  • Data: 2013-11-16 00:58:23
    Temat: Re: Rozwi?zanie zagadki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan A.L napisał:

    > Jestes w bledzie. Robiono kostki cukru tych wmiarow, prostokatne, tak
    > zwane miniaturki, a nawet cukier "brydzowy" w postaci figurek jakie
    > sie spotynka na kartach do gry. Tez mniej wiecej tych rozmiarow.

    O nie, cukier brydżowy, to ja widziałem całkie niedawno. Wciąż jest
    produkowany, wciąż można go kupić.

    http://www.cukier-krolewski.pl/produkty-detaliczne/c
    ukier-kostka-brydz

    Te figurki zdecydowanie nie mają tych rozmiarów. Próbowałem ustalić
    jak duża jest typowa kostka (herbaty nie słodzę, nie mam takich rzeczy
    w domu) -- najmniejsze jakie istnieją, to 16x16x12,5 mm, ale zwykle
    krawędzi bliżej do 2 cm. Niech będzie, że to jest 2x2x1 cm. Czyli
    4 cm3. A ten tranzystor ma mniej niż 0,8 cm3. No to wchodzi 5 sztuk
    na kostkę przelicznikową. Nawet na tą najmniejszą wchodzi ponad 3.
    "-- Ile słodzisz? -- Daj 15 kostek." -- to robi wrażenie!

    Owszem, spotyka się cukier w kawałkach zbliżonych do wymiarów tego
    tranzystora, w każdym razie niewiele mniejszych. To cukier trzcinowy,
    nierafinowany, w brązowym kolorze. Ale nabiera się go normalnie łyżeczką.

    Jarek

    --
    -- Panie doktorze, mam wodę w kolanie.
    -- A ja cukier w kostkach.