eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRozmagnesowywanie okrętów - indukcjaRe: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
  • Data: 2013-11-25 13:43:24
    Temat: Re: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    > Klasycznie: owija się kablem i przepuszcza prąd przemienny
    >o malejącym natężeniu. Prądy ponoć duże.
    > Moze ktoś wie jakiej wielkości indukcja podczas tego procesu
    >występuje? Ile Tesli [T] (może być w [Gs])?
    >"Rdzeń" czyli kadłub ma dużą średnicę, więc indukcyjność chyba
    >duża. Z kolei "zwojów" przynajmniej na zdjęciach niewiele
    >widziałem...

    Indukcja od srednicy nie zalezy.
    Rdzen stalowy, ale otwarty, wiec indukcja nie bedzie duza.
    Rdzen ferromagnetyczny, wiec trudno szacowac indukcje.
    Lepiej podawac natezenie pola w A/m.

    >Czy podczas tego procedu aparatura (sieć) na okręcie może
    >funkcjonować normalnie czy się ją wyłącza?

    Pole sie skupia glownie w blachach wzdluz kadluba.
    Jesli nie ma jakiegos kabla owinietego dookola rury to napiecia raczej
    niewielkie.
    Dawniej nie bylo chyba wrazliwych elementow, potem badano odpornosc na
    wieksze impulsy, ale kto wie.
    Ale i tak musi sie znalezc jakies spore oczko zeby cos sensownego sie
    wygenerowalo ..

    No chyba ze w silnikach elektrycznych, pradnicach, transformatorach
    pechowo ustawionych ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: