.F. pisze:
> [...]
    <snips />
    <snips />
    > Tak czy inaczej - zegnaj zrodlo czesci dla hobbystow.
    Zieew... Naprawdę, znacząco wzrosła w polskim Internecie liczba postów o
    tym, czy dana rzecz jest jeszcze dopuszczona czy zakazana przez prawo
    unijne i jak to ew. obejść.
    Zapewniam, że żadne "żegnaj". Są tu wciąż ludzie działający bez
    oglądania się na nieproduktywne przepisy i roztrząsania, czy to jeszcze
    legalne czy już nie. Mowa o bezrefleksyjnie wprowadzonych przepisach --
    ktoś, kto je świadomie łamie, ma na ogół dość rozsądku by wiedzieć,
    dlaczego rtęć ze świetlówek jest szkodliwa.

  • 27. Data: 2011-09-22 18:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 20:19:51 +0200, badworm napisał(a):

    > Demontaż w celu czyszczenia, a że się zespuło w jego trakcie - no cóż,
    > zdarza się :P A przecież nikt nie będzie składał do kupy zepsutego
    > sprzętu.

    Owszem, ale do czyszczenia to sie np trafopowielacza nie wylutowuje :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-09-22 18:56:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 01:47:53 +0200, n...@m...invalid napisał(a):
> [...]
    > ktoś, kto je świadomie łamie, ma na ogół dość rozsądku by wiedzieć,
    > dlaczego rtęć ze świetlówek jest szkodliwa.

    Ale niech cie ktos zlapie jak wyciagasz stare lampy ze starego telewizora -
    przeczytaj w ustawie jaka kara grozi :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-09-22 19:05:21
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-09-22 20:56, J.F. pisze:

    > Ale niech cie ktos zlapie jak wyciagasz stare lampy ze starego telewizora -
    > przeczytaj w ustawie jaka kara grozi :-)

    aż strach przepalony bezpiecznik wymieniać.. Lepiej cały TV do
    utylizacji od razu oddać.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 30. Data: 2011-09-23 08:15:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Wed, 21 Sep 2011 20:19:51 +0200, badworm napisał(a):
    [..]

    > Owszem, ale do czyszczenia to sie np trafopowielacza nie wylutowuje :-)

    A dlaczego nie? Można go nawet odwinąć aby sprawdzić stan uzwojenia i
    izolacji :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html