  • 1. Data: 2013-11-13 18:27:31
    Temat: Zagadka
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Na kanwie wspomnień różnych przygód kolegów z jednego z poniższych
    wątków, przypomniał mi się eksperyment przeprowadzonym przeze mnie
    w wieku gdzieś tak 7-9 lat, dokładnie nie pamiętam :)

    Otóż, mamy głośnik - taki wyciągnięty z jakiegoś większego radia - czyli
    coś pewnie koło 8Ohm, kilka wat.

    Do głośnika mocujemy przewód sieciowy z wtyczką.

    Podłączamy do gniazdka 230V :D

    I teraz, która wersja jest prawdziwa ?

    1) głośnik eksploduje z efektownym BUM oraz iskrami
    2) buczy sobie całkiem przyjemnie przez kilka sekund bez żadnych
    dodatkowych efektów pirotechnicznych
    3) wydaje jakieś dziwne charczące dźwięki przechodzące w warczenie, po
    czym membrana wyskakuje na spiralce cewki na zewnątrz.

    Zwycięzca konkursu tradycyjnie otrzymuje nagrodę : asygnatę na szkocką
    kratę !

  • 2. Data: 2013-11-13 18:43:47
    Temat: Re: Zagadka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości
> [...]
    >1) głośnik eksploduje z efektownym BUM oraz iskrami
    >2) buczy sobie całkiem przyjemnie przez kilka sekund bez żadnych

    Tak dobrze to nie ma. To w koncu 30A. 7kW ... a glosnik ma powiedzmy
    3W.

    Cewka delikatna, wiec widowisko swiatlo i dym gwarantowane.
    No chyba ze bezpieczniki na 10A i zadzialaja.

    Tylko 30A ... moze eksplozji nie bedzie, ale warkot moze sie od BUM
    duzo nie roznic.
    a i rozwiazania 3) bym nie wykluczal.

    >3) wydaje jakieś dziwne charczące dźwięki przechodzące w warczenie,
    >po czym membrana wyskakuje na spiralce cewki na zewnątrz.

    Uwaga -spiralka pod napieciem :-)

    >Zwycięzca konkursu tradycyjnie otrzymuje nagrodę : asygnatę na
    >szkocką kratę !

    A nie wideo z eksperymentu z dedykacja ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-11-13 19:42:12
    Od: fifak <f...@o...com>

    > Zwycięzca konkursu tradycyjnie otrzymuje nagrodę : asygnatę na szkocką
    > kratę !

    cholera wyrzuciłem niedawno do śmieci kilka głośników

  • 4. Data: 2013-11-13 20:03:39
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 13.11.2013 19:42, fifak wrote:

    > cholera wyrzuciłem niedawno do śmieci kilka głośników

    Ooo, nie przyznawaj się, do śmieci teraz nie wolno, trzeba oddać do
    specjalistycznego punktu gdzie specjaliści od utylizacji zadbają o te
    głośniki ;) U znajomego w zakładzie taka "specjalistyczna" firma od
    "utylizacji" wynajmowała pomieszczenia. Jak przychodziły kina domowe z
    rozbitego tira to te co grały jakoś tak dziwnie znikały, a te co nie
    grały wkrętak w membranę i do kontenera.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2013-11-13 20:11:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości
> [...]
    >"utylizacji" wynajmowała pomieszczenia. Jak przychodziły kina domowe
    >z rozbitego tira to te co grały jakoś tak dziwnie znikały,

    Zostaly zutylizowane w sposob najbardziej korzystny dla srodowiska :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-11-13 20:14:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A nie wideo z eksperymentu z dedykacja ? :-)

    oo, to traktuję jako komplement :)
    Niestety, w tamtym czasie nie istniało jeszcze video - jedyne, jakie
    można było zobaczyć, to w programie SONDA - jako supernowoczesny sprzęt.
    Osobiste video miałem jakiś 10 lat później :)

  • 7. Data: 2013-11-13 20:23:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-13 20:14, sundayman pisze:

> [...]

    no mogłaby ostatecznie być taśma super8 z kamery Łomo, ale też - kilka
    lat później :)

  • 8. Data: 2013-11-14 08:59:08
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynajmowała pomieszczenia. Jak przychodziły kina domowe z rozbitego tira
    > to te co grały jakoś tak dziwnie znikały, a te co nie grały wkrętak w

    Pomijając fakt, że łamią prawo, moralnie dla dobra środowiska naturalnego
    robią przysługę.

  • 9. Data: 2013-11-14 10:02:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Pomijając fakt, że łamią prawo, moralnie dla dobra środowiska naturalnego
    > robią przysługę.

    Czyli prawo ochrony środowiska jest nie dobre dla środowiska.
    Coś z tym środowiskiem trzeba zrobić skoro nie chce się dopasować do prawa
    :)
    P.G.

  • 10. Data: 2013-11-14 10:22:19
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 18:27:31 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >
    > czym membrana wyskakuje na spiralce cewki na zewnątrz.
    >

    > Zwycięzca konkursu tradycyjnie otrzymuje nagrodę : asygnatę na szkocką

    Obstawiam wariant trzeci.
    I w rewanżu daję linka do goscia którego wczoraj odkryłem.
    http://www.youtube.com/watch?v=PRf9JTg3QwA
    Trik z bateriami znaliście?